Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
Autor Wiadomość
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:21   

Rowan, Jeśli piszesz, że w 99% przepływka nie ma nic do rzeczy w sprawie jacek82, to dlaczego jak podpiął to silnik przestał gasnąć tylko zrobił się zmulony.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:46   

Zbieg okoliczności. :wink:
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 16:30   

No tak sie zastanawiam że może nie dokońca ta przepływka nie ma wpływu na pracę silnika bo jej drugi koniec idzie do kolektora dolotowego więc tak myslę że przy gwałtownym przyśpieszaniu silnik mógł nie mieć odpowiedniej dawki powietrza i to by powodowało jego gaśnięcie

Czujnik ilości zasysanego powietrza
Funkcja:
czujnik masy zasysanego powietrza znajduje się między filtrem powietrza a przepustnicą. Mierzy on natężenie przepływu powietrza zasysanego przez silnik, które jest podstawową wielkością służącą do określenia dawki wtryskiwanego paliwa.

Możliwe przyczyny awarii:

Uszkodzenie elementów pomiarowych spowodowane drganiami
Korozja na przyłączach
Zmiana wielkości wyjściowej elementów pomiarowych

Symptomami kłopotów mogą być:
Wyłączenie silnika
Zapalenie się lampki kontrolnej silnika
Sterownik pracuje ze stałą wielkością w programie awaryjnym

Diagnostyka:
Kontrola przyłącza wtykowego pod kątem poprawnego osadzenia i styku
Kontrola czujnika masy zasysanego powietrza pod kątem uszkodzeń
Kontrola zasilania napięciem ze sterownika (7,5 – 14 V)
Kontrola napięcia wyjściowego (ok. 0....5 V)
Kontrola przewodów połączeniowych pomiędzy sterownikiem a czujnikiem masy zasysanego powietrza pod kątem przewodności
Elektroniczna kontrola poprzez sterownik, odczyt zapisu pamięci błędów
ze strony http://www.hella.com/prod...od09/Prod09.jsp
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 16:32   

Ale posłuchaj mnie. Jeśli miałeś odpiętą przepływkę to dawka paliwa była identyczna cały czas, a nie zwiększana lub zmniejszana zależnie od masy powietrza lecącego przez przepływkę.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 16:53   

Ja wcale nie neguje tego co piszesz tylko tak rozmyślam ważne że pomogło ale pełnia szczescia będzie jak wymienie ten czujnik i wróci mi moc silnika a narazie czekam na wypowiedzi i opinie.
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 12:00   

jacek82, zanim wymienisz przepływkę spróbuj ją oczyścić. Tutaj jest artykuł o SDi ale czyści sie podobnie: http://forum.roverki.eu/v...light=angielsku
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 13:47   

Ale jak padnięta całkiem to nic już z nią nie zrobi.
 
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 23:57   

A czy gaśnięcie silnika po odpaleniu może być spowodowane odłączoną przepływką, wychodzi na to że nie bo komputer steruje tą dawką podstawową. i nie powinno to mieć znaczenia, będzie tylko słabszy.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 07:18   

Dokładnie zbig1967, masz rację.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 15:38   

Witam zanim wymieniłem czujnik pojechałem na diagnostykę i dowiedziałęm się o 2 błędach pierwszy to czujnik masy powietrza o którym już wiemy oraz coś z ciśnieniem, to podłączyli samochód pod Launch i ogień no i się okazało że jest za duże ciśnienie na listwie wtrysku i to ci dopiero i co teraz hmm ?
Pozdrawiam.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 16:30   

Zawór wysokiego ciśnienia :wink:
Moim zdaniem pewne. Za bardzo zamyka się i robi za duże ciśnienie. U mnie było na odwrót robił za małe.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 17:38   

Dobrze by było gdyby to on własnie bo już mam dosyć tego wszystkiego :) ile on kosztuje a masz jakies namiary na sklep internetowy ?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 21:30   

jacek82 napisał/a:
ile on kosztuje a masz jakies namiary na sklep internetowy ?

Jego nie trzeba wymieniać. ZTCP to wystarczy przeczyścić :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 21:35   

okay sie zobaczy pewnie na sobocie o efektach napisze pozdro
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 12:00   

Ja bym go wymienił. Przeczyszczenie jest tylko doraźne. Własne doświadczenie :wink:
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 18:32   

To napiszcie mi jeszcze jak mam go czyścić narazie chce mieć pewność że to on jutro się nim zajme jeżeli są w nim jakieś zaniesczyszczenia to pewnie pomoże a jak uszkodzenie mechaniczne to nie no ale zobacze.
Jeszcze jedno pytanie jak odłącze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu to mój silnik pracuje bez zmian, tak ma być czy powinien zgasnąć ??
A może silnik pracuje w trybie awaryjnym z uwagi na uszkodzoną przepływkę i nie korzysta z sygnału czujnika poł wałka rozrz. tylko używa swich awaryjnych ustawień?
pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 08:38 ]
A jeszcze pytanie czy to może być też zawór na listwie ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lip 19, 2008 16:36   

jacek82 napisał/a:
A może silnik pracuje w trybie awaryjnym z uwagi na uszkodzoną przepływkę i nie korzysta z sygnału czujnika poł wałka rozrz. tylko używa swich awaryjnych ustawień?

Przpływka i czuj. wałka to dwie inne sprawy, bo - czujnik położenia wałka to podstawowy czujnik pracy silnika, a przepływka, to tylko sensor wspomagający.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 17:19   

Witam no i przeczyściłem czujnik jednak pomogło to tylko na 10 minut teraz znowu jest to samo więc zostaje wymiana czujnika napiszcie proszę gdzie mogę go dostać bo narazie to cienko z nim pozdrawiam
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 17:23   

U przemo285 za 300zł. Nigdzie indziej nie widziałem.
http://www.allegro.pl/ite...rover_free.html

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 19:22 ]
No ewentualnie możesz zapytać tutaj czy gość by sam zawór sprzedał.
http://moto.allegro.pl/it...0_cdt_2002.html
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 19:04   

jacek82 napisał/a:
jak odłącze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu to mój silnik pracuje bez zmian
- a jak odepniesz wtyczkę, to da się silnik zapalić? Z tego co wiem ten czujnik ma znaczenie wyłącznie podczas rozruchu silnika.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] odcięcie zapłonu
Mirek3 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 27, 2013 12:28
Mirek3
Brak nowych postów [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów
Black_Eryk Rover serii 75, MG ZT 22 Nie Sie 14, 2011 17:24
sknerko
Brak nowych postów [mg zt] odcięcie od 5 tys obrotow
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 43 Czw Maj 19, 2016 09:26
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] gaśnie w okolicach 2000 i 3000 obr.
Piotrasek1 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Mar 02, 2017 23:51
MaReK
Brak nowych postów [r75] 1.8t przeladowanie ok 3000 obrotow, dlawienie
jesaj Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Sty 30, 2016 16:31
jesaj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink