Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nie odpala

aparat zapłonowy zdechł
Autor Wiadomość
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:33   [R620] Nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam

Już myslałem że mój R jest nieśmiertelny a tu ciach :mrgreen:

Jadę sobie (na gazie) silnik rozgrzany, ładnie pracuje i nagle silnik gaśnie.

Próbuje go szybko odpalic rozrusznik kręci a tu nic

Zjechałem na pobocze odczekałem chwile, próbuje odpalic kręci pięknie i tak jakby na 2 sek chciał załapac ale nadal nie odpala i kręci tylko sam rozrusznik.

Kontrolki i wskaźniki ok.

Instalacja sekwencyjna świeżo po przeglądzie.

Próby odpalenia auta na benzynie.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:44   

KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...

Nastepnie patrz do aparatu, przewodow, swiec
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:10   

NEOSSS napisał/a:
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...

Miałem to samo w Accordzie. A zdiagnozować to można tak, że przy przekręceniu zapłonu nie słychać pompy paliwowej i nie gaśnie kontrolka (normalnie słychać pompę i któraś z kontrolek po kilku sekundach gaśnie - nie pamiętam która - chyba silnika...) Dostęp do tego przekaźnika - tragiczny ale da się :lol:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:45   

Ja bym obstawiał zdechłą cewkę w aparacie zapłonowym...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 15:49   

Pytanie czy podaje paliwo i czy jest iskra.

Iskrę łatwo sprawdzić - jak jest, to wystarczy przytknąć przewód do bloku (nawet bez świecy) i będzie widać. Jak nie ma, to kopułka, palec, aparat - najprędzej aparat, bo kopułka i palec często dają wcześniej objawy.

Żeby sprawdzić paliwo, to chyba najłatwiej wykręcić świecę i zobaczyć po kręceniu, czy jest mokra.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 16:39   

Jeszcze latwij mozna sprawdzic luzujac srubke na listwie wtryskowej i widac jak podaje po przekreceniu kluczyka...

Ja pozostaje przy swoim i przy przekazniku lub aparacie
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:11   

Sprawdzeniem iskry i paliwa zajmę sie jutro.

NEOSSS napisał/a:
sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska


Nad bezpiecznikami w kabinie po lewej stronie?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:16   

U mnie to identycznie wyglądało jak padła pompa paliwa...
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 17:35   

KRYS, zdejmujesz oslone nad nogami kierowcy, fotel do tylu, kladziesz sie na plecach, glowa do gory i od stacyjki w czarnym oraz bilaym oplcoie idzie wiazka ktora jest zakoczona bordowa-brazowa kostka, jest tam chyba 5-6 zyl, kable czarne-zolte, niebieski i jakies tam. Przekaznik jest dokrecany na srubke na klucz 10 od dolu jest bordowo-brazowe, obudowe ma szaro-niebieska, widnieje na niej nalepka niebieska z bialymi literami 12V cos tam dalej...
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 20:58   

zanim zabiore się do rozkręcania mam pytanie czy jest jakaś trudnośc w odkręceniu kopułki i palca?

NEOSSS a jak sprawdzic czy ten przekaźnik działa?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:01   

KRYS napisał/a:
zanim zabiore się do rozkręcania mam pytanie czy jest jakaś trudnośc w odkręceniu kopułki i palca?

raczej żadna
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:50   

KRYS, kopulke odkrecasz 3 srubki na 8 bodajze lub na srubokret gwiazdkowy, nastepnie na biegu szarpiesz autem aby palec ustawil Ci sie w dobrej pozycji(otworem celujac w Ciebie) do odkrecenia, srubka na gwiazdke i tyle... Oczysc wszystko dobrze papierem...

Po przekreceniu kluczyka przy gasnieciu Checka slychac tykniecie? Czy slychac bzyczenie pompy z tylu przy zbiorniku po przekreceniu na zaplon?
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 14:09   

Pompa ok

Wskaźniki i kontrolki ok

NEOSSS napisał/a:
slychac tykniecie?


Słychac

Palec i kopułka przeczyszczone.

Brak iskry na świecach

Gdzie jest moduł zapłonowy?

Prosze powiedzcie mi czy dobrze kombinuje, aparat zapłonowy słuzy do rozdzielenia iskry na poszczególne świece. Którędy wchodzi do niego prąd? bo moze gdzieś wcześniej coś sie rozłączyło i chciałbym to sprawdzic
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 11, 2009 14:13   

KRYS napisał/a:
Gdzie jest moduł zapłonowy?

Pod kopułką:
http://www.allegro.pl/ite...nda_td_58u.html
Kolega NEOSSS na pewno ma. :)
KRYS napisał/a:
Prosze powiedzcie mi czy dobrze kombinuje, aparat zapłonowy słuzy do rozdzielenia iskry na poszczególne świece. Którędy wchodzi do niego prąd? bo moze gdzieś wcześniej coś sie rozłączyło i chciałbym to sprawdzic

Nie do końca - służy do generowania iskry (zintegrowana cewka) oraz do sterowania wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu, ale tak - jeśli prąd do niego nie dochodzi, to iskry nie ma.
Niestety obstawiałbym, że to cewka/aparat się po prostu zepsuł - to zdarza się.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 14:22   

maciej napisał/a:
KRYS napisał/a:
Gdzie jest moduł zapłonowy?

Pod kopułką:


To jest pod kopułką?

http://moto.allegro.pl/it..._rover_600.html

Ten aparat to chyba najdroższy na allegro :razz:
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 11, 2009 14:28   

Nie wiem, nie rozbierałem, ale to może być to - kolega NEOSSS będzie wiedział jak się pojawi. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 15:05   

KRYS, modul(taki jak z podanej aukcji) jest w aparacie jak rozbierzesz go to ida do niego kable impulsowe czarno zolty i niebieski... Sprawdz czy we wtyczce dwu pinowej z tymi kolorami dochodzi prad, czy jest minus i plus po przekreceniu zaplonu... Jezeli jest to znaczy ze rypnal modul i najlepiej wymienic caly aparat - koszt ok. 250zl
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 16:27   

NEOSSS napisał/a:
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...


Też o tym pomyślałem. W swoim chciałem go profilaktycznie wyjąć i przelutować ale jest tak wysoko zakamuflowany pod deską że narazie odpuściłem.
na tej stronce temat opisany:
http://www.marklamond.co..../main-relay.htm
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 18:11   

NEOSSS napisał/a:
czy jest minus i plus po przekreceniu zaplonu


Tak jest + w czarnożółtym

A więc pozostaje wymiana całego aparatu.....

Dodam jeszcze że po ściągnięciu kopułki i kreceniu silnikiem paluch też sie kręcił, wiec łozyska ok (tak?)

A może tylko jakąs częśc wymienic...

A więc co mogło sie rypnąc zapłonnik (moduł zapłonowy), cewka zapłonowa czy jakiś czujnik ?

Bo w sumie to nic wiecej tam nie ma.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 18:35   

Walnal modul w aparacie... Mozesz odkrecic aparat, zostawic podlaczony, przekrecic na zaplon, zdjac przewod, zalozyc swiecie i zmasowac, krecic palcem aparat i w taki sposob sprawdzisz czy jest iskra bez krecenia silnikiem i zalewania go...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 sdi] Nie odpala
scorpion136a Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Wrz 19, 2012 15:23
MpR
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 47 Pon Gru 13, 2010 12:21
_papa_
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
Matias83 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Sie 16, 2010 11:41
Matias83
Brak nowych postów [R620] Nie odpala.
macwro23 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Wrz 13, 2014 13:03
macwro23
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
bartek81 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Sty 24, 2010 20:11
Chris83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink