Forum Klubu ROVERki.pl :: [ MG ZS 180]Zbyt uboga mieszanka, wypadanie zapłonu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ MG ZS 180]Zbyt uboga mieszanka, wypadanie zapłonu
Autor Wiadomość
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 17:23   [ MG ZS 180]Zbyt uboga mieszanka, wypadanie zapłonu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004

Witam wszystkich :smile:
Jestem nowy na forum i od razu proszę o pomoc. Moje ukochane autko (MG ZS 180 2.5 2004R LPG) zaczęło ostatnio szwankować. Na komputerze wyskakują błędy P0261 (uboga mieszanka na cylindrze 1) oraz P0301 (wypadanie zapłonu na cylindrze 1). Po skasowaniu błędów i odpaleniu samochodu najpierw pojawia się błąd P0261 a po przegazowaniu wypada cylinder nr.1. Początkowo objaw nie było wcale tylko przy kręceniu powyżej 3,5 obr migał check, teraz pojawiło się dość spore spalanie ok 20l LPG. NA Pb i LPG jest tak samo. Do tej pory wymieniłem świece, cewki i bez poprawy. Po wyjęciu wtyczki (podczas pracy silnika) z cewki nr 1 nie ma różnicy w pracy. Po wyjęciu świecy i włożeniu w cewkę widać że iskra idzie równo.

Pozdrawiam i proszę o porady, długo już się z tym męczę.
Ostatnio zmieniony przez m13_94 Sob Wrz 28, 2013 20:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 17:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 23:01   

Sprawdż ciśnienie sprężania w cylindrach. Błąd P0261 - za mała dawka paliwa wtryskiwana wtrskiwana przez wtryskiwacz do 1 cylindra. To nie Jest to samo co mieszanka zbyt uboga. Dawka paliwa jest ustalana przez ECU I odmierzana czasem otwarcia wtryskiwacza. Efektem tego jest u b o ga mieszanka ale to jest skutek a nie przyczyna.
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 00:00   

Jak mogę sprawdzić ciśnienie? Czy to mogą być silniczki VIS?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 02:22   

Na pewno dobrze odczytane błędy? dla cylindra nr 1 czy dla rzędu cylindrów nr 1? mi to wygląda na sonde lambda, stąd wysokie spalanie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 08:13   

Błąd na pewno dotyczył wypadania zapłonu na jednym cylindrze. Podmieniłem 1 z 2 sonda i błąd pozostał w tym samym miejscu.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 09:31   

Ciśnienie sprawdza się barometrem przystosowanym do takich pomiarów (google wyjaśni).

I od tego bym zaczął, czyli sprawdzeniu ciśnienia na wszystkich cylindrach.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 09:35   

A ile kilometrów przejechałeś po podmiance sondy? bo to nie jest tak, że założysz sonde i tadam, działa. Komputer po wymianie sondy na sprawną musi przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów żeby narzucić nowe korekty - to sprawdziłem na własnej skórze.

A jesli podmienisz cewkę/kabel/świecę z innym cylndrem błąd zmienia się?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 16:09   

Wypadanie na jednym cylindrze to nie przez sondę. Musiał by mieć sondy indywidualnie, na każdy cylinder jedna. Sprawdż to ciśnienie na cylindrach i pisz,. pomyślimy co dalej. I gdyby to była świeca lub cewka to dawka raczej była by za duża.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 18:36   

A przewody WN też wymieniane?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 21:17   

Tak zamieniałem i błąd jest ten sam. Przyznam ze po zamianie sond zbyt dużo nie jeździłem ok 10km. Ciśnienia nie mam możliwości zmierzyć sam. Które przewody, iskra jest więc wątpię że to jakieś przewody.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 23:07   

Każdy mechanik powinien mieć ciśniniomierz do cylindrów. Zapisz tylko wyniki pomiarów na poszczególnych cylindrach.
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 23:15   

To w wolnym czasie podjadę. A jakie mogą być przyczyny? Dlaczego check miga po przekroczeniu i utrzymywaniu 3tys obr? Wtedy właśnie wypada zapłon. Wydaje mi się że głównym problemem jest ta zbyt uboga mieszanka.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 07:05   

I checka masz na obu paliwach? Czy tylko na LPG?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 08:10   

A jak mu depniesz powyżej tych 3tyś, co sie dzieje? np 4,5,6,7 tyś obr/min i odcięcie, szarpie wtedy?
 
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 08:14   

Check na obydwu paliwach. Jak mu depnę to idzie choć czuć takie małe zawachania, ale to pewnie przez wchodzenie w tryb awaryjny.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 08:25   

hmm, sonda od ok 3 tys obr i przy gwałtownym dodaniu gazu jest pomijana i auto idzie pełnym ogniem. Zrob jeszcze troche km i zczytaj błędy... a w ogole czego uzywasz do diagnostyki?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 12:40   

OK no to widzisz bo to się zaczyna dziać powyżej a błędy elm327 sprawdzam. I one sypią od razu po odpaleniu (najpierw ta mieszanka a później ten cylinder wyrzuca). Są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za mieszankę i ten cylinder?
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:06   

Może gdzieś dolot łapie lewe powietrze i stąd uboga mieszanka? Może wkrętki od wtrysków LPG? Kiedy instalacja była zakładana?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
m13_94 



Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 24
Skąd: Targówek



Wysłany: Pon Wrz 30, 2013 16:54   

Sprawa rozwiązana. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc. :mrgreen:
Dziś jak wróciłem do domu otworzyłem moje "maleństwo" i z braku pomysłów postanowiłem rozciąć izolacje tej grubej wiązki kabli i napotkałem tam przerwany kabel od 1 wtrysku. Wykasowałem błędy i samochód znów odzyskał swoją sprawność :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416 96r] za bogata mieszanka
Kot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lis 14, 2009 14:23
Kot
Brak nowych postów [mg zs] wypadanie zaplonow
nukedclx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Sty 26, 2016 12:02
nukedclx
Brak nowych postów [Rover 45] Wypadanie zaplonu
JLP Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Mar 18, 2018 15:18
JLP
Brak nowych postów [R45] Wypadanie zapłonów na 1 i 2 cylindrze, powyżej 2000obr
Myski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lut 17, 2019 18:51
Myski
Brak nowych postów [R414] Zbyt wczesnie załączający sie ABS
coliniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Wto Paź 20, 2015 20:41
kolin17_71



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink