Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214si 16v 97r] Rozrząd, prawidłowe ustawienie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214si 16v 97r] Rozrząd, prawidłowe ustawienie

przyczyny skutki itp..
Autor Wiadomość
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:54   [r214si 16v 97r] Rozrząd, prawidłowe ustawienie

Witam, chciałem założyc ten temacik aby kazdy sie mógł wypowiedzieć na temat rozrządu w roverkach.. konkretnie chodzi mi o rozrzad w 214si 97r 16v 103KM. Czy przez to że rozrzad jest zle ustawiony moze sie coś stać np pogiąć zawory czy je popalić.. ja podejrzewam ze mam zle ustawiony rozrząd po wymianie uszczelki pod glowica. dlatego ze przed usterką auto chodziło jak talala a teraz nie ma wolnych obrotów.. są jedynie kiedy silnik jest zimny i działa automatyczne ssanie.. ale wtedy znowu chodzi jak traktor.. powyzej 3-4tys obr auto chodzi normalnie? czy mechanik zrobił złe znaki? albo ustawił rozrzad z milimetrowymi przestawieniami?? i to jest tego powodem?? jak to się ma w innych roverkach?..
Jutro jade ustawiać rozrzad poprawnie i zdam relacje, a teraz prosze o wypowiedzi..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 13:07   

Rozrząd w K serii jest oznaczony lepiej niż drogi w UK :D

Na kołach masz nacięcia podpisane IN i EX. Jak już ściągniesz koło pasowe i obudowę to na kole zębatym wału masz dwie kropeczki na dwóch ząbkach a na pompie oleju masz zrobiony znak. Kiedy znak znajduje sie pomiędzy kropeczkami nacięcia na kołach powinny się z sobą zrównać jak na foto poniżej. Po lewej IN a po prawej EX. Testowo obracasz wałem o pełen obrót. Znaki znów powinny się zrównać z tym, że teraz EX jest po lewej a IN po prawej. I wtedy jest wszystko ok ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 22:10   

Potrzebuję pilnie grafikę, w jakiej pozycji powinny być wałki przy zablokowanych kołach rozrządu (napis exhaust w lewo) niestety nie mam dostępu w tej chwili do Rave a jestem w trakcie składania i nie jestm pewien czy dobrze nałożyłem koła na wałki. W ogóle da się je nałożyć na odwrót?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 23:02   

masz

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 23:02 ]
może tak lepiej
_________________
rom
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 03:26   

kqba napisał/a:
Potrzebuję pilnie grafikę, w jakiej pozycji powinny być wałki przy zablokowanych kołach rozrządu (napis exhaust w lewo) niestety nie mam dostępu w tej chwili do Rave a jestem w trakcie składania i nie jestm pewien czy dobrze nałożyłem koła na wałki. W ogóle da się je nałożyć na odwrót?


Da sie założyć na odwrót bo mają dwa nacięcia na kliny. Orzy nacięciach masz opis IN i EX.

Na wałku ssącym klin ma być przy IN a na wydechowym klin ma być na EX.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 20:23   

Dzięki wam. Nie wiem w końcu czy dobrze złożyłem, bo już nie czekałem, ale zostawiłem nie skręconą pokrywę górną, żeby w razie czego jeszcze to sprawdzić. Generalnie wszystko kręci się dobrze i znaki ustawiają się właściwie. Dziś niestety nie miałem czasu zajrzeć do garażu, ale jutro sprawdzę.
Jeżeli odkręcę lekko śrubę z koła rozrządu, przy naciągniętym pasku, to może się coś poprzestawiać? Chciałbym tylko sprawdzić czy z właściwej strony jest ten klin.

Jeżeli chodzi o pojemność silnika, to wciąż nie znalazłem jednoznacznych oznaczeń. Jedno co znalazłem, to rocznik. W rogu na głowicy obok popychaczy (chyba) jest wybity rocznik. U mnie na starym silniku jest 97, a na nowszym 02 i to by się zgadzało.

Jeszcze jedno. Czy do nowszego silnika z R25 mogę założyć pokrywę górną z R200? Bo niestety nie mam tej plastikowej ozdobnej pokrywy, a na dodatek brakuje tego mi czujnika Camshaft Sensor i została by dziura.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 01:16   

kqba napisał/a:

Jeszcze jedno. Czy do nowszego silnika z R25 mogę założyć pokrywę górną z R200? Bo niestety nie mam tej plastikowej ozdobnej pokrywy, a na dodatek brakuje tego mi czujnika Camshaft Sensor i została by dziura.


Nowa uszczelka i stara pokrywa bez problemu ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si] Rozrząd
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Gru 20, 2009 13:49
izeK
Brak nowych postów [r214si] rozrzad co i jak
b0cian0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sty 06, 2009 16:46
sTERYD
Brak nowych postów [R214si]rozrząd i paski
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Paź 30, 2010 20:13
Ma-Pi
Brak nowych postów [R214Si] 1.4 16V 103 Km jaki rozrząd polecacie?
LeX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Sie 29, 2009 21:42
Lechos
Brak nowych postów [R214Si] Brak ładowania i wspomagania a rozrząd
Szczęscie w nieszczęściu, czy czujność właściciela.
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 20, 2007 20:17
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink