Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich na forum:-))))
Mam problem z moim roverkiem. Mój samochodzik podczas ruszania i przekroczeniu obrotów ok. 2 tyś. wydobywa dziwny odgłos, świst połączony z pierdzeniem. Dzieję się to samo na innych biegach. Jak ruszam lub jadę dalej na innych biegach i nie przekraczam obrotow, tego odglosu nie ma. Gdy stoję na luzie i dodaję gazu tego odgłosu również nie ma. W sobotę wymieniłem docisk i tarczę sprzęgłową. Nadmieniam że sprzegło ślizgałomi sie już dłuższy czas, gdy doszło te pietdzenie myślałem że to od tej części. Po wymianie odglosy zostały.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojej zagadki, może ktoś miał taki przypadek w swoim samochodziku.
pozdrawiam serdecznie........
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 00:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 11:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 13:39 ]
Teraz mi się coś przypomiało....... Nie wiem czy to będzie miało coś z tym styczność ale napisze ...... otóż jak jadę po plaskiej, równej nawieszchni czuję jak by mnie coś zatrzymywało, taki jak by opór wiatru, lecz nie jest to wiatr.
otóż jak jadę po plaskiej, równej nawieszchni czuję jak by mnie coś zatrzymywało, taki jak by opór wiatru, lecz nie jest to wiatr
dziwnie to opisałeś, ale może jeśli są to chwilowe, trwające może z sekundę spadki mocy, to przyczyną może być zabrudzony zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR, na forum jest opis jak to wykręcić i wyczyścić, (użyj opcji ''szukaj'' u góry strony)
apacz napisał/a:
świst połączony z pierdzeniem
tak jak pisze apples zajrzyj w rury od turbo do intercoolera i z intercoolera do silnika, zaraz przy chłodnicach jest plastykowe kolanko a w nim dwie opaski gumowe, być może, że je wydmuchało i świst powietrza powoduje rzeczone pierdzenie tych gumek
apacz, to zależy od wielkości teoretycznej dziury, jeśli słyszalne jest to w aucie podczas jazdy to dziura pewnie jest spora, co za tym idzie moc powinna spadać, bo silnik nie ma doładowania i teoretycznie silnik przy dużej nieszczelności może wpaść w tryb awaryjny
Przyznam sie bez bicia ale piszę w imieniu męża i z tąd te dziwne pytania. razem z mężem zastanawiamy się już od wczoraj co to może być.
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 15:57 ]
mąż jest akurat w pracy, jak przyjdzie ma sprawdzić, szukam na fofum jakiś wskazówek żeby wiedzieć w co może uderzyć:-))))
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:00 ]
A i jeszcze jedno świeci nam sie kontrolka od ABS już jakiś czas. Nie wiem czy to coś może podpowiedzieć ale pisze. Kontrolka palila się jeszcze przed tyą usterką.....
Jeśli mąż przyjdzie niech podniesie maskę i wsłuchuje się w świsty i postara się je zlokalizować, a szanowna żona niech gazuje do około 3tys obrotów jeśli dziura jest w okolicach IC to olej pobierany przez turbinę może być rozchlapywany, lub spływać po osłonie dolnej silnika po stronie kierowcy
świecenie się kontrolki jest przyczyną uszkodzenia któregoś czujnika ABS
jest prosty sposób na wykluczenie poszczególnych czujników
1. jeśli działa prędkościomierz, to prawy przedni czujnik ABS Jest sprawny
2. jeśli działa tempomat (jeśli jest w wyposażeniu) to lewy czujnik ABS Jest sprawny
Można też posprawdzać przewody od wszystkich czujników, odkręcić koła, być może po prostu przetarł się kabel
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:06 ]
apacz napisał/a:
Ale te świsty słychać tylko podczas jazdy na luzie nic nie słychać:-)))
jeśli nie zlokalizujecie dziury to znaczy, że wszystko prawdopodobnie jest OK od 2tys obr. po prostu słychać działanie turbiny i jest to taki typowy świst, bardziej gwizd, typowy dla działającej turbiny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum