Forum Klubu ROVERki.pl :: 45, 75, czy Freelandek. Kilka pytań.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
45, 75, czy Freelandek. Kilka pytań.
Autor Wiadomość
Rura 



Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 4



Wysłany: Sro Lip 29, 2015 22:21   45, 75, czy Freelandek. Kilka pytań.

Na wstępie chciałbym się przywitać z Szanownymi Użytkownikami/Klubowiczami/Innymi Osobami obdarzonymi wiedzą ;-) .
Poszukuję drugiego auta do domu i z racji tego, iż wożę swoje 4 litery na dwóch kółkach angielskiej prowiniencji padło na Rowerka. Napiszę szczerze, że najbardziej byłbym zainteresowany autem z benzynowym, ewentualnie zagazowanym silnikiem, ponieważ większość przebiegów odbywać będzie się w ruchu miejskim, na niezbyt długich dystansach.
Przystępując do meritum, może ktoś w miarę choć otrzaskany w temacie wróżenia z fotografii mógłby oświecić mnie co do niżej wymienionych pojazdów i jednocześnie przepraszam za dość długą listę chęci/wrażeń/wyobrażeń, jednocześnie tipy na co ewentualnie zwrócić uwagę, będą mile widziane.

A jeszcze jedna rzecz, mile widziane dyliżanse z hakiem, ponieważ docelowo pojazd ma też targać ogon z dwoma motocyklami na trasach Szczecin - Poznań, Szczecin - Berlin i okolice.

Jeżeli jakiś forumowicz z miasta Szczecina, lub okolic zechce się objawić z którymś z tych 3 modeli, to zapraszam na prw.

To lecimy:
1. zdecydowany typ Szanownej Małżonki (mój tak se):
http://olx.pl/oferta/rove...D5-IDaORV5.html

2. coś co mam pod ręką:
http://olx.pl/oferta/rove...D5-IDb1Qjt.html

3. kolor do mnie przemawia ;-)
http://olx.pl/oferta/land...D5-IDaZKhL.html

4. jeden z faworytów (bo blisko):
http://olx.pl/oferta/land...D5-IDaZOBr.html

5. faworyt bo benzyna:
http://olx.pl/oferta/land...D5-ID8jhVD.html

6. i takie coś na koniec:
http://olx.pl/oferta/land...D5-IDaQqjL.html

Wszelkie dodatkowe sugestie o co i jak pytać mile widziane. Dziękuję z góry :) .
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 29, 2015 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lip 30, 2015 09:19   

porownywanie takiego przekroju aut to bez sensu, 75ka i freelandery beda drozsze w eksploatacji niz 45ka, tyle moge od siebie dodac
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 30, 2015 09:31   

Tak jak bociannielot wspomniał. Ciężko porównywać samochody tak różne jak 45 z 75 i LR. 45 zapewne będzie najtańsza w eksploatacji (naprawach). 75 to już klasa 'premium' więc i naprawy swoje kosztują (jak na ten segment tragedii nie ma ale cena zakupu jest nieadekwatna do kosztów napraw - samochód tani w zakupie ale jak chodzi o naprawy to tanio już nie jest przez co wiele egzemplarzy jest naprawianych byle jak na byle jakich częściach co zdecydowanie podraża eksploatacje kolejnym właścicielom).

1. http://olx.pl/oferta/rove...D5-IDaORV5.html

Ze zdjęć raczej wygląda OK.


2. http://olx.pl/oferta/rove...D5-IDb1Qjt.html

Mało zdjęć do tego felgi stalowe :o Druga sprawa taka, że za 8 tysięcy nie dostaniesz zadbanej 75. I znowu się powtórzę - jest to samochód tani w zakupie ale jak chodzi o naprawy to już jest inny pułap. 75 jest tania w zakupie, bo ludzie się boją co to za wynalazek (znajdź samochód o podobnych właściwościach jezdnych, wygodzie, wyposażeniu i przede wszystkim wyglądzie do 20-25 tyś).


Reszta LR

O LR dużo niestety nie powiem, ale znowu weź pod uwagę, że jest dużo rzeczy, które mogą (ale nie muszą dla jasności) się popsuć. Benzyniak 1.8 wydaje mi się trochę słaby do takiej krowy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 30, 2015 15:44   

prebenny napisał/a:
Druga sprawa taka, że za 8 tysięcy nie dostaniesz zadbanej 75.
Może diesla bo PB sam osobiście kupiłem 2

[ Dodano: Czw Lip 30, 2015 15:44 ]
LR jest mega awaryjny w porównaniu do Rovera dowolnego. Zadbany 75 jest tańszy od innych ale faktycznie 45 może być opcją najtańszą.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rura 



Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 4



Wysłany: Czw Lip 30, 2015 17:26   

Ok. 75 odpuszczam.
Dlaczego taki rozrzut? Ano dlatego, że Małżonka małym nie jeździ (5008) i człowiek się przyzwyczaja do dobrego (to odnośnie 75). Z psudo suvów omal terenowych myślałem o dyskotece, ale trudno coś w miarę młodego trafić w normalnych pieniądzach, dlatego padło na frika.
Czyli na placu boju z rozsądku został 45. Cóż...
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 08:33   

Jak chcesz auto benzynowe i może z LPG to nie rozumiem czemu nie chcesz 75. mam w domu 2x75 1x200 1x45 i 1xFreel I najmniej psuje się 200 i 75 najbardziej Freel ale też freel trzaska po 40tys km rocznie a reszta w okolicach 10tys km na rok. 45ma najtańsze części oprócz Freelandera bo do niego klamoty są w śmiesznych cenach. Mam 75 i jeździ u mnie od 7 lat zrobiła ponad 50kkm i włożyłem w nią w naprawy plus wymiany oleju ok 4000pln przez ten czas, więc raczej nie jest to kosmiczna cena. druga 75 przez ok 5tys km poprosiła o nowe amortyzatory z tyłu bo miała jeszcze fabryczne reszta jest ok i nie zanosi się na razie na jakieś wydatki. Ja bym na twoim miejscu szukał 75 PB i sam założył gaz oczywiście 75 V6 bo 18. jest za słaby.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 31, 2015 09:15   

sknerko ma rację. Jak trafisz na zadbany egzemplarz to będziesz się cieszył z tego samochodu. I znowu go poprę jak 75 to 1.8 jest raczej za słaby (chyba, że turbo ale mówiąc szczerze nie jestem przekonany do tak małego silnika w tej krowie).

Mi się ta sztuka niestety nie udała i w ciągu roku na same naprawy już sknerka dwukrotnie przebiłem ale nie winię za to Rovera tylko poprzedniego właściciela.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 31, 2015 10:00   

Ponad 3 lata jeździłem 75 1.8 z LPG i faktycznie szału nie ma ale do normalnej eksploatacji wystarczy. Koszty utrzymania tego silnika są bardzo niskie, rozrząd to u mechanika 600zl z wymianą oleju i filtrów. Części na ewentualnego hgfa to ok 300-400pln w zależności od producenta, do tego robota majstra i w 1000 można się zmieścić.
1.8 turbo jest ok. Koszty utrzymania jak w zwykłym z tym że dochodzi ewentualnie turbina, ja swoją naprawiłem za 100pln i już ponad 1,5 roku śmiga.
Ja bym szukał turbo bo osiągi ma jak 2.0v6 jak nie lepsze a koszta utrzymania mniejsze.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 12:00   

dzelo23 napisał/a:
Ja bym szukał turbo bo osiągi ma jak 2.0v6 jak nie lepsze a koszta utrzymania mniejsze.
osiągi w wersji turbo owszem są porównywalne ale czy koszta utrzymania to nie wiem bo V6 też nie generuje jakichś mega wydatków a HGF w V6 zdarza się raczej rzadko, rozrząd jest tez raz na 100kkm. Na pewno dźwiek V6 jest mega i wszyscy jęczą jak słyszą V6
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 12:04   

sknerko napisał/a:
rozrząd jest tez raz na 100kkm.
ale drozszy niz do 1.8t, a przy zakupie pierwsze co robisz to wlasnie rozrzad... generalnie oplaty wyzsze minimalnie i ViS nie jest tam czasem czestym problemem? a dynamika z pewnoscia na plus przy turbinie, ale z drugiej manki latwiej wyrwac 2.0v6 niz 1.8t
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 13:29   

bociannielot napisał/a:
ale drozszy niz do 1.8t, a przy zakupie pierwsze co robisz to wlasnie rozrzad... generalnie oplaty wyzsze minimalnie
Tylko że rozrząd 1.8 zrobisz 2 razy na 1 raz w V6, opłaty te same w 1.8 i 2.0V6 no w 2,5 są wyższe ale to chyba jasne jest
bociannielot napisał/a:
ViS nie jest tam czasem czestym problemem? a dynamika z pewnoscia na plus przy turbinie, ale z drugiej manki latwiej wyrwac 2.0v6 niz 1.8t
Zdarza się że Vis padają ale bez przesady naprawa jest tania a jak ktoś ma minimalne zdolności manualne to sam wyczyści i naprawi. Dynamika przy sprawnym V6 jest minimalnie tylko słabsza i jak ktoś jeździ normalnie (jak moja żona na przykład) to nie zauważy różnicy. Różnica jest jak polecisz na każdym biegu pod czerwone pole :P minimalnie na korzyść turbo.
bociannielot napisał/a:
ale z drugiej manki latwiej wyrwac 2.0v6 niz 1.8t
i to jest prawda a do tego bardzo często V6 nie mają kręconych liczników więc jest duże prawdopodobieństwo trafienia auta z małym przebiegiem. Nam się udało wyrwać 2 auta V6 w jeden weekend, oba z oryginalnym lakierem na całej budzie i jedno z przebiegiem 120kkm a drugie z 180kkm więc da się. Oba pracują bardzo ładnie i na dziś nie ma z nimi problemu na starcie tylko VIS trzeba było wypłukać w benzynie i tyle. Aha i jeden na pewno z nowym rozrządem a drugi podobno też ale dla pewności będziemy robić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 14:14   

sknerko napisał/a:
Aha i jeden na pewno z nowym rozrządem
nawet tego na pewno bym wymienił dla pewnosci ;-) opłaty nie wszedzie są te same dla 1.8 i 2.0
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 16:07   

bociannielot napisał/a:
nawet tego na pewno bym wymienił dla pewnosci
widać pasek nówka, i faktury były za wymianę więc szkoda zachodu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rura 



Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 4



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 22:30   

Dzięki za opinie.
Cały pic polega niestety na tym, że zach-pom ogarnęła jakaś mania olejowania i same klekoty w zasięgu wzroku. Niestety jeżdżenie za motocyklami po kraju, wyleczyło mnie z chęci podróży za samochodem i musiałoby być naprawdę pewne autko, żeby się gdzieś dalej wybrał. I znowuż ---> nic takiego nie ma nigdzie w okolicy bliższej/dalszej, a mi szkoda mniej kasy, a dużo bardziej straconego czas, którego mam non stop niedomiar, za jeżdżeniem bez celu i wkurzaniem się niepotrzebnie.
Mam MG w okolicy, ale wydatek na "dzień dobry" na 4 letnie laczki, wyleczył mnie z chęci zabiegania o ten dyliżans ;-) . O reszcie nie wspomnę...
http://olx.pl/oferta/rove...html#eab12ae12d
Dodatkowo pytanie - czy aby listwy ozdobne nie powinny być chrom? polerka?
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 31, 2015 23:45   

Rura napisał/a:
Dzięki za opinie.
Cały pic polega niestety na tym, że zach-pom ogarnęła jakaś mania olejowania i same klekoty w zasięgu wzroku. Niestety jeżdżenie za motocyklami po kraju, wyleczyło mnie z chęci podróży za samochodem i musiałoby być naprawdę pewne autko, żeby się gdzieś dalej wybrał. I znowuż ---> nic takiego nie ma nigdzie w okolicy bliższej/dalszej, a mi szkoda mniej kasy, a dużo bardziej straconego czas, którego mam non stop niedomiar, za jeżdżeniem bez celu i wkurzaniem się niepotrzebnie.
Mam MG w okolicy, ale wydatek na "dzień dobry" na 4 letnie laczki, wyleczył mnie z chęci zabiegania o ten dyliżans ;-) . O reszcie nie wspomnę...
http://olx.pl/oferta/rove...html#eab12ae12d
Dodatkowo pytanie - czy aby listwy ozdobne nie powinny być chrom? polerka?



W MG "chromowane" są jedynie klamki. Reszta elementów jak jest to są od Rovera. I teraz kwestia czy specjalnie, bo tak się podobało użytkownikowi, albo zamienniki bo łatwiej dostępne, albo coś tam jeszcze.

A co do ogłoszenia, w życiu nie dostaniesz zdrowego ZT 2.5 V6 w tych pieniądzach.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sie 01, 2015 00:19   

Ten ZT to golas że strach a druga sprawa dostanie za tyle ZT ale właśnie golasa. i te auta nigdy nie miały esp
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sie 01, 2015 01:12   

sknerko napisał/a:
Ten ZT to golas że strach a druga sprawa dostanie za tyle ZT ale właśnie golasa. i te auta nigdy nie miały esp


ZT z reguły golasy są.
Znajdź mi zdrowego ZT z takim motorem i blachą za taką kasę to biorę 3 .

A jeśli chodzi o golasa to może i jest, ale te wszystkie "bajery", które mają Rovery, to podgrzewane fotele, które pry fotelach z materiału nie są zbytnio potrzebne - szybko ciepło w tyłek i nie trzeba specjalnie sobie podgrzewać doopy.
Następnie - roleta tylnej szyby - też zbędny bajer, zawsze można szyby sobie przyciemnić i jest w sumie podobnie, do tego fotochromatyczne lusterko wsteczne, pełno tego można dostać za nieduże pieniądze.
Fabryczne radio można zawsze zamienić na stację multimedialną, lub tańszą wersję zabudowa z tabletem za małe pieniądze, która jest bardziej funkcjonalna niż dedykowane stacje.
Komputer pokładowy można za kilkadziesiąt zł doposażyć.
Tempomat tak samo można doposażyć bez problemu.

Gorzej z ksenonami, dołożenie wiąże się z trochę większymi kosztami, ale soczewki i tak ładnie świecą, więc ewentualny ksenon to duże widzi mi się i niepotrzebne wydawanie kasy.


I tak z biedy edyszyn robi się "doposażone" autko za dobre pieniądze.

I nie patrzałbym na "zaporową wersję", która niby nic nie ma i może być skreślona z poszukiwań.

Auta, które są full wyposażone to nie tak wielki przeskok, aby się bawić w nie wiadomo co.
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Sob Sie 01, 2015 19:57   

Przy okazji dyskusji o zakupie 75 chciałem zapytać o kwestię częstotliwości usterek związanych z manualną skrzynią biegów (pompka sprzęgła, wysprzęglik) i ewentualnych kosztów naprawy. W ogłoszeniach niewiele jest automatów, a nie wiem czy jest sens pakować się w manualna skrzynię jeżeli ryzyko awarii i ich częstotliwość są wysokie.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Sie 01, 2015 20:54   

Krystian1982, z mojego doświadczenia napiszę Ci tak. Z manualem często użytkownicy maja problemy, ciągle odpowietrzenia, wymiany pompek, wysprzeglików. Automat jesli sie popsuje, co przy normalnym użytkowaniu nie zdarza sie często, to wymieniasz, naprawiasz i jeździsz dalej. Co ważniejsze automat zazwyczaj sie psuje stopniowo, np zaczyna brakować wstecznego.
Natomiast Manual często zaskakuje i potrafi sie nagle w trasie posypać wysprzeglik.

Jeszcze nigdy przy sporej ilości 75/ZT jakie mialem, nie popsuła mi sie skrzynia automatyczna. Z manualami bardzo często bywały problemy.
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Sob Sie 01, 2015 21:33   

Cytat:
Natomiast Manual często zaskakuje i potrafi sie nagle w trasie posypać wysprzeglik.


Tego się właśnie obawiam.

AdaskoC dzięki za opinie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MG ZT-T - kilka pytań.
Kabson Chcę kupić ROVERka 4 Pon Sie 08, 2016 18:53
longer86
Brak nowych postów [R45] Kilka pytań
Tomesz Chcę kupić ROVERka 9 Czw Wrz 13, 2012 20:10
Remigiusz
Brak nowych postów MG ZR kilka pytań.
Erwin Chcę kupić ROVERka 13 Sro Kwi 06, 2011 20:21
Saddam
Brak nowych postów Rover 45 - kilka pytań
xsannti Chcę kupić ROVERka 13 Czw Kwi 21, 2016 16:00
sknerko
Brak nowych postów Rover 75 - kilka pytań
jeva Chcę kupić ROVERka 9 Pon Cze 15, 2015 15:44
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink