Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tempomat - nie jedzie plynnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tempomat - nie jedzie plynnie
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 21:41   [R75] Tempomat - nie jedzie plynnie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,
Wczoraj dołożyłem tempomat do mojego R i wszystko gra, ale sama jazda na tempomacie nie jest zbyt przyjemna. Auto nie jedzie idealnie płynnie tylko jest coś takiego jak bo delikatnie dodawał gaz i odejmował - i tak cały czas. Na 5 biegu jest to mało odczuwalne, ale jest, na niższych biegach bardziej. Prędkość nie faluje, nawet nie zmniejsza ani nie zwiększa się o 1km/h, ale falowanie jest odczuwalne. Zauważyłem, że najbardziej odczuwalne jest to gdy auto jedzie pod gore, najmniej lub wcale gdy z górki. Nieraz w ogolę tergo zjawiska nie ma i auto jedzie płynnie. Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak ze sterownikiem tempomatu ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 21:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
siemion_ 
Klubowicz



Członek Zarządu
prezes


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 987
Skąd: Gliwice

MG ZT

Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 21:50   

Samochód jedzie pod górę i zwalnia więc tempomat podnosi obroty żeby utrzymać stałą prędkość. To samo przy jeździe z górki, musi trzymać się zadanej prędkości więc zwalnia. Jeśli utrzymuje stałą prędkość to wg mnie wszystko jest w porządku.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 21:53   

ja też dokładałem tempomat ale takich objawów jak ty nie mam:)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 22:30   

prędkość utrzymuje ale głowa sie kiwa do przodu i do tylu - jazda z takim czymś ani przyjemna ani wygodna, dlatego pytam czy tez tak macie czy coś :| u mnie nie tak
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 22:54   

ale to nie musi być wina sterownika, a raczej mało prawdopodobne, żeby on takie cuda wyprawiał.
Możesz mieć np. zapieczone hamulce, wtedy prędkość będzie szybko spadać i będzie wymagać częstych "interwencji".
U mnie działa płynnie, praktycznie nie daje odczuć jak jedzie na równym, że coś się dzieje, pod górkę wiadomo daje gazu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 06:24   

nie mam zapieczonych hamulcowe ani żadnych problemow z autem (na bieżąco coś tam grzebie to nie dopuszczam do tak "poważnych" usterek jak zapieczone hamulce) Komp nie zgłasza żadnych błędów. Wygląda to tak jak by co ok 2-3 sekundy dodawał lekko gazu i zaraz poszczał - i tak na okrągło.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 11:22   

Miałem podobne odczucia z tempomatem, kiedy:

1. uszkodzony miałem wtryskiwacz
2. kończyło mi się sprzęgło

Możesz jeszcze podjechać do dzieju, żeby wrzucił Ci oryginalną mapę sterownika silnika której jesteś w posiadaniu. Wtedy sprawdź czy jest okej.

Jeśli będzie poprawa, sprawdź punkty 1 i 2.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 13:05   

Jestem świeżo po wymianie jednego wtrysku który w inpa pokazywał wartosc ok 2,5, reszta była w normie. Przelewy ok. Chociaż teraz INPA dziwnie pokazuje mi odczyty wtryskiwaczy - wcześniej
- 1 był jak to powiedziałeś "książkowy" mial wartosc ok 0,4,
-2 i 3 okolu 1,1.
Teraz po wymianie 4 w inpa pokazuje ze
-pierwszy wtrysk ma ok 1,2
-drugi i trzeci po 0,5
-a 4 ten wymieniony ok 1,5
- wiec nie jestem pewien czy można wierzyć inpa co do kolejności wtrysków i tego co ona w tej dziedzinie pokazuje. Tym bardziej ze wymieniając wtrysk robiłem próby z odłączeniem cewek wtrysków i patrząc na błędy, inpa pokazywał ze 1 to 1, 2 to 5, 3 to 6 a 4 to 3 cylinder licząc od rozrządu w stronę akumulatora

Co do sprzągla - powiedziałbym ze jest w idealnym stanie - nigdy jeszcze sie nie uślizgnęło przy parobach gwałtownego ruszenia
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 14:25   

Z mojego doświadczenia: wyślizgane sprzęgło raczej wybija tempomat,czyli gwałtownie gaśnie kontrolka i autko zwalnia. Miałem tak kilka razy z kempingiem pod górę,bo sprzęgło kończy mi się od dłuższego czasu.
Wydaje mi się że to jako powód można wykluczyć.
Bez obciążenia auto pięknie utrzymuje prędkość,chociaż przed większymi wzniesieniami odczuwam lekkie przyspieszenie,ale wskazówka utrzymuje się na stałej pozycji.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 15:21   

dawidd napisał/a:
wiec nie jestem pewien czy można wierzyć inpa co do kolejności wtrysków i tego co ona w tej dziedzinie pokazuje.

Można, bo pokrywa się to ze wskazaniami T4 ;) Bądź co bądź ja już wymieniłem 2x komplet wtrysku i zawsze wtrysk wskazany przez T4 lub INPA był tym trafionym. Pamiętaj też, że INPA łączy się z podobnym ale nie identycznym do naszego sterownika. Wiele rzeczy się pokrywa, ale to nie jest sterownik od samego Rover/MG :) Wskazania wtrysków jednak są zbliżone, inna jest między nimi interpretacja graficzna, ale wartości są podobne.

Dziadek napisał/a:
Z mojego doświadczenia: wyślizgane sprzęgło raczej wybija tempomat,czyli gwałtownie gaśnie kontrolka i autko zwalnia. Miałem tak kilka razy z kempingiem pod górę,bo sprzęgło kończy mi się od dłuższego czasu.

To jest mechanizm obronny sterownika silnika. Jeśli obciążenie jest za duże na danym biegu tempomat się wyłączy kiedy nie może utrzymać żądanej prędkości. Można spróbować holować auto na luzie i prosić holowanego aby stopniowo zwalniał. Wtedy można zaobserwować jak działa tempomat i kiedy się wyłączy. Jeśli jednak uślizgi są krótkie i da się tę prędkość utrzymać kosztem czasu wejścia na obroty, to będzie czuć szarpanie.

Dawidd zrób taki test. Wypadnij gdzieś na traskę, ustaw tempomat na 120km/h, daj mu pojechać 30sek. następnie naciśnij hamulec i zwolnij do 80km/h. Potem podciągnij przycisk "RES" do siebie i daj mu się rozpędzić do tych 120km/h. W tym czasie obserwuj obroty i reakcje auta podczas przyspieszania.

Jeśli jesteś jednak pewien powyższych dwóch, to przywróć auto do fabrycznej mapki.
Wykonaj test. Jak będzie okej, to trzeba mod'a poprawić, chociaż wydaje mi się to mało możliwe, bo mój mod jest całkowitą sieczkarnią ;) , a tempo trzyma dobrze.

Pozdrówki,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 18:22   

MaReK napisał/a:
To jest mechanizm obronny sterownika silnika. Jeśli obciążenie jest za duże na danym biegu tempomat się wyłączy kiedy nie może utrzymać żądanej prędkości.

Stanowczo nie o to mi chodziło.
Auto nie było przeciążone,ale sprzęgło nie wytrzymywało momentu i silnik nagle dostawał wyższych obrotów w poślizgu,no i w tym momencie tempomat odczytywał to jako błąd. Identyczną sytuację miałem renówką na autobanie pod Wiedniem kiedy stuknął mnie w tylny zderzak jakiś porąbany Arab- sterownik stwierdza niezgodności w obrotach i prędkości,no i się wyłącza.
Cały czas jednak podkreślam: gaśnie żółta kontrolka.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 18:46   

MaReK napisał/a:
Wypadnij gdzieś na traskę, ustaw tempomat na 120km/h, daj mu pojechać 30sek. następnie naciśnij hamulec i zwolnij do 80km/h. Potem podciągnij przycisk "RES" do siebie i daj mu się rozpędzić do tych 120km/h. W tym czasie obserwuj obroty i reakcje auta podczas przyspieszania.

zrobilem ten test ale nie bardzo wiem o co w nim chodzi, auto sie rozpędza i tyle.
MaReK napisał/a:
Potem podciągnij przycisk "RES" do siebie
tu chyba chodziło Ci o SET + bo po przyciśnięciu RES tempomat mi sie wyłącza.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 19:15   

Dziadek napisał/a:
sterownik stwierdza niezgodności w obrotach i prędkości,no i się wyłącza.

Dokładnie. Prędkość obrotowa kół oraz prędkość żądana a także obroty silnika. W awaryjnej sytuacji powinien odłączyć tempomat. Natomiast, jeśli się uślizgnie sprzęgło obrotami i przez chwilę zanim złapie kolejny raz tempomat nie powinien się wyłączyć tylko dogonić obroty i prędkość. Może u Ciebie to występowało na tyle długo i sterownik wyłączał się, u mnie trwało to kilka sek. i się stabilizowało.

dawidd napisał/a:
tu chyba chodziło Ci o SET + bo po przyciśnięciu RES tempomat mi sie wyłącza.

Nie. SET+ dodaje prędkość i jak puścisz na tej zostanie. Jak wciśniesz hamulec bądź sprzęgło i tempomat rozłączy Cię (lub naciśniesz RES) w czasie trwania pracy tempomatu.
A później jak naciśniesz (po zwolnieniu i puszczeniu pedałów) RES, powinien zacząć wracać do wartości ostatnio zapamiętanej wyłączonej przez (RES, hamulec, sprzęgło).

Mam nadzieję, że coś zrozumiałeś ;)

Ps.
Dzisiaj robiłem test prędkości, na wyświetlaczu LCD oraz Automapie miałem prędkość identyczną! Wskazówka się różniła ;D Może u Ciebie to jest popieprzone ;) I dlatego tak się dzieje? (to taka dygresja z innego wątku) :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 20:24   

MaReK napisał/a:
A później jak naciśniesz (po zwolnieniu i puszczeniu pedałów) RES, powinien zacząć wracać do wartości ostatnio zapamiętanej wyłączonej przez (RES, hamulec, sprzęgło).
to chyba nie działa jak się dokłada tempomat :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 22:11   

haszczyc napisał/a:
to chyba nie działa jak się dokłada tempomat :)

Jeśli tak, to trzeba podłączyć się pod T4. Kodami ZCS wymusić obecność TEMPOMATU, a następnie przekonfigurować ECU. Wtedy od razu można sprawdzić ew. błędy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 22:20   

Dla spokoju,proponuję jeszcze sprawdzić ciśnionko w przednich gumach.
Nie wiem jakie to ma znaczenie,ale syn mi kiedyś mówił że w jego bmw po założeniu dojazdówki zniknął tempomat,a po założeniu naprawionego koła wszystko wróciło do normy.
Nie bardzo wiem jakie to ma znaczenie,ale ma tam wskaźnik przebitej opony i on coś zlicza (?).
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 07:40   

Cisnienie sprawdzalem tydzien temu - jest ok.
haszczyc napisał/a:
to chyba nie działa jak się dokłada tempomat

no własnie nie dziala
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 10:12   

dawidd napisał/a:
haszczyc napisał/a:
to chyba nie działa jak się dokłada tempomat
no własnie nie dziala

To lipa ;) Trzeba go zatem dołożyć zgodnie ze sztuką.
W każdym razie to nie do końca takie plug and play.
Pomijając to, auto szarpać nie powinno, bo u tych co dokładali problemu takiego nie ma.

Zacząłbym od zmiany mapy na oryginał i przejazd próbny. Jeśli nie pomoże, to podmieniłbym sterownik tempomatu.

Ps.
Jak wygląda odczyt błędów z systemu ABS?
Może któryś czujnik nie działa do końca prawidłowo?

Ps2.
Zrób test na wyłączonej kontroli trakcji.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 17:17   

Brak błędów z abs'u. Bez trkacj jeszcze spróbuje. A i dziś miałam trochę trasy to mogłem popróbować w rzeczywistości jak działa ten tempomat i musze powiedzieć ze to szarpanie jak by zanikło, czasami jest odczuwalne, ale w bardzo niewielkim stopniu. Ale pojawił sie inny problem. 2 razy gdy włączyłem tempomat - raz głównym włącznikiem, a raz SET + - auto zaczęło przyspieszać "bez końca" Tak jak by Set+ byl stale wcisnąwszy. Sprawdzałem i nie blokuje się przycisk. W sobote będę mial kolejna długą trasę to dokładnie sprawdzę czy to szarpanie występuje i czy auto samo bedzie dodawało gazu

[ Dodano: Czw Wrz 19, 2013 17:17 ]
PS od momentu zalozenia tempomatu zauwazylem jeszcze ze obroty mi sapdaja na luzie ponizej 780 - cos kolo 650-700 i po chwili wracaja do 780. Poza tym inaczej dzialaja wycieraczki. Byc moze to tylko zbieg okolicznosci i zabrudził mi sie akurat teraz zawór CR, a na wycieraczki nie zwróciłem uwagi(ale bardzo w ta wątpię) ale coś mi się wydaje ze sterownik (kupiony zresztą bardzo tanio za 55zl) ma jakąś wade
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 19:18   

dawidd napisał/a:
ale coś mi się wydaje ze sterownik (kupiony zresztą bardzo tanio za 55zl) ma jakąś wade

Odłącz go i sprawdź wtedy jak się zachowują obroty, wycieraczki itp.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Auto nie jedzie
GRPac Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Sie 30, 2017 02:33
misiek8823
Brak nowych postów [R 75] obroty rosna i auto nie jedzie
haftan85 Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Lip 11, 2014 18:38
haftan85
Brak nowych postów [R75] Auto jak jest zimne to nie jedzie Automat
kasta18 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lut 15, 2019 11:09
SeniorA
Brak nowych postów [R75]silnik działa i biegi wchodzą a auto nie jedzie..
krisgda Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 23, 2013 13:41
krisgda
Brak nowych postów [R75] Tempomat...
szukam elektryka co sie na tym zna
damian_kaminski Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Cze 04, 2007 17:22
damian_kaminski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink