Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:01
Szymon napisał/a:
Mam dwa komplety opon okute na felgach. Kiedy nadejdzie czas nie będę musiał czekać w ogromnych kolejkach przed wulkanizatorami (jak zeszłego roku )Zimówki czekają na swoją kolej na strychu. Mają tam baaardzo wygodnie
A powiedzial Ci ktoś ze opony nie mogą leżeć na strychu?? Bo guma jest narazona w lecie na wysokie temperatury?? No chyba ze masz izolacje dachu.....
A co do 2 kompletów to masz zupelna racje.... zanosisz tylko do wyważenia i zakladasz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podobnie jak przedmówcy 2 komplety przechowalnie to garaż lub ostatnio magazyn w firmie A co do zmiany, to zmien kiedy uwazasz za stosowne. A te +7 stopni to taki "chłyt maketidowy" jakiegoś nawiedzonego z reklamy badania drgowe nie do końca to potwierdzają (nie jestem w stanie podać źródła )
Dzięki za podpowiedzi, ale uświadomcie mnie jeszcze czemu ktoś (jerzu?) sugerował buty szersze latem a węższe zimą?? Jak na mój mały chłopski rozum powinno być chyba odwrotnie...
...uświadomcie mnie jeszcze czemu ktoś (jerzu?) sugerował buty szersze latem a węższe zimą?? Jak na mój mały chłopski rozum powinno być chyba odwrotnie...
chodzi o powierzchnię, która przylega do nawierzchni ... na węższej oponie ta powierzchnia jest mniejsza dzięki czemu zwiększa się nacisk koła, a jednocześnie tarcie dzięki czemu zmniejszeniu ulega możliwość uślizgu koła
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie zdarzylem odpowiedziec Ja to gdzie kiedys wyczytalem ze na zime powinny byc wezsze z powodow wyzej wymienionych i teraz tak mam 205/50 R15 na lato i 175/75 R14 na zime
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
chodzi o powierzchnię, która przylega do nawierzchni ... na węższej oponie ta powierzchnia jest mniejsza dzięki czemu zwiększa się nacisk koła, a jednocześnie tarcie dzięki czemu zmniejszeniu ulega możliwość uślizgu koła
Nie żebym się czepiał a i z fizyki orłem nie byłem, ale wg tej teorii łyżwa na lodzie nie powinna ślizgać się lepiej niż deska z boazerii
Chyba uwierzę na słowo
...ale wg tej teorii łyżwa na lodzie nie powinna ślizgać się lepiej niż deska z boazerii ...
a dlaczego do chodzenia po grząskim śniegu zakłada się na buty takie specjalne szerokie podkładki ? ... by zminimalizować nacisk jaki wywiera na powierzchnię, po której się porusza
podsumowując: Wąska opona daje korzystniejszy rozkład masy pojazdu i zwiększa nacisk na podłoże
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
a dlaczego do chodzenia po grząskim śniegu zakłada się na buty takie specjalne szerokie podkładki ? ... by zminimalizować nacisk jaki wywiera na powierzchnię, po której się porusza
podsumowując: Wąska opona daje korzystniejszy rozkład masy pojazdu i zwiększa nacisk na podłoże
Hehe.... dalej z uporem maniaka będę się z tym nie zgadzał Szersza opona daje korzystniejszy nacisk w sensie wywierania parcia (ciśnienia) na podłoże - kg/m kw., co akurat w przypadku rakiet śnieżnych ma sens jeśli chodzi o wytrzymałość materiału podłoża, czyli śniegu To po to m.in. tiry mają po kilka osi i kilkanaście opon - by równomiernie rozłożyć ciężar na podłoże i napięcia w konstrukcji.
Siła jaką jest nacisk jest wprost proporcjonalna do masy i przyspieszenia ziemskiego i nie zależy od powierzchni styku auta z glebą, ale bezpośrednio od masy samochodu. Siła tarcia nie jest zależna od powierzchni mierzonej w m kw. (w mikro skali podobno owszem, powierzchnia ma znaczenie, ale dotyczy to rzeczywistej powierzchni na poziomie molekuł i wzajemnego "dopasowania" dwóch powierzchni). Pomijam tutaj fakt, że przy lodzie na drodze jedziemy pewnie po mikronowej warstwie wody zimą a niemal na parze wodnej przy mokrej nawierzchni latem. Tu kwestia szerokości (jako pogarszacza odprowadzania) ma pewnie istotne znaczenie.
Przy tak przedstawionym w/w podejściu bolidy F1 powinny jeździć na kołach rowerowych bo nacisk na podłoże jest największy, a co za tym idzie i przyczepność też....
Sorka za złośliwości, ale jakoś nie jestem przekonany do teorii jakoby większa powierzchnia opony dawała gorszą przyczepność.
Przy tak przedstawionym w/w podejściu bolidy F1 powinny jeździć na kołach rowerowych bo nacisk na podłoże jest największy,
ale suchy asfalt i kopny śnieg to calkiem co innego ,zupelnie inne warunki i kryteria
w/g twojej teorii bolidy F1 na snieg powinny miec jeszcze szersze opony niz na such asfalt
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Drooid, czym innym jest przyczepność na asfalcie, a czym innym na zaśnieżonej/zabłoconej nawierzchni
Węższe koła, o wiekszym nacisku na jednostkę powierzchni, będą się lepiej wcinały w śnieg/błoto i to dlatego są pewniejsze w prowadzeniu, niż te szersze
Węższe koła, o wiekszym nacisku na jednostkę powierzchni, będą się lepiej wcinały w śnieg/błoto i to dlatego są pewniejsze w prowadzeniu, niż te szersze
Oraz inna istotna sprawa - procent wysokości do szerokości (mówiąc inaczej - profil) powinien być większy w zimie - szczególnie przydatne przy przebijaniu się przez śnieg. Ale to wynika z poprzedniej wypowiedzi
a co do 2 kpl to masz wygode ze nie bedziesz musiał czekać w kolejce w zakładzie wulkanizacyjnym, zyskujesz 80-100zł [1xna jesień,1xna wiosne]co roku za przekładke/zmiane, zakładasz kiedy chcesz, jak masz alu w zime to wiadomo ze dostaja równiez po du.. rancie co siem odbija na pozniejszy stan latem i nie ma co porównywać opon wielosezonowych do typowo zimowych/letnich.
moje typy opon to:
lato - dunlop sp sport 9000
zima - dunlop winter sport
_________________ ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
Przy tak przedstawionym w/w podejściu bolidy F1 powinny jeździć na kołach rowerowych bo nacisk na podłoże jest największy, a co za tym idzie i przyczepność też....
Przy Twoim podejściu auta rajdowe WRC powinny jeździć w Rajdzie Szwecji na maksymalnie szerokich oponach?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum