Witam, chciałem założyc ten temacik aby kazdy sie mógł wypowiedzieć na temat rozrządu w roverkach.. konkretnie chodzi mi o rozrzad w 214si 97r 16v 103KM. Czy przez to że rozrzad jest zle ustawiony moze sie coś stać np pogiąć zawory czy je popalić.. ja podejrzewam ze mam zle ustawiony rozrząd po wymianie uszczelki pod glowica. dlatego ze przed usterką auto chodziło jak talala a teraz nie ma wolnych obrotów.. są jedynie kiedy silnik jest zimny i działa automatyczne ssanie.. ale wtedy znowu chodzi jak traktor.. powyzej 3-4tys obr auto chodzi normalnie? czy mechanik zrobił złe znaki? albo ustawił rozrzad z milimetrowymi przestawieniami?? i to jest tego powodem?? jak to się ma w innych roverkach?..
Jutro jade ustawiać rozrzad poprawnie i zdam relacje, a teraz prosze o wypowiedzi..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozrząd w K serii jest oznaczony lepiej niż drogi w UK
Na kołach masz nacięcia podpisane IN i EX. Jak już ściągniesz koło pasowe i obudowę to na kole zębatym wału masz dwie kropeczki na dwóch ząbkach a na pompie oleju masz zrobiony znak. Kiedy znak znajduje sie pomiędzy kropeczkami nacięcia na kołach powinny się z sobą zrównać jak na foto poniżej. Po lewej IN a po prawej EX. Testowo obracasz wałem o pełen obrót. Znaki znów powinny się zrównać z tym, że teraz EX jest po lewej a IN po prawej. I wtedy jest wszystko ok
Potrzebuję pilnie grafikę, w jakiej pozycji powinny być wałki przy zablokowanych kołach rozrządu (napis exhaust w lewo) niestety nie mam dostępu w tej chwili do Rave a jestem w trakcie składania i nie jestm pewien czy dobrze nałożyłem koła na wałki. W ogóle da się je nałożyć na odwrót?
Potrzebuję pilnie grafikę, w jakiej pozycji powinny być wałki przy zablokowanych kołach rozrządu (napis exhaust w lewo) niestety nie mam dostępu w tej chwili do Rave a jestem w trakcie składania i nie jestm pewien czy dobrze nałożyłem koła na wałki. W ogóle da się je nałożyć na odwrót?
Da sie założyć na odwrót bo mają dwa nacięcia na kliny. Orzy nacięciach masz opis IN i EX.
Na wałku ssącym klin ma być przy IN a na wydechowym klin ma być na EX.
Dzięki wam. Nie wiem w końcu czy dobrze złożyłem, bo już nie czekałem, ale zostawiłem nie skręconą pokrywę górną, żeby w razie czego jeszcze to sprawdzić. Generalnie wszystko kręci się dobrze i znaki ustawiają się właściwie. Dziś niestety nie miałem czasu zajrzeć do garażu, ale jutro sprawdzę.
Jeżeli odkręcę lekko śrubę z koła rozrządu, przy naciągniętym pasku, to może się coś poprzestawiać? Chciałbym tylko sprawdzić czy z właściwej strony jest ten klin.
Jeżeli chodzi o pojemność silnika, to wciąż nie znalazłem jednoznacznych oznaczeń. Jedno co znalazłem, to rocznik. W rogu na głowicy obok popychaczy (chyba) jest wybity rocznik. U mnie na starym silniku jest 97, a na nowszym 02 i to by się zgadzało.
Jeszcze jedno. Czy do nowszego silnika z R25 mogę założyć pokrywę górną z R200? Bo niestety nie mam tej plastikowej ozdobnej pokrywy, a na dodatek brakuje tego mi czujnika Camshaft Sensor i została by dziura.
Jeszcze jedno. Czy do nowszego silnika z R25 mogę założyć pokrywę górną z R200? Bo niestety nie mam tej plastikowej ozdobnej pokrywy, a na dodatek brakuje tego mi czujnika Camshaft Sensor i została by dziura.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum