Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Akumulatorowe vademecum
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Akumulatorowe vademecum

Pytania dotyczące odłączania akumulatora, wyłączania alarmu i reszty z tym związanej
Autor Wiadomość
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 20:17   [R400] Akumulatorowe vademecum
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Wdepnąłem na kilka wątków dotyczących akumulatora, jego odpinania
i mam taki mętlik, że doszedłem do wniosku, że gdyby dopadły mnie
bolączki aku, to kompletnie nie potrafiłbym sobie z tym dać rady, żeby
nie narobić sobie bałaganu przy okazji.

1.
Z tego co wyczytałem, nie powinno się odpinać definitywnie aku
(tylko próbować zakręcić na kablu i prądzie "dawcy"), bo w przeciwnym
razie sfiksuje "komputer" (alarm/immo). Tak się może stać, czy jest tak
zawsze i nieuchronnie? Co dokładnie dostanie świra? Jak więc wyjąć go
(aku - kiedyś trzeba) do ładowania?

2.
Co to znaczy termin zsynchronizować pilota/immo i kiedy się to stosuje?

3.
Czytam, że czasami potrafi sfiksować pilot. Alarm wyje... i?
Co dalej? Wyjąć bezpiecznik od alarmu (gdzie go szukać, jak jest oznaczony?)

4.
Karta kodowa (której nie mam) to zestaw instrukcji (lewo/prawo) kręcenia
zamkiem, który pozwala zneutralizować w razie draki immo, tak? Co zrobić,
gdy nie dostałem takiej karty? Można gdzieś (na sprzęcie diagnostycznym)
ten kod odczytać? Czy te kody działają jak "serial" cody np. w sofcie komputerowym (?) :)
i można kodem od zaprzyjaźnionego roverowca i jego auta wyłączyć immo
w innym pojeździe (o zbliżonej konfiguracji), czy jest to jednak bardzo
indywidualna i niepowtarzalna rzecz dla każdego konkretnego egzemplarza ?

Pewnie udałoby się to wykopać na forum, ale każde zapytanie typu akumulator,
imo, alarm wysypuje dziesiątki stron i wątków. Masakra. Czy ktoś będzie na tyle
cierpliwy, że mnie lajkonika wyprostować w tych tematach. Będę zobowiązany.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 31, 2008 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 20:26   Re: [R400] Akumulatorowe vademecum

JeRRy3D napisał/a:

1.
Z tego co wyczytałem, nie powinno się odpinać definitywnie aku
(tylko próbować zakręcić na kablu i prądzie "dawcy"), bo w przeciwnym
razie sfiksuje "komputer" (alarm/immo). Tak się może stać, czy jest tak
zawsze i nieuchronnie? Co dokładnie dostanie świra? Jak więc wyjąć go
(aku - kiedyś trzeba) do ładowania?


wiele miałem aut i dużo młodszych od Twojego R400 i nigdy też nie miałem problemu po ponownym podłaczeniu aku , zawsze wszystko działało bez zarzutu, no może radio gdy było kodowane to trzebabyło zapodać mu kod.
w nowszych i bardziej skomplikowach samochodach z pewnością odpięcie zasilania wpływa na późniejszą pracę silnika czy też działanie innych urządzeń, u Ciebie nie powinno mieć to żadnego negatywnego skutku.
Mój R75 stał bez aku przeszło pół roku i śmiga obecnie bez zarzutu bez jakiejkolwiek diagnostyki komputerowej.

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 31, 2008 20:29   

ad 1
na pewno nie jest tak zawsze i nieuchronnie. Ja kupowałam nowy akumulator, więc stary był odpinany i nic się w związku z tym nie stało. Poza tym raz byłam zmuszona wyjąć akumulator do ładowania i ponowne podpięcie go nie stanowiło problemu. Z tego co pamiętam to chyba zaczął wyć alarm ale go wyłączyła pilotem.
ad 2
robisz to właśnie przy pomocy tego unikalnego kodu, a trzeba to zrobić np. po wymianie baterii w pilocie. :smile:

Bardzo przepraszam, namieszałam, tzn.
ad2 synchronizacja - po wymianie baterii - kilkukrotne naciśnięcie guzika na pilocie.

Natomiast kodu potrzebujesz do awaryjnego odłączenia immo, np. w przypadku zgubienia pilota.

Jeszcze raz sorki.
_________________
Pozdrawiam Monika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 31, 2008 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:04   

kasjopea napisał/a:
ad 2
robisz to właśnie przy pomocy tego unikalnego kodu, a trzeba to zrobić np. po wymianie baterii w pilocie. :smile:


Jak to się robi?
Mam tylko 1 komplet klucz+pilot, więc może się
przytrafić, a karty kodowej też nie dostałem :(
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:10   

ja mam ten kod i nie wydaje mi się aby się to dało zrobić bez niego. Chyba ktoś już o to kiedyś pytał, co robić jak się nie ma kodu, ale musiałbyś poszukać
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:15   

JeRRy3D, rilaaaaaxx :D odpinasz aku zapinasz spowrotem naciskasz guzik pilota 4 - 5 razy i odjeżdzasz :P Co do kodu immo, to jak juz dojedziesz do PHJOWI to razem z 2 pilotami dostaniesz i ten kod :mrgreen: więc rilaaaxxx :D :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:21   

tak jak mówi BRT, ja tez byłem pełen obaw podczas odłączania po raz pierwszy swego aku.
Nie sądziłem jednak, że ponowne zestrojenie pilota po podłączeniu aku jest tak banalnie proste.
Dokładnie jak piszę BRT: 4-5 razy wciskasz po podłączeniu aku pilota i jak widzisz że centralny włącza się i wyłącza - znaczy się że po kłopocie.

Pozdrówka (dla dodania pewności siebie zostaw sobie szybę otwartą :twisted: :mrgreen: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:22   

JeRRy3D napisał/a:
Jak to się robi?
Mam tylko 1 komplet klucz+pilot, więc może się
przytrafić, a karty kodowej też nie dostałem

Jest na stronie dokładna instrukcja - wpisz 'wyłączenie immo' na przykład :P
Kod jest indywidualny do samochodu a nie do modelu np., tak że innym kodem immobilizera NIE deaktywujesz :(

Kod możesz dostać przy okazji programowania dodatkowego pilota na TestBooku (np. u PHJOWI albo Przemo285).

Synchonizacja też jest opisana na stronie, a potrzebna w przypadku padu baterii w pilocie (po wymianie na nową :twisted: )

BTW: Z szukajką tak jest, że im mniej wpiszesz, tym więcej wyników dostaniesz :P
Wpiszesz 'akumulator, to wyrzuci np. "jaki a kupić", padł mi a" itd.
Ale wpiszesz 'odłączanie a', to wyniki będą bliższe oczekiwaniom :diabeł:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:23   

ach! i zapomniałem dodać - ja także mam tylko jeden kluczyk i jednego pilota. A od roku leży drugi do zaprogramowania w szafie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:26   

String napisał/a:
ach! i zapomniałem dodać - ja także mam tylko jeden kluczyk i jednego pilota. A od roku leży drugi do zaprogramowania w szafie.


Gratuluję stalowych nerwów!
:shock:

[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 22:30 ]
Brt napisał/a:
JeRRy3D, (...) Co do kodu immo, to jak juz dojedziesz do PHJOWI to razem z 2 pilotami dostaniesz i ten kod :mrgreen: więc rilaaaxxx :D :lol:

No ok, ale przyznam szczerze, że bronię się rękima i nogyma przed tą wycieczką,
bo to aż 250km w jedną stronę. Jednak jak czytam ten wątek (a końca nie ma)
http://forum.roverki.eu/v...t=brak+kodu+imo
włos mi staje na głowie. Że też dałem się skusić na furkę z 1 kluczem (?!?)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:34   

ad1. odłączenie akumulatora znaczy dla alarmu mniej wiecej tyle samo co wyjęcie baterii z pilota... jedno z dwojga się rozsynchronizuje, od synchronizacji pilota masz instrukcję na stronie...
ad2. pilot w naszych autach działa na 16 cyfrowym kodzie zmiennym przy każdym użyciu pilota. Każdy pilot ma zaprogramowany algorytm zmiany kodu przy wciśnięciu guzika, i każde wciśnięcie guzika powoduje wyslanie tak naprawde 3 kodów- obecnego w całości, części poprzedniego, i części następnego. Synchronizacja pilota polega na wysłaniu kilku kolejnych sygnałów po to, aby centralka rozpoznała czy algorytm zmiany kodów jest odpowiedni. Akceptacja algorytmów jest możliwa tylko przy podpięciu pod testbook, co nazywamy programowaniem pilota (choć tak naprawdę to jest bardziej programowanie centralki ;) )
ad3. wtedy wystarczy otworzyć auto właściwym kluczykiem i alarm przestaje wyć, tylko nie da się go odpalić (od czego jest właśnie kod immo)
ad4. karta kodowa nie jest opisaniem kombinacji przekręceń kluczyka, tylko zawiera 4 cyfry, które oznaczają ile razy trzeba przekręcić kluczyk w zamku w jedną i w drugą stronę, żeby odblokować immo.
z zalożenia kod jest przypisany do konkretnego egzemplaża auta, stąd kodem od zaprzyjaźnionego roverka nie powinno się dać uruchomić Twojego auta, jednakże kod się da zmienić ręcznie na testbooku, i czasem może się zdażyć, że serwisowiec wkliknął ten sam kod do kilku róznych aut, podobnież też może się zdażyć, że kilka aut ma ten sam kod, ostatecznie to tylko kombinacja 4 cyfr bez zera....
uff :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:39   

aż 250?? :D źle to traktujesz :D robisz sobie wycieczkę do Poznania bo dawno nie byłeś i po drodze odwiedzasz Jowiego :lol: ;)
czasem są drastyczne przypadki, ale to jest ułamek procenta roverków więc rilaaax :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:44   

JeRRy3D napisał/a:
String napisał/a:
ach! i zapomniałem dodać - ja także mam tylko jeden kluczyk i jednego pilota. A od roku leży drugi do zaprogramowania w szafie.


Gratuluję stalowych nerwów!
:shock:


:mrgreen: :mrgreen: dodałem to tylko po to żeby uspokoić Twoje skołatane nerwy :mrgreen: na prawdę nie ma co się masakrować w temacie.
A koledze sTERYDowi, to się należy normalnie "pomógł" bo jestem pod wrazeniem wiedzy - respect
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:49   

łoj nie przesadzaj nagadałem się i tyle ;)
a wiedza to z forum i grup dyskusyjnych.... to były czasy ;)
BTW też mam tylko jednego pilota i jakoś nie spieszy mie się z wymianą, za to mam zapaśny kluczyk i kod (już przetestowany) ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:53   

String napisał/a:
(...)
A koledze sTERYDowi, to się należy normalnie "pomógł" bo jestem pod wrazeniem wiedzy - respect


Serwuję z czystym sumieniem :)
Dzięki all, choć nie powiem, żebym się wyloozował :)
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:56   

a może ja mam faktycznie nerwy ze stali, bo temat mnie zmusił do przemyśleń i doszedłem do wniosku, że w chwili obecnej przy padnięciu pilota, nie rozbroję alarmu i nie otworzę samochodu, bo........... mam zepsuty zamek w drzwiach TADAM!!! :mrgreen: :mrgreen:
A zameczek jest tak zepsuty, że nawet nie da się włożyć kluczyka do końca - nie mówiąc już o wprowadzaniu sekwencji kodowe (której notabene nie mam - nie było :mrgreen: :mrgreen: ) Więc chyba niedługo zrobię sobie jednak wycieczkę w wielkopolskę do PHJOWI na jakąś kawkę (mam nadzieję że poczęstuje :mrgreen: :mrgreen: ).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 31, 2008 22:09   

Namieszałam w moim pierwszym poście, ale już się poprawiłam, sorki jeszcze raz :oops:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 21:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 21:10
rybakowy
Brak nowych postów [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
bielawnym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Sty 24, 2010 10:22
Vesper416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink