Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wibracje CDTi automat vs neutral mode
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wibracje CDTi automat vs neutral mode
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 30, 2014 21:31   

różne tryby przełożeń samoczynnie wybiera układ sterowania pracą skrzyni , czyli ECUATC i sterownik , wg. mnie tu trzeba szukać.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 30, 2014 21:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Sob Sie 30, 2014 21:40   

MaReK dzięki wielkie za właczenie się do dyskusji :-)

na anglojęzycznych forach nie znalazłem zbyt wiele info w temacie VIN & EAT ECU poza tym, że w tym sterowniku jest zapis o VIN, ale czy on jest do czegoś potrzebny albo niezbędny do działania EAT, raczej tylko tyle że jest

zatem czy kupując inny sterownik EAT od tej samej wersji silnikowej potrzebujemy go wprogramować do auta ? czym się kierować przy zakupie, wersją EAT (ja mam UHT100139) ? bo wersją silnika - na pewno ...

i dalej nie mamy informacji czy komuś z CDTi + automat działa funkcja 'automatic neutral mode'
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 30, 2014 22:04   

adas.ko napisał/a:
czym się kierować przy zakupie, wersją EAT (ja mam UHT100139)
może masz UHC ?,właściwie są trzy rodzaje sterowników tzn. UHC 100138 , UHC 100139 I UHC 000340 ( ten dotyczy 1.8 ).
UHC 100138 stosowano do skrzyń o nr. części TGD 101700N, 101710N, 101720N I TGD 101730H do nr vin 143049 do 2000r. Od numeru Vin 143050 były skrzynie TGD 106790N , 106800N,106810N i 106820N a do nich sterowniki UHC 100139. Trzeba sprawdzić czy sterowniki i skrzynie są zgodne z powyższym.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 30, 2014 22:14   

A jak to sprawdzić nie mając żadnego interfejsu ? Są jakieś tabliczki znamionowe ? Jeśli tak to gdzie ich szukać ?
 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 14:53   

SeniorA tak, mam UHC(100139)

Punx może być problem z odczytaniem informacji na temat wersji skrzyni z tabliczki znamionowej (nawet jeśli uda się ją namierzyć). Poniżej oznaczenia tabliczek dla skrzyni manualnej i automatyczej: http://www.rimmerbros.co....cle-Information (dział: Transmission Identification Number)

Pozdrawiam,
Adam

[edit: 2014-08-31 16:43]:
A jednak da się odczytać bez podłączania do kompa. Tabliczka znamionowa sterownika EAT : UHC100139; tabliczka znamionowa skrzyni : G6 3701870 PR013

Zgodnie z dokumentacją : http://www.google.pl/url?...FiJC5ees90OmLLA

(tabelka z modelami poniżej):

wychodzi na to że w moim przypadku jest zgodność sterownika ze skrzynią. nie wiem tylko jaką mam wersję software i w której była funkcja 'neutral mode' w starszych czy nowszych ... chociaż w M47 wyboru jakby nie ma ...
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Ostatnio zmieniony przez adas.ko Nie Sie 31, 2014 16:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 31, 2014 16:22   

adas.ko napisał/a:
SeniorA tak, mam UHC(100139)

Punx może być problem z odczytaniem informacji na temat wersji skrzyni z tabliczki znamionowej (nawet jeśli uda się ją namierzyć). Poniżej oznaczenia tabliczek dla skrzyni manualnej i automatyczej: http://www.rimmerbros.co....cle-Information (dział: Transmission Identification Number)

Pozdrawiam,
Adam


Taka naklejka jest na misce olejowej skrzyni
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 16:55   

adas.ko napisał/a:
tabliczka znamionowa skrzyni : G6 3701870 PR013
i jeszcze to, że G6 - diesel , G5 - 1.8 , G7 - kV6 2.5 , G8 - kV6 2.0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 17:32   

zweryfikowałem jeszcze VIN na puszcze ATCU (EAT ECU), jest zgodny z VIN auta, więc teoretycznie powinien posiadać software w wersji FJ6GE84 ... brakuje mi pomysłów :-(

*czy moduł tempomatu SCB100211 może coś mieszać w tych ustawieniach, jest tak jakoś blisko ATCU, wiązka kabli jakby wspólna (?)

Pozdrawiam,
Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 31, 2014 17:48   

Ja dziś wsiadłem do nowej skody sąsiada (automat, jasne kremowe skóry, kolorowy duży wyświetlacz) no bajka. Pracuje jako handlowiec, jak się zatrudnił jeździł Q5 w automacie, skończył się leasing dostał budżet i miał sobie wybrać auto, wziął ponoć najwyższy wypas skody (ciemny brąz kombi - wg mnie z zewnątrz strasznie brzydki). Pobawiłem się ta skrzynią przez chwilę, no w porównaniu do tej naszej jatco to różnica kosmiczna (niby tylko 15 lat). Zmiana między P-R-N-D - nie da się nic wyczuć, żadnych szarpnięć tak jak u nas zmiana między D-4-3-2.

Niby to skoda ale kurcze taki wypas, że szczęka mi opadła. W śmiem twierdzić że środku ładniej niż w R75, ale co tu porównywać auto za ponad 100k do starego Rovera za max kilkanaście tyś. :)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 18:28   

adas.ko napisał/a:
brakuje mi pomysłów
to jeszcze mam taką informację :
Electronic Automatic Transmission (EAT) ECU strategy
On automatic gearbox models, the EAT ECU implements an idle neutral strategy, which is part of the fuel reduction
strategy. Neutral is selected, reducing engine load and fuel consumption, when all of the following conditions are met:
l ECM confirms engine at idle.
l ’D’ selected on gear selector lever.
l Foot brake applied.
Should one of these conditions change, after neutral has been selected, ’D’ will be reselected automatically.
When the EAT ECU requests, via the CAN bus, a reduction in engine torque, the ECM reduces engine torque by
cutting back fuel delivery. This ensures smooth gear changes throughout the engine speed and load ranges, and
reduces exhaust emissions.
czyli do wdrożenia tej stratergii muszą być spełnione 3 warunki : D , wciśniety pedał hamulca i ECM mieć informację , że silnik ma odpowiednie wolne obroty.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 20:03   

SeniorA znalazłem taką informację że ATCU część danych bierze z CAN-bus a część z 'discrete electrical connection'. Na diagramie poniżej widać że sygnał 'brake switch' nie jest brany z CAN tylko bezpośrednio elektrycznie (?). Idąc dalej tym tropem zajrzałem pod pedał hamulca. Jest tam mikrowyłącznik, który na ucho nie zawsze 'klika'. Co dziwne, światła stopu zapalają się po większym kącie naciśniecia pedału wtedy kiedy dźwignia od mikrowyłacznika jest już dawno w powietrzu. Obstawiam, że aktywacja świateł stop odbywa się inną metodą co dalej daje sygnał do CAN. Czy to możliwie ? Wydaje mi się że ten mikrowyłącznik jest walnięty a ponieważ auto hamuje i światła stop działają, to nikt do tej pory nie zwrócił na to uwagi. U mnie poza brakiem 'neutral mode' nie działa również funkcja hamowania silnikiem (przy zjeździe z górki pedał na 1-3 sek powinno włączyć hamowanie silnikiem).

Dostęp do tego mikrowyłącznika jest tragiczny i nie udało mi się go wyjąć, dochodzą do niego cztery przewody. Szukam zatem informacji, jak się go wyjmuje i czy da się kupić taki nowy.

Pozdrawiam,
Adam


[Edit 2014-08-31 21:59]:

no to się wygłupiłem z tym mikrowyłącznikiem, czytam dalej i tam jest czujnik zbliżeniowy, zatem włączenie świateł stop w odległości kilku milimetrów od czujnika do dźwigni to prawidłowe działanie.

w wątku o tempomacie pojawia się informacja, że : 'prędkość do tempomatu brana jest z lewego czujnika ABS, a nie prawego który daje sygnał do prędkościomierza'

oraz 'Wysłany: Wto Lip 22, 2014 21:34


hehe, gadalem dzis z kims kto naprawia elektronike mowil ze czujnik od hamulca nawet jak stop dziala to nie znaczy ze dziala druga faza czy jak tam tego czujnika ktora idzie na tempomat, i tu moze byc problem, oczywiscie jeszcze sam przycisk SET moze byc zasniedzialy bede musial to sprawdzic'

może ktoś potwierdzić/obalić powyższe ?
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 22:31   

adas.ko napisał/a:
gadalem dzis z kims kto naprawia elektronike mowil ze czujnik od hamulca nawet jak stop dziala to nie znaczy ze dziala druga faza czy jak tam tego czujnika ktora idzie na tempomat,
dokładnie to jest tak ,że są w nim dwa switche, jeden daje sygnał do LSM,a drugi (to co nazwano drugą fazą ) w dieslu daje sygnał do ECM , czyli jeśli swieci stop to nie znaczy, że czujnik jest sprawny i ECM dostaje sygnał.W benzynie ten sygnał jest inaczej wykorzystany (blokada lawarka w P -jako opcja ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 22:52   

Zatem spróbuję wymienić ten czujnik, bo tempomat raczej mi działa, co wykluczałoby czujnik ABS z lewego przedniego koła. Z nowych znalazłem coś takiego : http://www.iparts.pl/auto...906-102248.html

Włącznik świateł STOP CALORSTAT by Vernet BS4635 ; Kod: BS4635
Producent części: CALORSTAT by Vernet - 67PLN

Czy ten czujnik jest taki sam dla wszyskich modeli, czy dla diesla, automatu jest inny ? Można śmiało kupować powyższy czy też szukać czegoś od BMW ?

Pozdrawiam,
Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 23:04   

adas.ko napisał/a:
Zatem spróbuję wymienić ten czujnik
może wcześniej sprawdź czy pojawia sie napięcie na fioletowo/zielonym przewodzie.
adas.ko napisał/a:
Czy ten czujnik jest taki sam dla wszyskich modeli, czy dla diesla, automatu jest inny ?
ja wiem , że w dieslu jest taki sam dla wszystkich.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 23:37   

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
Zatem spróbuję wymienić ten czujnik
może wcześniej sprawdź czy pojawia sie napięcie na fioletowo/zielonym przewodzie.


Jutro postram się dogrzebać do tego przewodu i pomierzyć. Bardzo dziękuję za Twoje zaangażowanie.


Pozdrawiam,
Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 06:48   

A ja wrócę do tego:

"... czyli do wdrożenia tej stratergii muszą być spełnione 3 warunki : D , wciśniety pedał hamulca i ECM mieć informację , że silnik ma odpowiednie wolne obroty. ..."

A konkretnie do obrotów silnika, bo ciekawi mnie co to znaczy odpowiednie obroty ? U mnie na D+hamulec jest ok 850 rpm i to jest wg Jowiego max co można ustawić w dieselu, gdyby było 950 rpm nie byłoby wibracji, ale może te 850 to już za dużo i się ten neutral nie włącza ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 10:06   

adas.ko napisał/a:
Jutro postram się dogrzebać do tego przewodu i pomierzyć
można to zrobić na pinie 28 ECM , od razu sprawdzić ciągłosć tego przewodu.
Punx napisał/a:
ale może te 850 to już za dużo i się ten neutral nie włącza ?
no właśnie , bo powinno być 780
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 10:13   

A jak zmniejszyć obroty "jałowego" z 850 na 780 ? Tylko T4 ?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 11:18   

Punx napisał/a:
A jak zmniejszyć obroty "jałowego" z 850 na 780 ? Tylko T4 ?

Póki co tylko. Próbowałem zmienić mapą ale się nie udało. Musi siedzieć gdzieś informacja jeszcze poza obszarem map. Dysponuję całym wsadem pełnym i można się pokusić o jego wrzucenie ale to zawsze zwiększa ryzyko uwalenia sterownika i wtedy będzie go trzeba wyciągać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 11:25   

Ja tam na T4 mam zarówno za daleko jak i bardzo blisko. Za daleko żeby jechać z jedna zmianą na próbę do Jowiego (ponad 250km w obie strony), a do pobliskiego Fatimexu (20km w obie strony) nie pojadę bo mi znowu uwalą ustawienia, wystarczy że jestem przez nich ponad 1k pln w plecy za skasowanie map.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [cdt czy cdti] automat
dzienix21 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 12, 2013 09:37
apples
Brak nowych postów [R 75 CDTi Automat] Gaśnie, falowanie obrotów
Limakow Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 24, 2019 14:33
Limakow
Brak nowych postów [R75 CDTi+ automat] króciec do wężyka na skrzyni biegów
mocu Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 07, 2017 07:28
mocu
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] Wibracje
damian_kaminski Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Cze 20, 2007 12:04
Rick



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink