Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



  Wysłany: Czw Lut 12, 2009 07:07   [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Motor fehler - taki komunikat wyświetlił mi komputer podczas jazdy. 2 sekundy później komunikat wygasł, więc jechałem dalej. 10 min później sytuacja się powtórzyła i miałem już trochę stracha. Jak wracałem z trasy tą parszywą drogą (dziury) zdarzenie miało miejsce jeszcze ze 3 razy. Zauważyłem, że komunikat pojawiał się podczas "wpadnięcia" w dziurę. Jak myślicie co to może być? Mnie to wygląda, że podczas nagłego wstrząsu jakiś przewód traci napięcie, tylko jaki???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 13, 2011 14:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 07:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 08:33   

Trudno mi cokolwiek stwierdzić. Silnik nie stracił mocy? Zastanawia mnie ciśnienie oleju. Ale najprawdopodobniejszym jest to, że jakiś czujnik fiksuje.

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:36 ]
Tyle, że CHECK ENGINE świecił się u mnie przy niskim ciśnieniu paliwa na listwie. Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie i przejechać się, jeśli nie będzie się świeciło, to znaczy, że masz przyczynę, wtedy coś się poradzi bo temat układu paliwa w tym siniku mam przestudiowany od A do Z. Także ja bym to sprawdził a początek.

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:47 ]
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci.
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 08:56   

Rowan napisał/a:
Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie


Wybacz za to pytanie - gdzie ta listwa jest :?: :oops:

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:58 ]
Rowan napisał/a:
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci.


Obecnie mam przejechane 88kkm. Myślisz, że katalizator mógłby się zatkać?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:02   

sogreg1 napisał/a:
88kkm

Na liczniku czy w realu?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:43   

Zukowaty napisał/a:
Na liczniku czy w realu?

100% REAL :!:

Może Rowan faktycznie ma rację z tym katalizatorem, bo jak porządnie przycisnąłem gaz na 5 sekund, to komunikat zgasł. Pewnie go trochę "przedmuchało".
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 17:00   

sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 18:50   

Rowan napisał/a:
na jakimś urządzeniu sprawdzane,
na analizatorze spalin , bo mało prawdopodobne by użyto spektrometru. Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 18:56   

Rowan napisał/a:
sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
SeniorA napisał/a:
Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.


Dzięki, jutro sprawdzam go na kompie i zobaczymy co pokaże. Ale będę kazał mechaniorom sprawdzić też katalizator.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 19:01   

teraz zauważyłem , że mowa o CDT więc może być inaczej.Pozdrawiam i przepraszam
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 11:12   

Jestem już po wizycie na komputerze. Wprawdzie wynik nie jest pewny bo mechanior sprawdzał auto jakimś zastępczym sterownikiem, ale pojawił się błąd dotyczący: zbyt wysokiego ciśnienia oleju w czujniku wtrysku. Czy coś Wam to mówi :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 11:38   

sogreg1, Oleju????

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 11:39 ]
Paliwa raczej chyba. To by tłumaczyło czumu przy mocnym gazowaniu nikł CHECK.
A rozwiązanie jest jedno raczej :mrgreen: Chyba wiesz co teraz bym napisał... :mrgreen:
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:12   

Rowan napisał/a:
Paliwa raczej chyba.


Mnie też to zastanowiło ale widziałem wyraźnie. Nie ważne, jeżeli faktycznie paliwa to co? Bo wybacz ale nie wiem :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:13   

Najprawdopodobniej zawór robi tym razem za wysokie ciśnienie.
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:17   

Rowan napisał/a:
zawór robi tym razem za wysokie ciśnienie

co proponujesz?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:18   

Ja bym go na początek wyjął, postukał nim o beton, potem go wydmuchał dokładnie kompresorem, włożył i sprawdził co się będzie działo. Powinno pomóc.
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:22   

Masz może jakąś instrukcję, jak to zrobić (chodzi mi o wymontowanie, bo stuknięcie o beton to chyba sobie poradzę :razz: )
Sorki ale kiepski ze mnie mechanik i nie wiem jak ten zawór wymontować aby niczego nie spieprzyć :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:23   

sogreg1, nie bardzo mi się chce to opisywać. zaraz dam Ci linki do tematów, gdzie wyjaśniałem wyszystko.

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 12:31 ]
Generalnie druga i trzecia strona tego tematu:
http://forum.roverki.eu/v...B3+moc&start=40

Ten:
http://forum.roverki.eu/v...t=20834&start=0
Trochę tu:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#292874
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 13:02   

Rowan napisał/a:
zaraz dam Ci linki do tematów, gdzie wyjaśniałem wyszystko


Czy mógłbyś mi pokazać gdzie on jest?

I czy zawór trzeba przedmuchać na zewnątrz, czy jakoś rozebrać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 13:20   

Tam gdzie pokazuje czerwona strzałka na tym drugim zdjęciu. Wykręcasz, wyjmujesz i dmuchasz.
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 13:29   

O kuźwa. To trzeba zdemontować kolektor.
Rowan dzięki, mam nadzieję, że to było przyczyną tego błędu.
Na razie i tak masz kolejny plusik :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75/MG ZT] - Check engine - CDT/CDTi
MaReK Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Lip 13, 2011 13:37
Leberson
Brak nowych postów [R75] Check Engine - nie włącza się - CDT/CDTi
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 20 Nie Lip 17, 2011 23:39
21matys
Brak nowych postów [R75] Check Engine - KV6
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 24 Czw Cze 03, 2010 21:50
apples
Brak nowych postów [MG ZT-T] Check engine i gaśnie
najnowszy85 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 18:47
apples
Brak nowych postów [R75] Nie odpala- Check engine
Doktorperez Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 05, 2012 20:27
witgut



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink