Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] szarpanie na cieplym silniku przy przyspieszaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] szarpanie na cieplym silniku przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:02   [R200] szarpanie na cieplym silniku przy przyspieszaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich otoz mam kolejny problem z moim roverkiem,mianowicie na cieplym silniku przy przyspieszaniu z niskich obrotow (1000-1900)wystepuja szarpniecia.Przykladowo jade sobie na 5 bieu i zwalniam wtedy mam obroty1300 i przyspieszam na tym 5 biegu z tych niskich obrotow i wystepuja szarpniecia do ok.2000obrotow. Powyzej 2tys wszystko jest dobrze.Dodam jeszcze,ze jak przyspieszam od niskic biegow a obroty wysokie to szarpania zadnego nie ma.Odpala bez problemu, na zimnym silniku nic sie nie dzieje.Szarpanie wystepuje głownie na LPG na benzynie bardzo rzadko.Pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:15   

bertas00462, jak będziesz przyśpieszał na tak niskich obrotach to zabijesz silnik.
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:40   

Bertas00462, silniki benzynowe bardzo, bardzo nie lubią tak niskich obrotów, dzielą się jednak na dwie zasadnicze kategorie:
-8 zaworowe: znoszą niskie obroty nieco lepiej,
-16 zaworowe: na niskich obrotach męczą się, występuje większe "smolenie", potrafią palić więcej.

Dla benzyny jeździj w okolicach 2 tysięcy obrotów, nie bój się redukować - oszczędzisz w ten sposób paliwo i silnik. Ja zwykle jeżdżę w zakresie 1900-2100 jak muszę wolniej się toczyć, ale jak tylko mogę to minimalnie powyżej 2100 (to taka magiczna granica, poniżej słychać "buczenie", powyżej silnik po prostu pracuje lżej).
No i gaz - on ma wyższą temperaturę spalania, bardziej obciąża silnik.

Pamiętaj że piątki nie wolno wrzucać poniżej 60-65km/h - zajedziesz motor.
Ostatnio zmieniony przez MD Nie Sty 05, 2014 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Nie Sty 05, 2014 14:59   

Ja zazwyczaj zmieniam biei przy 2500.Wiem, ze niskie niszcza silnik ,ale jaki jest powod teo szarpania ?cewka,swiece,kable WN? czy cos innego?
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 15:05   

Bertas00462, ciężko teraz powiedzieć. Czasem, jak tak pomęczysz silnik to do póki nie dasz mu w dupę, dotąd będzie szarpał - widzę to nieraz po toczeniu się na dwójce, przyspieszaniu i puszczaniu gazu, gdy jeżdżę po mieście. Czasem silnik opomina się o depnięcie.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 15:26   

bertas00462, powodów może być mnóstwo, nawet za lekkie koło zamachowe dla tego stylu jazdy.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 16:04   

bertas00462 napisał/a:
na cieplym silniku przy przyspieszaniu z niskich obrotow....... . na zimnym silniku nic sie nie dzieje.Szarpanie wystepuje głownie na LPG na benzynie bardzo rzadko.Pozdrawiam!


Tu jest odpowiedź na Twoje pytanie.
Na 90% problem dotyczy instalacji lpg a raczej mapki.

bertas00462 napisał/a:
ale jaki jest powod teo szarpania ?cewka,swiece,kable WN? czy cos innego?

Szarpanie na lpg może być skutkiem źle zebranej mapki czasów wtrysku. Silniki rovera potrzebują specyficznej regulacji tzn. wycięcia dotrysków. Jeśli nie są wycięte auto może poszarpywać na niskich obrotach przy jeździe na gazie.
Na benzynie lepiej się jeździ bo silnik jest bardziej elastyczny.
Może to banalna porada ale sprawdź poziom płynu chłodniczego bo bez niego na lpg nie pojedziesz.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 19:49   

A ja ci radzę sprawdzić układ zapłonowy. W takich objawach najbardziej podejrzana jest cewka , ale nie zaszkodzi dać nowe kable i świece. Przy LPG minimalne niedomagania w/w będzie skutkować szarpaniem.
_________________
cześć [you]
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 05, 2014 20:04   

patryq, dobrze mówi. LPG ma ogromne wymagania jeśli chodzi o układ elektryczny. Dwa razy na sekwencji miałem problem z szarpaniem poniżej 2tys obrotów. Czasem to było minimalne szarpnięcie, czasem kilka. Byłem u gazownika. Robił może mapy wtrysku LPG, sprawdzał wszystko. Rozłożył ręce na koniec i powiedział żebym świece zmienił, bo nie zmieniane od zakupu auta. Dałem 56zł za 4 świece NGK i problem zniknął na 40 tys km ;) potem znowu było szarpani ale już nigdzie nie jeździłem Kupiłem komplet świec i już profilaktycznie nowe kable zapłonowe. I spokój znowu ;) Zacznij od wymiany świec :P
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Nie Sty 05, 2014 21:17   

Bylem gazownika w piatek podlaczyl pod kompa i mowil ze z gazem jest wszystko ok.az nowy,dopiero 8 tys zrobione.Jakiej firmy kupic swiece,przewody,cewke?Swiece to jakies platynowe czy jakie?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 06, 2014 12:40   

NGK BKR6E V-Line 28 są niezłe i wystarczające.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
bertas00462 



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 18, 2014 18:27   

po.wymianie.swiec.i.przewodow.WN.juz.nie.szarpie.dzieki.za.pomoc.pozdrawiam!:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r214i]szarpanie przy przyspieszaniu
tapicer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Gru 17, 2010 13:04
colin1983
Brak nowych postów [220 SDi 97r] odpalanie na cieplym silniku
rece opadaja
sokol8811 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Lis 05, 2008 23:30
albionix
Brak nowych postów [r200 2.0 SDi 99r] Dziwny odgłos przy przyśpieszaniu
Cr0c0p Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Lis 16, 2010 22:51
Cris
Brak nowych postów [R214] problem z odpaleniem na cieplym silniku
arko1900 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Nie Lis 20, 2011 13:26
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink