Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 LPG '99r.]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 LPG '99r.]

PROBLEM Z PŁYNEM CHŁODNICZYM & PROBLEM "DUŻYCH KAŁUŻ"
Autor Wiadomość
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 17:18   [R200 1.4 LPG '99r.]

Witam. Mam dwa problemy w swoim aucie:
1. Kiedy najeżdżam na duże kałuże auto gaśnie. Musze odczekać ok 10min zanim można go odpalić. Cewke zapłonową zamontowałem przy zbiorniczku wyrównawczym, gdyż kiedyś miałem problem z odpalaniem podczas dużej wilgotności. Czy woda dostaje sie do cewki, a może zalewa inny element? Prosze o porade..
2. W strasznym tempie uciekał mi płyn borygo, lałem go co 2-3 dni po 1 litrze, przejeżdzajac 200-300km w tym czasie. Podkładałem karton - nie było śladów. Byłem u mechanika, który zajmuje sie chłodnicami, mówił że chłodnica jest cała. W oleju nie widać śladów borygo, oleju też nie przybywa. Teraz wlałem wode i po przejechaniu ponad tysiaca km dolałem wody bardzo niewiele, nie ucieka mi. Co to może być? Gdzie szukać przyczyny? Lato sie kończy, zima za 3-4 miesiace a wody już lać nie bede mógł.. Pomocy!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 27, 2009 17:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 23:22   

mitek87, gdy wpadasz w kaluze byc moze zalewa Cie kabelek od CPW, a plyn moze uciekac do cylindrow badz przez uszczelke kolektora ssacego
 
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 23:32   

NEOSSS napisał/a:
a plyn moze uciekac do cylindrow


Dokładnie tak.
A czy rano jak odpalasz autko to silnik pracuje równo ?
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 15:47   

Rano jak odpalam w zasadzie mógłbym sie przyczepić do dosyć głośnej pracy silnika, słychać delikatne "stukanie", klekotanie. Hm dymu tez nie widać z rury. No ale po nagrzaniu jest ok. A czym/jak sprawdzić czy faktycznie tam ucieka? W jaki sposob ten czujnik zabezpieczyć i gdzie on sie w ogóle znajduje?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 16:40   

mitek87 napisał/a:
A czym/jak sprawdzić czy faktycznie tam ucieka?


Gdyby płyn uciekał Ci do cylindrów (zależy jeszcze jaka ilość) to po rannym odpaleniu powinien pracować nierówno tak jakby palił na trzy cylindry, po chwili jednak powinien zacząć pracować normalnie (płyn odparował).
Ubytki płynu mogą też świadczyć o uszkodzeniu uszczelki kolektora dolotowego, wyciek ten ciężko zlokalizować ponieważ płyn zaraz odparowywuje i nic nie widać. Najlepiej szukać wycieków rano kiedy silnik jest jeszcze zimny.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 28, 2009 16:44   

mitek87, odkrec korek wlewu oleju i zobacz co masz od spodu :) na 90 % stawiam ze czeka sie wymiana uszczelki :)
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 18:45   

Auto pracuje równo, słychać jedynie te klekotanie. Płynu ubywało bardzo dużo, jak już pisałem co 2-3 dni musiałem wlewać 1 litr, gdyż w zbiorniczku było pusto. Nie wiem dlaczego woda tak nie ucieka, siłą rzeczy też powinna wyparowywać.. Zamierzam jeszcze sprawdzić co sie wydostaje z rury wraz ze spalinami, jest chyba takie badanie, może to pokaże co sie dzieje? Nie chce w ciemno wymieniać uszczelki, to niemały wydatek, wiec wole sie upewnić co tak naprawde sie dzieje..
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 19:32   

mitek87 napisał/a:
Płynu ubywało bardzo dużo, jak już pisałem co 2-3 dni musiałem wlewać 1 litr, gdyż w zbiorniczku było pusto. Nie wiem dlaczego woda tak nie ucieka, siłą rzeczy też powinna wyparowywać.


A od jak dawna masz ten problem ?
Być może kiedy dolewałeś płynu był to okres zimowo- wiosenny kiedy nocki były zimne (pod wpływem niższej temperatury bardziej się rozszczelniało).
A co do uszczelki (jeżeli olej jest ok)to zawsze zdążysz wymienić :>
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 19:40   

Auto kupilem w listopadzie '08. Jezdzilem ok miesiaca, moze dwóch, wtedy zaczal mi sie wylaczać gaz no i nie leciało ciepłe powietrze w środku. Wtedy zobaczyłem że nie ma płynu, dolałem, ale po jakimś czasie sytuacja sie powtórzyła, aż doszło do wspomnianego dolewania co 2-3 dni..
Czyli predzej czy pozniej czeka mnie wymiana uszczelki? Dużo czytałem o tym modelu auta, wiem że jest podatne właśnie na wywalanie uszczelek, ale nie katowałem go, jeździłem normalnie, bez szaleństw. Ile taka wymiana może mnie kosztować?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 19:44   

mitek87 napisał/a:
Ile taka wymiana może mnie kosztować?


Coś około 1200 pln ale to ostateczność bardzo czesto pada uszczelka kolektora dolotowego i są takie same objawy jak u Ciebie.
Wiem bo sam miałem podobnie.
A nie przegrzałeś czasem autka jak brakło Ci płynu ?
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 20:13   

Nie mam pojecia czy przegrzałem, wiem że jeden jedyny raz nie mając płynu musiałem jechać, gdyż byłem w trasie, ale temperatura nie skakała, bardzo dobrze spisał sie zapewne wentylator.. No ale płyn uciekał już wcześniej, zanim ta sytuacja miała miejsce. Chyba że po tym incydencie płyn zaczał uciekać bardziej. 1200zł to bardzo dużo jak dla mnie. Kolektor dolotowy brzmi dla mnie jak abstrakcja hehe A wymiana tej uszczelki ile może kosztować? ;)
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 20:37   

mitek87 napisał/a:
Kolektor dolotowy brzmi dla mnie jak abstrakcja hehe A wymiana tej uszczelki ile może kosztować? ;)


Uszczelkę wymieniałem sam ale myślę że nie więcej jak 100pln.
Koszt samej uszczelki 35pln. (oryginalnej).
Ale żeby ją wymieniać musisz mieć pewność że ona nie domaga.
U mnie po nocy (szczególnie zimniej) blok silnika pod kolektorem był mokry (nie kapało pod auto) dlatego wymieniałem. Po wymianie zero ubytków płynu.
Jeżeli przegrzałeś auto to wcześniej czy później uszczelka pod głowicą będzie do wymiany.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 20:48   

Obecnie nie mam możliwości sprawdzenia tego czy tam jest mokro, gdyż jestem na wakacjach poza krajem. Zastanawia mnie ta woda, dlaczego ona nie ubywa.. Nie wydaje mi sie żebym przegrzał silnik. Być może poprzedni właściciel nie powiedział mi o tej wadzie. A zostawić u mechanika to tez nie rozwiazanie, bo może mi pół auta wymienić i nic nie pomoże. A każdy z nich machał głową i nie wiedział co sie dzieje..
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pią Sie 28, 2009 22:12   

mitek87 napisał/a:
Obecnie nie mam możliwości sprawdzenia tego czy tam jest mokro, gdyż jestem na wakacjach poza krajem. Zastanawia mnie ta woda, dlaczego ona nie ubywa.


Pewnie dlatego że są wyższe temperatury u mnie było podobnie w zimę ubywało więcej latem prawie wracało do normy.
Jak wrócisz sprawdź kolor oleju, jakość płynu (ślady oleju) ewentualne miejsca wycieku i pilnuj poziomu płynu.
Udanych wakacji :ok2:
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 10:10   

Wodę pierwszy raz wlałem na początku sierpnia, przed wyjazdem w długą trasę. Tak wiec w przypadku płynu jak i wody temperatura powietrza była wyższa, a mimo to płyn uciekał a woda nie.. Jak wróce to mam zamiar to załatwić raz na zawsze hehe Dzieki za wszelkie porady, na pewno bede drażył temat i napisze swoje obserwacje ewentualne :) pozdrawiam.
 
 
dd 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: 3Miasto

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 29, 2009 11:09   

w moim R200 wycieki skończyły sie wymianą chłodnicy, a miejsce wycieku znalazłam po wjechaniu na kanał, w miejscu parkowania nie było mokrych śladów, w nocy woda nie ciekła tylko podczas jazdy, a chłodnica okazała się być w całkowitym rozkładzie. Wskaźnik temperatury tylko raz mi zasygnalizował że coś jest nie tak, na szczęście nie doszlo do przegrzania.
_________________
dd
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 11:19   

xkrzychux napisał/a:
mitek87 napisał/a:
A czym/jak sprawdzić czy faktycznie tam ucieka?


Gdyby płyn uciekał Ci do cylindrów (zależy jeszcze jaka ilość) to po rannym odpaleniu powinien pracować nierówno tak jakby palił na trzy cylindry, po chwili jednak powinien zacząć pracować normalnie (płyn odparował).
Ubytki płynu mogą też świadczyć o uszkodzeniu uszczelki kolektora dolotowego, wyciek ten ciężko zlokalizować ponieważ płyn zaraz odparowywuje i nic nie widać. Najlepiej szukać wycieków rano kiedy silnik jest jeszcze zimny.


mam dokładnie taki problem, wiec chyba musze się szykowac na najgorsze? :shock:
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 15:42   

dudus87 napisał/a:
mam dokładnie taki problem, wiec chyba musze się szykowac na najgorsze? :shock:


Wyciek płynu do cylindrów nie musi wcale świadczyć o uszkodzeniu uszczelki głowicy. Pisałem o tym wcześniej w pierwszej kolejności pod lupe idzie uszczelka kolektora dolotowego. :>
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 17:53   

dd napisał/a:
w moim R200 wycieki skończyły sie wymianą chłodnicy, a miejsce wycieku znalazłam po wjechaniu na kanał, w miejscu parkowania nie było mokrych śladów, w nocy woda nie ciekła tylko podczas jazdy, a chłodnica okazała się być w całkowitym rozkładzie. Wskaźnik temperatury tylko raz mi zasygnalizował że coś jest nie tak, na szczęście nie doszlo do przegrzania.


Byłem na sprawdzeniu chłodnicy, 3 'fachowców' ogladało ją i stwierdzili, że jest cała i nic nie widać ażeby coś sie działo.
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 18:18   

xkrzychux napisał/a:
dudus87 napisał/a:
mam dokładnie taki problem, wiec chyba musze się szykowac na najgorsze? :shock:


Wyciek płynu do cylindrów nie musi wcale świadczyć o uszkodzeniu uszczelki głowicy. Pisałem o tym wcześniej w pierwszej kolejności pod lupe idzie uszczelka kolektora dolotowego. :>


ucieszyło mnie to, bark innych obiawów hgf, olej bez sladow plynu i odwrotnie, jedynie lekko ucieka plyn no i odpalanie... reszta wyglada ok, szczegolnie ze poprzedni wlasciciel wymienial uszczelke jakies 10kkm temu i zaplacil sporo wiec mysle ze bylo to zrobione porzadnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Próba/pomysł kolejnej modyfikacji mojego R200
red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 09, 2014 06:40
Adrian
Brak nowych postów [r200]lakier LVD czy produkowano r200 w podobnym kolorze?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 14, 2012 23:01
AndrewS
Brak nowych postów [r200] Zakup felg r15 do R200 a jakie Et??
zibik21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Sie 07, 2013 11:49
leszczu
Brak nowych postów [R200] zmiana manualnych lusterek od R200 na te od R25
sposób montażu - potrzebuję fachowej porady
namiko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 51 Sro Mar 16, 2011 20:45
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink