Wysłany: Czw Gru 13, 2007 21:29 [R75] problem z klamkami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Dwa tygodnie temu po mroźnej nocy zastałem zamarznięty samochód no i zmarznięte zamki w drzwiach. Po kilku próbach udało się otworzyć. I od tamtego czasu pojawił się problem z otwarciem tylnych drzwi od zewnątrz. Klamka porusza się ze znacznym oporem, i nawet silne pociągnięcie nie powoduje otwarcia. Ze środka wszystko działa prawidłowo. Jeśli ktoś zna rozwiązanie tej usterki i co zostało uszkodzone, co wymienić to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawim
_________________ Tomek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 00:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 13, 2007 21:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Gru 13, 2007 21:38
Jeżeli jeszcze nie wyłamałeś plastików ciągnąc na siłę to weż WD40 lub coś podobnego ,ciągnąc za klamkę zewnętrzną włórz słomkę od WD40 w otwór klamki w miejscu którym się wysuwa przy otwieraniu , nasikaj tego środka i parę razy spróbuj rozruszać jeżeli to nie pomoże to znaczy że pękł plastik w kopercie wewnętrznej klamki , a to już niestety wymiana (w niedzielę wystawię na Allegro takie koperty możesz sobie zobaczyć jak to wygląda)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
witam
mam podobny problem i tez w tylnich drzwiach... w sumie troche dziwny bo czasami sie otwieraja a czasami jest bardzo duzy opor i nie potrafie otworzyc...
ogolnie z przodu mialem wymianiane kasetki bo wlasnie te feralne plastiki dziwnie skonstruowane sie lamaly ale wydaje mi sie ze problem lezy po stronie dobrze ustawionego tego"druta" ktory idzie do zamka centralnego bo ostatnio mialem go wlasnie wymieniany i mechanik mi to wyregulowal w przednich drzwiach i dziala idealnie...
narazie nie mam czasu na to bo nie kozystam czesto z tylnich drzwi ale jak cos uda mi sie zrobic to napewno napisze
pozdrawiam
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Mnie zamek w przednich drzwiach wymienial Mariusz418 i problemem najwiekszym jest ustawienie drucika z giwntem ktory odpowiada za otwieranie drzwi klamka z zewnatrz.
Sam zamek jest na tylek popieprzony ze w srodku w nim przy uzyciu wiekszej sily (na oporze) lamie sie i potem dupa zbita
Tez mam problem z tym, ze zamki sie ciezko otwieraja. Od srodka otwieraja sie lepiej, a od zewnatrz trzeba mocniej szarpnac. Probowalem zamki przesmarowac smarem miedziowym, ale nie wiele to pomaga. Zdejmowac boczku juz nie chce, bo ta operacje (w ciagu 3 tyg. posiadania auta) wykonalem juz 5-cio krotnie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No pewnie zrobie na wiosne, przy wymianie glosnikow
Ale... co tam opisywac? Ja zamek wyjalem na czuja, klac jak szewc na konstruktorow
Reszte jak juz mialem nowy zamek, zrobil za mnie Mariusz418
W sumie to moglem wziac ziobrofon, albo kamere i krecic jak on to robi, ale nie wiem czy by sie zgodzil
Wlasnie. A moze tak jak na TvnTurbo jest "Mechanik", to moze na roverkach tez cos takiego zrobic Krecic jakiegos mechanoida i pokazywac co i jak po koleji robi
Tego chyba na innych forach nie ma
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Smarowałem odciągając klamkę jakbyś otwierał drzwi, napryskałem w szczelinę gdzie część klamki wchodzi w drzwi. To przyniosło natychmiastowy efekt. Napryskałem też na ruchome elementy ryglujące drzwi, już tak profilaktycznie. A już myślałem, że bez wymiany części zamka się nic nie poradzi, ale tym razem się udało.
PS
Bym zapomniał. Po nasmarowaniu wszystkie drzwi pasażerów otwierają się już za drugim naciśnięciem przycisku na pilocie, a nie jak przed smarowaniem - za trzecim
Z braku laku i kit dobry . Wiadomo, że WD40 najlepszy nie jest (dość krótko "działa"), ale powszechny i ogólnie dostępny. Ja u siebie wlałem w zamki mnóstwo WD40 przed poprzednią zimą - teraz zamierzam powtórzyć operację.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Witam,
Po ostatnich mrozach u mnie + dużą wilgotnością, miałem przymarznięte drzwi. Nie otwierały mi się 3. Po rozgrzaniu na następny dzień z rana wszystko było ok. oprócz jednych. Teraz drzwi od pasażera z przodu się nie otwierają. Prawdopodobnie został uszkodzony mechanizm zamka (klamka luźno chodzi od zewnątrz i od wewnątrz, siłownik działa poprawnie, a nie chcą nawet drgnąć) dlatego podejrzewam wymianę samego zamka, orientujecie się ile będzie mnie to kosztowało
I JAK Z TYM ZAMKIEM? WYMIENIŁES? ILE KOSZTUJE WYMIANA? A TAK W OGÓLE TO U KAZDEGO MECHANIKA SAMI BĘDĄ WIEDZIELI CO ZROBIĆ JAK POWIEM, ŻE ZAMEK NIE DZIAŁA?
No tak, tata twierdził,ze smarował... No ale tym razem może mieć racje co do prawych bo te od poczatku szwankowały, tylko od środka można było otwierać. Teraz juz są "nieotwieralne". Z jednymi działającymi się dało jeździć ale lewe też już tylko od środka. Wizja, w której (jako pasażer na tylnym siedzeniu) ląduje na przejeżdzie kolejowym między zamkniętymi szlabanami nie daje mi spokoju!!
Ps. Brt śmiga śmiga ale czujniczek ABS wymieniany, wiatraczek od chłodnicy oraz wiele innych uroczych niespodzianek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum