Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] 98r. Piszczenie opony na zakrętach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] 98r. Piszczenie opony na zakrętach
Autor Wiadomość
Sebas84 



Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 19
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 19:11   [R 200] 98r. Piszczenie opony na zakrętach

Witam
Jakiś czas temu wymienilem piaste z tylu, bo lożysko szumiało.
Problem polega na tym, ze gdy biore zakręt w lewo nawet bardzo wolno to opona (lewa tylna, po stronie kierowcy) zaczyna piszczec. Dzieje sie tak nie zawsze.
Myslalem, ze to krzywa felga lub zle wywazone koło. Pojechalem do wulkanizatora i wymienilem kolo na rezerwe. Kolo zostalo wywazone, felga podobno prosta, a problem pozostal.
Jaka moze byc przyczyna ze opona piszczy na zakrętach?
Może zbieżność?
Jutro mam zamiar jechac kupic nowe opony zimowki, ale boje sie ze szybko sie zniszcza.

Pozdrawiam
Rover 200 1.4i 98r
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 19:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 19:14   

Sebas84 napisał/a:
Jaka moze byc przyczyna ze opona piszczy na zakrętach?
Może zbieżność?


Ja bym stawiał że zbieżność a raczej jestem pewny
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 19:14   

rozumiem ze wymieniales lozysko po lewej stronie??
może za mocno dokręciłeś i podczas hamowania w zakretach kolo poprostu sie blokuje podnies i sprawdz czy w miare luzno sie obraca...
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 20:00   Re: [R 200] 98r. Piszczenie opony na zakrętach

Sebas84 napisał/a:
Witam
no hello :mrgreen:
Sebas84 napisał/a:
Jakiś czas temu wymienilem piaste z tylu, bo lożysko szumiało.
rzeczywiście w celu sprecyzowania poszukiwań usterki napisz, którego koła dotyczyła ta wymiana
Sebas84 napisał/a:
Problem polega na tym, ze gdy biore zakręt w lewo nawet bardzo wolno to opona (lewa tylna, po stronie kierowcy) zaczyna piszczec.
skąd pewność, że to piszczy opona, a nie np. źle dokręcona piasta :wink:
Sebas84 napisał/a:
Dzieje sie tak nie zawsze.
a nie zależy to przypadkiem od nawierzchni, po której się poruszasz ?
Sebas84 napisał/a:
Myslalem, ze to krzywa felga lub zle wywazone koło. Pojechalem do wulkanizatora i wymienilem kolo na rezerwe. Kolo zostalo wywazone, felga podobno prosta, a problem pozostal.
czyli odpada nam problem koła jako takiego
Sebas84 napisał/a:
Jaka moze byc przyczyna ze opona piszczy na zakrętach?
nierównomiernie wytarty bieżnik (sprawdź ciśnienie), nieodpowiednia zbieżność (nieregulowana w tylnym zawieszeniu w dwusetkach), skrzywiona rama pojazdu (a raczej tylna podłużnica), zapieczony stabilizator tylnej osi (jeśli posiadasz w swoim autku), uszkodzone amortyzatory tylnej osi lub sprężyny zawieszenia
Sebas84 napisał/a:
Jutro mam zamiar jechac kupic nowe opony zimowki, ale boje sie ze szybko sie zniszcza.
proponowałbym Ci najpierw jednak usunąć usterkę, a dopiero później zakładać nowe opony ;)

Sebas84 napisał/a:
Pozdrawiam...
ja również :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 20:07   

miałem podobną historię w Fordzie Escorcie. To była zbieżność.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sebas84 



Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 19
Skąd: Kraków



  Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 22:02   

Opona piszczy ta na której została wymieniona piasta. Jest to lewy tył po stronie kierowcy. Wymieniał mi to mechanik polecany ze strony klubowej. Przed wymianą piasty opona nie piszczała. Na 100% opona piszczy bo bieżnik jest nierówno starty. Bardziej wytarty jest od strony zewnętrznej opony.
Jezeli chodzi o nawierzchnie na jakiej piszczy, to zawsze jest to asfalt, ale nie zwróciłem uwagi jaki.
Widze ze przyczyn moze byc duzo, ale od czego zaczac sprawdzanie? Mam nadzieje ze takie coś jak "skrzywiona podłużnica" nie wchodzi w gre.
Dlaczego nie da się ustawić zbieżności w R 200?
Jeżeli to bedzie faktycznie zła zbieżność to co mam z tym zrobić, skoro ustawić się tego nie da?
Ostatnio zmieniony przez Sebas84 Pon Wrz 17, 2007 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 22:09   

Jedź do tego mechanika i opisz co sie dzieje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
jaktob77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Rypin



Wysłany: Sob Lis 29, 2008 00:45   

nie ma opcji ze zbieznosci nie na da sie ustawic..

po pomiarach jesli regulacje nie pomagaja i auto wychodzi poza zadane parametry wtedy trzeba szukac dalej..

po ostrych dzwonach auto trafia na plyte u blacharza ktory jest w stanie zczytac wymiary z kilkudziesieciu pkt. pomiarowych.. co sie z czym nie zgadza.. wtedy wiadomo w czym grzebac..

pamietajmy o jednym.. AUTO DOPROWADZONE DO ORG ma tylko w granicach 20% "twardosci" i przy nastepnej stluczce.. nie dzialaja zadne strefy zgoniotu.. no niestety..

ale zbieznosc to nie zawsze dzwon..
czasem wieksza dziura.. czasem tylko mechanika na wahaczach, tulejach.. itd..

kazdy fachowy zaklad po odczycie zbieznosci powie co jest nie tak.. czy w katach poziomych.. czy tez w pionowych.. a rama okresli reszte.. np. co sie niestety czesto u nas zdaza przesuniecie ktoregos z kielichow z przodu.. niekoniecznie od dzwonu..
_________________
WALL-E - żyje własnym życiem za nasze pieniądze,
ale i tak go Izabela kocha ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 86KM '98] Piszczenie hamulców, bicie i piszczenie koła
machi12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 20, 2011 22:49
machi12
Brak nowych postów [MG ZR 160] Bujanie na zakrętach przy wyższych prędkościach
Afi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Maj 09, 2014 18:30
Kafarek85
Brak nowych postów [R 200 1.4 99r.] Piszczenie na V biegu
kamilssj2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Maj 09, 2008 12:41
kamilssj2
Brak nowych postów [R216] Piszczenie
Siwy_028 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 18, 2011 11:33
Lutka
Brak nowych postów [R 200 97r] Piszczenie na 5 biegu
Ori Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Wrz 10, 2007 08:15
MiL999



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink