Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 2.0 idt] Auto nie chce jechać... Zamulone ;/
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 2.0 idt] Auto nie chce jechać... Zamulone ;/
Autor Wiadomość
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 17:40   

Firq napisał/a:
thef, Normalnie jak się wsadzi wkład prosto to masakra nic to nie daje a jak sie obróci tak jak pisałem ją pod kątem auto jedzie duzo lepiej ale i tak V-max 150 przy dobrych wiatrach ;/
Hmm, to wygląda na to, że tu tkwi przynajmniej część problemu. Blaszki w przepływomierzu muszą być ustawione tak, żeby stawiały jak najmniejszy opór dla powietrza czyli równolegle szerokością do kierunku powietrza. Może u Was jest tak, że ten wkład jest obrócony o 90 st. w stosunku do oryginału i wtedy w ogóle nie działa, a jak go trochę przekręcicie, to coś tam zaczyna pracować. A może obrócony jest o 180 st. i wtedy zła kolejność blaszek wpływa na złą pracę? Przyjrzałbym się temu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2009 17:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Immq 



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 17:57   

Borykam się z tym samym problemem, przepływki mam 3, jedna z nich to oryg, bosch.
Wspomniał ktoś o ciśnieniu jakie daje turbina - 0.9 bar, z tego co ja wyczytałem to zawór upustowy popuszcza przy 1.2 bara. W moim przypadku zaslepienie EGR nic nie dało, rok temu sprawdzałem katalizator ( nie wiedząć jeszcze o akcjach z przepływką ) i okazał się byc dobry. Manometrem jeszcze nie sprawdziłem ile mi turbina pompuje, rury od iC ok, dolot w miare czysty. Czekamy na pomysły z waszej strony.

pozdrawiam, R user.
_________________
^_-
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 23:06   

Odświeżę kotlet. U mnie też jakoś mam wrażenie, że kiedyś lepiej przyspieszał. Nie ma już takiego charakterystycznego kopa, zaczął się zbierać od 2,5k rpm, a nie od 2k rpm. Przepływka raczej dobra. Poniżej 2k rpm nie jedzie, w ogóle nie jedzie... Po odpięciu przepływki tylko, ale w tych silnikach zawsze tak się dzieję. Dawno w trasie nie jechałem, ale jak ostatnio się kulałem po autostradzie, to 160 km/h z górki i więcej nie idzie.
Firq jak się temat dalej potoczył?
Ogólnie te silniki nie jadą poniżej 2k rpm w wersji 101 KM, ale bez przesady, do tego słabiej też jakby jeździ na wyższych obrotach. Przebieg malutki, 113k km zaledwie i na 99,9% prawdziwy.
Co myślicie?
Pojadę najpierw ustawić kąt wtrysku chyba. Ile mi zaśpiewają za taką przyjemność?
Chcę w maju wywalić kata, wgrać mapy nowe.. ogólnie ponad 120 KM chcę wykrzesać z niego, a najbardziej mi zależy, żeby jechał w dolnych obrotach tak jak na odpiętej przepływce, a w górnych jak na przypiętej ;)
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 05:09   

Krzysi3k napisał/a:
Odświeżę kotlet. U mnie też jakoś mam wrażenie, że kiedyś lepiej przyspieszał. Nie ma już takiego charakterystycznego kopa, zaczął się zbierać od 2,5k rpm, a nie od 2k rpm.
Zamiast oceniac empirycznie lepiej oceń po przyśpieszeniu 0-100 i 60-100 na IV. Tak będzie lepiej niż 'mam wrażenie'. Jest możliwość że się przyzwyczaiłeś już do tego co masz, standard.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 08:10   

Nie, nie sądzę. Jak go przycisnąć to jedzie, tylko osłabła reakcja na gaz i czuć moment dopiero od 2,5k rpm. To nie jest przyzwyczajenie.
Jeśli nic przy rozrządzie od dłuższego czasu nie robiłem to możliwe, że kąt się zmienił?
W Boschu mówili, że jak się podłączą przez komp to 120 zł.

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 09:10 ]
azer, zrobię tylko test od 60-100. Szkoda mi sprzegła, skrzyni i opon na ruszanie z piskiem ;) A jeśli miałbym mierzyć to właśnie tak by trzeba było...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Immq 



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 19:43   

Witam,

z ciekawości zapytam, jakie max obroty auto uzyskuje na biegu jałowym ?

pozdrawiam, R user.
_________________
^_-
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 20:58   

Immq, granicznie powinno dojść do 5000 obr/min
Krzysi3k, temat sie potoczył tak ze auto miało cały czas przepływke przekręcona delikatnie bo jak sie normalnie ją zrobiło to auto jechać nie chciało a jak była delikatnie przekręcona to jeździło zaślepilismy jeszcze egr i ogólnie autko się rozchodziło i to dość fajnie :) Była to wersja 113KM i podejrzewam ze seria wróciła zawłaszcza jak zimą miał założone 15 a nie jak ogr 17' koła :)
Tak czy inaczej diagnoz bylo mnóstwo ale każde paliło na panewce ;/ musiała być przekręcona delikatnie bo nic innego w prawdzie nie pomagało
Mowie w czasie przeszłym bo auto zostało sprzedane juz dawno temu :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 21:22   

Jak to delikatnie? :P
Delikatnie wkład do puszki przykręcony?
A nie myślałeś wtedy, że może wiązka idąca do przepływki się przetarła? Ona zagięta jest.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Szymonek 




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 87
Skąd: Sosnowiec/Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 08:58   

Witam,

Ja niestety mam taki sam problem jak Ty, podłączałem sie juz pod kompa i nic nie wykryto, wymieniałem przepływkę i też nic Nie mam pomysłu jak to naprawić do 3 tysięcy kręci się świetnie a później muli strasznie, jak już przebije 3,5 tysiaka to ciśnie znowu Byłem ostatnio u pana Midowicza w Krakowie i mówil że juz kilka MG' ków miał takich i nie wie co z nimi jest. Ma ktoś jakis pomysł co jeszcze mozna zrobić??? Czy pojechanie na hamownie coś wykaże??

pozdrawiam
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:03   

Jeśli naprawdę tak jest to na hamowni wykaże dziurę w mocy w tych przedziałach co mówisz. Moim zdaniem powinieneś jechać do jakiegoś tunera żeby mapy poprawił.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:19   

Może coś rozjaśni :wink: http://forum.roverki.eu/v...p=445021#445021
 
 
Szymonek 




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 87
Skąd: Sosnowiec/Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:36   

Chyba będę musiał zrobić to co jest w tym poście napisane do którego dałeś linka. Apples, jak to wszystko wyczyściłeś to Twój R zaczął "normalnie " jeździć???
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:43   

Nie mój, ale w swoim R75 też tak czyściłem. Kolektor dolotowy czyściłem myjką ciśnieniowa, gdyż żadnymi płynami typu K2 nie dawało rady. Wszystko się mazało. Bardzo dużo jest nagaru i trudny dostęp. EGR i resztę elegancko rozpuszcza K2. Do mycia trzeba poodkręcać wszystkie czujniki i uważać by nie połamać kolektora. Po zabiegu i wymianie filtra powietrza różnica zauważalna.
 
 
Szymonek 




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 87
Skąd: Sosnowiec/Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:53   

Super, jak tylko bedę miał chwilke czasu to musze sie za to zabrać. Żaden mechanik nie umiał mi powiedzieć co z moim MG jest nie tak. Jeszcze raz dziekuję
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [streetwise] auto jest zamulone na piatce powyzej 100km/h
Bashful Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sie 02, 2012 11:42
Bashful
Brak nowych postów [rover 214 16v 02r] nie chce jechac spada moc
85badboy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Paź 01, 2008 10:35
oprawca_1978
Brak nowych postów SOLVED [R25 1.4 14K4F '01] nie chce jechać na zimnym silniku
PTE Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Sro Kwi 03, 2013 13:16
Maarcel
Brak nowych postów [R 214Si] Auto nie chce odpalić, POMOCY!
DaQwiD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Pią Lut 11, 2011 16:15
fanrover
Brak nowych postów [R200 2,0SD 98r] Auto nie chce odpalić z winy bezpiecznika?
zywy30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Kwi 27, 2009 16:50
R-200



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink