Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, zapaliła się kontrolka "chek engine", choć nie odczuwam zmian w pracy silnika. Co może być tego przyczyną, co robić? Silnik oczywiście benzyna.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 13, 2011 14:11, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiem tak, mojemu ojcu kiedyś w Corolli świeciła się również ta kontrolka. Jeździł parę dni, po czym pojechał do serwisu. Po sprawdzeniu na komputerze okazało się ,że wszystko jest jednak ok.
Powinienem dodać, że cztery dni temu w samochodzie zamontowano instalację gazową. Kontrolka świeci i w czasie jazdy na benzynie, i na gazie.
Prawdopodobnie montaż gazu albo regulacja nie została przeprowadzona prawidłowo.
Aby dowiedzieć się jaki błąd zgłasza sterownik wtrysku, należy udać się na komputer diagnostyczny (koszty...)
Moim zdaniem powinieneś podjechać do gaziarzy i kategorycznie żądać usunięcia przyczyny zaświecania się checka.
Jaka to instalacja?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Kiedy Check Engine powinien zgasnąć? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy w momencie kręcenia rozrusznika? Jak się ma gaśnięcie Check Engine do odpalania auta? Zauważyłem, że gdy Check Engine nie zgaśnie chwile po tym jak zaczyna kręcić rozrusznik to już nie odpali. Dzisiaj odpalił normalnie, przejechałem kawałek zgasiłem, chwilę postał i już nie odpalił.
Czy pod nadkolami są jakieś znaczące przewody, które mogłyby wpłynąć na to czy pali czy nie. Proszę o pomoc bo nie mam siły do tego samochodu.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 13, 2011 14:06, w całości zmieniany 2 razy
Czujnik PWK raczej nie, bo auto było w Poznaniu ale ta wizyta niewiele pomogła.
Wsiadłem przed chwilą, odpaliłem, chwile pochodził i nagle spadek/skok obrotów i na ekranie "Check Engine" i po chwili znów spadek/skok obrotów - 3 razy takie cuś i zgasł.
Odpalił jeszcze raz, znów to co chwilę wcześniej i już nie odpalił.
Ostatnio zmieniony przez Siwus181 Czw Cze 03, 2010 17:16, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 18:35
Siwus181 napisał/a:
Kiedy Check Engine powinien zgasnąć? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy w momencie kręcenia rozrusznika?
zapala się po ustawieniu kluczyka w poz. II (zapalają się wszystkie kontrolki ) i gaśnie w momencie uruchomienia silnika (sprawdzenie trwa 2 sek ), co znaczy ,że układ sterowania silnika jest OK.
[ Dodano: Pią Maj 14, 2010 19:35 ] Siwus181, mnie to wygląda na układ paliwowy,a dokładnie na wtryskiwacze, bo "Check Engine" reaguje na niewłaściwy skład mieszanki , występują też skoki obrotów z gaśnięciem , nieodpalaniem. Elektrycznie można sprawdzić wtryskiwacze mierząc oporność ( 13.8-15.2 om w 20 st.C )).
SeniorA, orientujesz się może czy w okolicach nadkoli znajdują się jakieś znaczące przewody dla układu paliwowego bądź innego, który może mieć wpływ na takie wariacje z odpalaniem?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 15, 2010 13:42
Przy lewym nadkolu jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami od której prowadzone są przewody modułu sterowania silnika ,wtryskiwaczy,cewek zapłonowych,głównego przekaźnika, czyli układów które mają wpływ na odpalanie.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Maj 26, 2010 20:13
Siwus181 napisał/a:
Czujnik PWK raczej nie, bo auto było w Poznaniu u PHJOWI ale ta wizyta niewiele pomogła.
Wsiadłem przed chwilą, odpaliłem, chwile pochodził i nagle spadek/skok obrotów i na ekranie "Check Engine" i po chwili znów spadek/skok obrotów - 3 razy takie cuś i zgasł.
Odpalił jeszcze raz, znów to co chwilę wcześniej i już nie odpalił.
ten pacjent u mnie nie był , my się nie znajdujemy w Poznaniu tylko NOWE MIASTO NAD WARTĄ a to jest 60km od Poznania w stronę kalisza .
oj kolego chyba byłeś u kogoś innego.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Był u mnie znajomy z jakimś sprzętem pod OBDII, podłączył wyszło kilka błędów.
Później w Rave wyczaił jak zmierzyć czy czujnik PWK jest sprawny i wyszło, że to on jest sprawcą niepalenia. Wymieniłem czujnik PWK i od poniedziałku R75 pali codziennie, o każdej porze dnia i nocy
Miałbym jednak prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu podanych niżej kodów błędów:
P0305 Cylinder 5 Misfire Detected
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0562 System Voltage Low
P1470 A/C Cycling Period Too Short
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)
Dodam, że te błędy pokazywało gdy podłączony był ten stary, niesprawny czujnik PWK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum