Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] problem z klamkami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] problem z klamkami
Autor Wiadomość
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 21:29   [R75] problem z klamkami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Dwa tygodnie temu po mroźnej nocy zastałem zamarznięty samochód no i zmarznięte zamki w drzwiach. Po kilku próbach udało się otworzyć. I od tamtego czasu pojawił się problem z otwarciem tylnych drzwi od zewnątrz. Klamka porusza się ze znacznym oporem, i nawet silne pociągnięcie nie powoduje otwarcia. Ze środka wszystko działa prawidłowo. Jeśli ktoś zna rozwiązanie tej usterki i co zostało uszkodzone, co wymienić to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawim
_________________
Tomek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 00:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 13, 2007 21:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 21:38   

Jeżeli jeszcze nie wyłamałeś plastików ciągnąc na siłę to weż WD40 lub coś podobnego ,ciągnąc za klamkę zewnętrzną włórz słomkę od WD40 w otwór klamki w miejscu którym się wysuwa przy otwieraniu , nasikaj tego środka i parę razy spróbuj rozruszać jeżeli to nie pomoże to znaczy że pękł plastik w kopercie wewnętrznej klamki , a to już niestety wymiana (w niedzielę wystawię na Allegro takie koperty możesz sobie zobaczyć jak to wygląda)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 01:55   

witam
mam podobny problem i tez w tylnich drzwiach... w sumie troche dziwny bo czasami sie otwieraja a czasami jest bardzo duzy opor i nie potrafie otworzyc...
ogolnie z przodu mialem wymianiane kasetki bo wlasnie te feralne plastiki dziwnie skonstruowane sie lamaly ale wydaje mi sie ze problem lezy po stronie dobrze ustawionego tego"druta" ktory idzie do zamka centralnego bo ostatnio mialem go wlasnie wymieniany i mechanik mi to wyregulowal w przednich drzwiach i dziala idealnie...
narazie nie mam czasu na to bo nie kozystam czesto z tylnich drzwi ale jak cos uda mi sie zrobic to napewno napisze
pozdrawiam
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 09:58   

witam
mam to samo tzn miałem ponieważ już popryskałem klamki smarem w sprayu i działa chodzą bardzo lekko
_________________
PoTrolu
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 16, 2007 12:04   

Mnie zamek w przednich drzwiach wymienial Mariusz418 i problemem najwiekszym jest ustawienie drucika z giwntem ktory odpowiada za otwieranie drzwi klamka z zewnatrz.

Sam zamek jest na tylek popieprzony ze w srodku w nim przy uzyciu wiekszej sily (na oporze) lamie sie i potem dupa zbita ;/
Tez mam problem z tym, ze zamki sie ciezko otwieraja. Od srodka otwieraja sie lepiej, a od zewnatrz trzeba mocniej szarpnac. Probowalem zamki przesmarowac smarem miedziowym, ale nie wiele to pomaga. Zdejmowac boczku juz nie chce, bo ta operacje (w ciagu 3 tyg. posiadania auta) wykonalem juz 5-cio krotnie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 12:06   

MaReK napisał/a:
Zdejmowac boczku juz nie chce, bo ta operacje (w ciagu 3 tyg. posiadania auta) wykonalem juz 5-cio krotnie :wink:


To czemu jeszcze nie ma artykułu na stronie :P :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 16, 2007 12:10   

No pewnie zrobie na wiosne, przy wymianie glosnikow ;)
Ale... co tam opisywac? Ja zamek wyjalem na czuja, klac jak szewc na konstruktorow ;)

Reszte jak juz mialem nowy zamek, zrobil za mnie Mariusz418 :)
W sumie to moglem wziac ziobrofon, albo kamere i krecic jak on to robi, ale nie wiem czy by sie zgodzil :)

Wlasnie. A moze tak jak na TvnTurbo jest "Mechanik", to moze na roverkach tez cos takiego zrobic ;) Krecic jakiegos mechanoida i pokazywac co i jak po koleji robi ;)

Tego chyba na innych forach nie ma ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 16:03   

Dzisiaj korzystając z chwili wolnego czasu, przesmarowałem zamki WD40. Zaczęły działać prawidłowo i lekko!!! Jak nowe!!!
_________________
Tomek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 16:30   

MaReK napisał/a:
ziobrofon
:hahaha: :hahaha:
No to niezły pomysł z tymi filnikami :P tylko kto będzie na wizji :roll: W sumie gdyby tak krecić tylko naprawy poBemowie to niezła kolekcja by się uskładała :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 16, 2007 16:49   

tommsz - a co smarowales dokladnie? opisz.

Brt - no wizji bylby rece ktore lecza, bez twarzy mechanika ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Gru 16, 2007 18:16   

Smarowałem odciągając klamkę jakbyś otwierał drzwi, napryskałem w szczelinę gdzie część klamki wchodzi w drzwi. To przyniosło natychmiastowy efekt. Napryskałem też na ruchome elementy ryglujące drzwi, już tak profilaktycznie. A już myślałem, że bez wymiany części zamka się nic nie poradzi, ale tym razem się udało.
PS
Bym zapomniał. Po nasmarowaniu wszystkie drzwi pasażerów otwierają się już za drugim naciśnięciem przycisku na pilocie, a nie jak przed smarowaniem - za trzecim
_________________
Tomek
 
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 01:01   

ja tez skorzystalem z rady i dzialaja idealnie
dzieki;]
pozdrawiam
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 08:40   

Ale czy WD40 jest odpowiednim "smarem"?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 10:18   

tommsz napisał/a:
Ale czy WD40 jest odpowiednim "smarem"?
Z braku laku i kit dobry :grin: . Wiadomo, że WD40 najlepszy nie jest (dość krótko "działa"), ale powszechny i ogólnie dostępny. Ja u siebie wlałem w zamki mnóstwo WD40 przed poprzednią zimą - teraz zamierzam powtórzyć operację.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
copek 



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Norwich



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 17:18   

Witam,
Po ostatnich mrozach u mnie + dużą wilgotnością, miałem przymarznięte drzwi. Nie otwierały mi się 3. Po rozgrzaniu na następny dzień z rana wszystko było ok. oprócz jednych. Teraz drzwi od pasażera z przodu się nie otwierają. Prawdopodobnie został uszkodzony mechanizm zamka (klamka luźno chodzi od zewnątrz i od wewnątrz, siłownik działa poprawnie, a nie chcą nawet drgnąć) dlatego podejrzewam wymianę samego zamka, orientujecie się ile będzie mnie to kosztowało :roll:
 
 
Flora 



Dołączyła: 12 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Drawsko Pom.



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:50   

I JAK Z TYM ZAMKIEM? WYMIENIŁES? ILE KOSZTUJE WYMIANA? A TAK W OGÓLE TO U KAZDEGO MECHANIKA SAMI BĘDĄ WIEDZIELI CO ZROBIĆ JAK POWIEM, ŻE ZAMEK NIE DZIAŁA?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 19:29   

a to pewne, że u Ciebie już na "amen" zamek padniety, moze warto przesmarowac najpierw ;)

PS. Dawno koleżanki nie było :mrgreen: widać roverek śmiga ;) Tylko proszę nie KRZYCZ na nas wiecej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Flora 



Dołączyła: 12 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Drawsko Pom.



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 10:28   

No tak, tata twierdził,ze smarował... No ale tym razem może mieć racje co do prawych bo te od poczatku szwankowały, tylko od środka można było otwierać. Teraz juz są "nieotwieralne". Z jednymi działającymi się dało jeździć ale lewe też już tylko od środka. Wizja, w której (jako pasażer na tylnym siedzeniu) ląduje na przejeżdzie kolejowym między zamkniętymi szlabanami nie daje mi spokoju!! :mrgreen:
Ps. Brt śmiga śmiga ale czujniczek ABS wymieniany, wiatraczek od chłodnicy oraz wiele innych uroczych niespodzianek.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 10:45   

Flora napisał/a:
Wizja, w której (jako pasażer na tylnym siedzeniu) ląduje na przejeżdzie kolejowym między zamkniętymi szlabanami nie daje mi spokoju!! :mrgreen:

Za dużo filmów z USA oglądasz :mrgreen:
Cytat:
Ps. Brt śmiga śmiga ale czujniczek ABS wymieniany, wiatraczek od chłodnicy oraz wiele innych uroczych niespodzianek.

Za to radość z jazdy bezcenna ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sob Gru 29, 2007 12:04   

ja zrobiłem to takim specyfikiem
_________________
PoTrolu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problem z zamkami i klamkami
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 39 Czw Lut 14, 2013 18:55
Adsik
Brak nowych postów [R75] Problem z ABS
sobol81 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Mar 25, 2009 16:30
Rowan
Brak nowych postów [r75] problem z abs
sejixean Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lut 26, 2017 18:40
abcde
Brak nowych postów [R75] Problem z ABS.
MokraWoda Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Lis 17, 2016 12:23
mocu
Brak nowych postów [MG ZT-T] LPG - problem
pajda Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lis 11, 2010 12:42
hudy23_1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink