Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam,
Posiadam Roverka 400 z 1998 roku silnik 1.6 bez instalacji LPG. Kupiony calkiem niedawno i mam nastepujacy problem, autko ciezko zapala na goracym silniku. Jezeli chwile odczekam i probuje zapalic nie ma problemu natomiast zaraz po zgaszeniu gdy probuje go odpalic, efekt jest taki jak na slabym akumulatorze, wolno kreci rozrusznikiem a kontrolki przygasaja. Sprawdzalem akumulator jest ok, ruzrusznik tez wydaje sie w porzadku, ale kolo pasowe chodzi za ciężko. Na zimnym silniku pali w miare dobrze natomiast zaraz po zgaszeniu naprawde ciezko go ponownie odpalic ( jak zgasnie w korku to porazka bo trzeba odczekac kilka minut zeby go znow odpalic ). Ma ktos pomysl co to moze byc?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 17:28, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 30, 2007 16:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
popraw temat na zgodny z zasadami
które koło pasowe się ciężko kręci?
to że nie chce kręcić ciepły może oznaczać, że jednak rozrusznik na lekkie przebicie i po rozgrzaniu jest gorzej.
Podobnie zresztą jest jak są już krótkie szczotki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
zle napisalem, chodzilo o kolo zamachowe, strasznie ciezko mi sie kreci ( przy ustawianiu rozrzadu nim krecilem). NIe wiem czemu tak sie dzieje ale moze po rozgrzaniu gdy wszystko sie rozszerza jest jeszcze ciezej i dlatego nie ma sily przy rozruchu zeby porzadnie zakrecic. Czy to normalne ze kolo zamachowe choci tak ciezko, jezeli nie to czym to moze byc spowodowane?
to że się ciężko kręci za koło zamachowe to nic dziwnego, zależy tylko jak ciężko
oczywiście jest taka możliwość, że masz lekko zatarte panewki główne, i wtedy po rozgrzaniu rzeczywiście silnik będzie po prostu stawał, ale wówczas silnik by Ci sam gasł na wolnych obrotach po rozgrzaniu - po prostu też nie miał by siły ruszyć wałem
Sprawdź najpierw ten rozrusznik, a jeśli chcesz to możesz sprawdzić jak się kręci silnikiem. Po zdjęciu wszystkich pasków zakłada się klucz dynamometryczny na nakrętkę na wale i sprawdza jaki moment jest potrzebny do obrócenia, ale bez kompresji. Niestety nie posiadam dokładnych danych jaka powinna być ta wartość, ale chyba AndrewS kiedyś tak swojego testował, więc może coś wie dokładniej
ale sprawdź najpierw ten rozrusznik
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
pod koniec tygodnia postaram sie sprawdzic panewki, i dam znac co i jak dzis zrobilem test, rozgrzalem samochod (pojechalem na uczelnie - kolo 30 km) zgasilem silnik i od razu probowalem zapalic, nie dalo sie, strasznie wolno krecil rozrusznikiem, ale po 2 minutach z zegarkiem na reku jak sprobowalem go zapalic, to zapalil bez wiekszych problemow, ze 2 razy zakrecil i zapalil. Macie jakis pomysl co moze mu dolegac gdyby panewki okazaly sie oki?
hmm jak dobrze pamietam to byl podobny przypadek na forum chyba Tomi114
patrzylem do ksiazki
po zlozeniu zespolu korbow tlokowego moment sprawdza sie kluczem dynamomentrycznym
z wykreconymi swiecami
jesli przekracza 33 Nm to zlecaja sprawdzic dokrecenie glowicy
wiec z zalozonym paskiem alternatora i wspomagania pewnie bedzie troche wiecej
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:36
A ja bym zaczął od rozrusznika
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:42
Mlynarz napisał/a:
a tak btw, ma ktos moze książke do naprawy roverka 400 w pdf, moze byc po angielsku?
Ściągnij sobie rave, to instrukcja serwisowa rovera (po angielsku) nie raz pewnie się jeszcze przyda . Oto namiar : http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
Ściągnięty plik, to *.iso - obraz płyty, zatem nagraj go jako obraz płyty na CD bądź stwórz napęd wirtualny.
Ehhh no działo sie tak jak piszecie ale zanim wymieniłem silnik było kilka spraw po koleji:
- akumulator
- rozrusznik
- przzewody
- sprawdzone styki masy ...............
I nic to nie pomogło... Znaczącą poprawe przyniosla wymiana cewki. Silnik poszedł do wymiany głównie z tego względu, że kipiało z niego silikonem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum