Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 10:51 [R620] Tłumiki
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
Poszukuję tłumików (środkowego i końcowego) do Rover-a 620Ti. Proszę o pomoc, gdzie mogę je dostać oraz jakie tłumiki będą pasowały. Mój mechanik nie potrafi niczego dobrać, może dostać orginały za łącznie ponad 700zł, a to wydaje mi się bardzo drogo.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 10:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 11:09 ]
Jezeli sa takie same jak w innych wersjach silnikowych to jeszcze moze byc z Accorda, 4 gen, 5 gen. Ja do siebie zalozylem koncowy z ACC 4 gen. i hula az milo.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Poszukuję tłumików (środkowego i końcowego) do Rover-a 620Ti. Proszę o pomoc, gdzie mogę je dostać oraz jakie tłumiki będą pasowały. Mój mechanik nie potrafi niczego dobrać, może dostać orginały za łącznie ponad 700zł, a to wydaje mi się bardzo drogo.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 12:29
Najciemniej pod latarnią Przeszukałem forum a na FAQ nie spojrzałem. Dzięki.
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 12:29 ]
Takie tłumiki udało mi się znaleźć w necie:
środkowy:
Bosal 284-355 (315zł brutto)
Edex 22.200 (120zł)
końcowy:
Bosal 279-345 (475zł brutto)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 20:38
Tłumik końcowy jest prawie taki sam jak w dieslu. Odróżniają go końcówki wydechowe zakręcone do dołu (można se zmienić na fajne końcóweczki ale cena za sztukę to około 80-150 pln) i flansza mocowania od strony tłumika środkowego. Jak wymieniałem na ten z diesla to mechanik odciął flanszę z starego tłumika i zmontował do nowego - cena z robocizną wyszła równiutko 200pln (sam tłumik to koszt ~160pln). jedyny mankament to nieco głośniejsza praca silnika ale za tą cenę nie ma powodów do narzekań. Średnica rur, sposób ich wygięcia, mocowania idealnie pasują - tylko ta flansza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 20:25
Wielkie dzięki Marrkus, to bardzo przydatna informacja myślę że nie tylko dla mnie.
Jakiej firmy tłumik kupiłeś? Ja znalazłem na Allegro Polmostrów.
Tylko dlaczego ma być głośniej? W sumie silniki diesla są głośniejsze, więc chyba tłumiki powinny mieć większą siłę tłumienia niż w przypadku benzyniaka?
A Ty jeździsz z końcówkami wydechu wygiętymi ku dołowi, czy coś udało ci się z tym zrobić? Szczerze mówiąc to wolałbym wydech "prosty", dużo ładniej wygląda. A mam teraz ładne chromowane końcówki, może da się te zagięte obciąć i założyć te chromowane.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 21:51
emthommas napisał/a:
Wielkie dzięki Marrkus, to bardzo przydatna informacja myślę że nie tylko dla mnie.
Jakiej firmy tłumik kupiłeś? Ja znalazłem na Allegro Polmostrów.
Tylko dlaczego ma być głośniej? W sumie silniki diesla są głośniejsze, więc chyba tłumiki powinny mieć większą siłę tłumienia niż w przypadku benzyniaka?
A Ty jeździsz z końcówkami wydechu wygiętymi ku dołowi, czy coś udało ci się z tym zrobić? Szczerze mówiąc to wolałbym wydech "prosty", dużo ładniej wygląda. A mam teraz ładne chromowane końcówki, może da się te zagięte obciąć i założyć te chromowane.
Głośniej jest dla tego że wcześniej siedział Unipart (jeżeli dobrze pamiętam) a ten obecny to było nie było jakiś b.tani zamiennik. Końcówki mam na razie takie jak w dieslu - może na wiosnę zmienię- podczas wymiany tłumika nie maiłem czasu na wybranie bo było już późno i zamykano zakład. Moje końcówki niestety nieco się zniszczyły gdy ciągnąłem nimi po ziemi. Mi się mażą dwie takie końcówki jak na zdjęciu:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 22:32
Ładnie te końcówki będą się w Roverku prezentowały Ja mam chromowane, raczej dyskretne - niewiele szersze od orginalnych końcówek wydechu. Ale i tak dobrze wyglądają.
Spróbuję chyba zamówić ten tłumik z diesla. Szukam jeszcze potwierdzenia, że średnica wydechu się zgadza.
[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 22:32 ]
Nie mogę jeszcze znaleźć tego łącznika elastycznego sprzed katalizatora (Bosal oznacza go chyba jako 823-839 lub GEX-33665).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:12
Chyba zamówię tłumik od diesla. Wcześniej proszę o opinie na temat takiej instalacji (tłumik od 620SDi do 620Ti) osoby dobrze zorientowane w mechanice. Czy wydech z diesla będzie miał odpowiednią przepustowość?
Przy okazji - jakie są średnice wydechu w 620Ti i 620SDi? Nie mogę znaleźć takich informacji. W Ti chyba 2.5 lub 2.25 cala, a w SDi?
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 13:04
Zadzwoń pod ten numer, gość ma dużo części od Rovera 620Ti i jest konkretny a i ceny ma dobre, sam od niego co nie co wziąłem oto nr: 601424697
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:04
Średnicę rur w tym tłumiku który wstawiałem (czyli od SDi) sprawdzaliśmy i była identyczna jak w tym który tam siedział wcześniej - tylko dla tego zdecydowałem się na taki zabieg. Co do przepustowości to nie ma co się martwić - to jest tłumik końcowy - tu by coś spiep..ć (spowodować spadek mocy) to chyba trzeba by było zatkać ten tłumik jego głównym zadaniem jest dopasowanie poziomu dźwięku do przepisów.
mam pytanie czy nie prościej i szybciej było kupić na allegro tłumik końcowy jakiś sportowy? Nikt nie każe kupować przecież jakiegoś wyjca a co nowe to nowe zawsze.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:43
Można kupić uniwersalny np ultera ale trzeba by było jeszcze dorobić rurę od tłumika środkowego, w ostateczności wykorzystać tą z starego tłumika. Niezły tłumik niestety kosztuje - tak jak pisałem ja za tłumik z SDi i jego montaż zapłaciłem 200pln w takiej cenie to wiele nie znajdziesz - tym bardziej że ja potrzebowałem tłumika na już... kiedyś przy następnej okazji zmienię sobie na coś lepszego... jeżeli jeszcze będzie do czego go montować
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:00
Moje zdanie jest takie: Rover 600Ti to przede wszystkim limuzyna i choć ma buta to jakoś sobie nie wyobrażam zarówno wygaru typu rynna czy jakiegoś wyjca. Osobiście myślę że najlepszym rozwiązaniem jest oryginał i piękna nie duża chromowana końcóweczka ale oczywiście to tylko moje zdanie i moja 600-tka tak właśnie będzie miała na wiosnę.
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lut 17, 2010 18:23
no proszę jak ładnie pomogłem
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum