Forum Klubu ROVERki.pl :: [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:24
[420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 13:41   [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora

Witam

Zakupilem ostatnio nowiutki akumulator jego napiecie to 12,6
Po wlaczeniu silnika ladowanie wynosi 13,8 - kumpel mowil ze powinno byc 14,4

czy ktos moglby przyblizyc mi jak to byc powinno ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 03, 2008 13:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 13:43   

a po włączeniu świateł o ile spada napięcie ładowania?? Jeśli niewiele (ułamki volta) to jest OK. Jeśli więcej, to chyba altek do przeglądu. Ale moim skromnym zdaniem jest OK.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 14:16   

chrupol napisał/a:
Po wlaczeniu silnika ladowanie wynosi 13,8 - kumpel mowil ze powinno byc 14,4

13,8 (przy obciążeniu: radio, światła) wystarczy.
Sprawdź jeszcze jakie jest napięcie wyjściowe na zaciskach alternatora. Jeżeli dużo większe (np. o ok. 0,5-1V) to możnaby przeczyścić połączenia aku<->altek
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 14:18   

chrupol napisał/a:
czy ktos moglby przyblizyc mi jak to byc powinno ?


doładuj na max.akumulator.to nic że nowy.potem sprawdż powinno być 14,2 do 14,8 bez obciążenia
----------------
grib pozdr.
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 14:31   

grib napisał/a:
doładuj na max.akumulator.to nic że nowy.potem sprawdż powinno być 14,2 do 14,8 bez obciążenia

Nie rozumiem.
Każesz mu sprawdzać napięcie na aku pod koniec ładowania?

Prawidłowe napięcie ładowania w aucie z instalacją 12V powinno mieścić się w zakresie 13,8-14,4V (tak w karcie gwarancyjnej BOSCH informuje).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:02   

piter34 napisał/a:
mu sprawdzać napięcie na aku pod koniec ładowania


cały czas piszemy o prądzie ładowania akumulatora przez alternator.a pomiaru powinno się dokony wać przy naładowanym na max. akumulatorze.proste chyba nie
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:15   

No nie do końca.
1. piszemy o napięciu a nie o prądzie.
2. Od ustalania napięcia w instalacji jest regulator w alternatorze, i on w zalezności od obciążenia tak reguluje prądem wirnika --> a to się przekłada na wartość pola magnetycznego w alternatorze --> a od wartości tego pola wytwarzanego przez wirnik zależy prąd jaki się indukuje w uzwojeniach stojana. Następnie ów prąd, wytworzony w stojanie, jest prostowany i wpuszczany w instalację auta, aby napięcie w instalacji było w miarę jednakowe. Jeśli sie zwiększy obciązenie to regulator powinien podnieść wartosć pola i zwiększyć prąd produkowany przez alternator i odwrotnie. Oczywiście to działanie jest prawidłowe w pewnym zakresie prądów, ale przy normalnej pracy układu różnice napięcia instalacji powinny się mieścić w zakresie 0,1 - 0,2 V i ten amper czy też dwa, które akurat ładują akumulator nie mają dużego znaczenia.

Dlatego pytałem jakie jest napiecie przy włączonych światłach itp. Jeśli jak napisał piter jest to ok 13,8 V (a nawet trochę mniej), to moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:35   

Brt napisał/a:
moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju.


moim też chodziło o naładowanie aku przed pomiarem. :grin: :grin:
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:50   

grib napisał/a:
a pomiaru powinno się dokony wać przy naładowanym na max. akumulatorze.proste chyba nie

Nie.
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:55   

Cytat:
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.

Teoretycznie tak a praktycznie nie do końca :mrgreen: Jeśli aku jest bardzo !! mocno wyładowane, to moze odrobinę obniżyć napięcie ładowania ale jak już pisałem, są to ułamki volta ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:56   

piter34 napisał/a:
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.

jesteś pewien.a jeśli aku będzie niedoładowany to nie będzie błędów we wskazaniach?
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 03, 2008 16:40   

Brt napisał/a:
ą to ułamki volta

Błąd pomiarowy. :mrgreen:

grib napisał/a:
a jeśli aku będzie niedoładowany to nie będzie błędów we wskazaniach?

Nie rozumiem sedna pytania. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 19:41   

grib napisał/a:
piter34 napisał/a:
Nie rozumiem sedna pytania



byłem przekonany że to nie są te ułamki o których pisze Brt.tylko więcej.ale mnie przekonaliście

chyba usunęliśmy oba posty jednocześnie :lol:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 08:01   

udalo mi sie naprawic w koncu te ladowanie okazalo sie ze, kabel od alternatora z + byl jakis "lewy" i gubil ok 2V teraz gubi gdzies 0,5V no ale smiga i NIE FALUJA OBROTY !! ! nawet na klimie cud jakis panowie meczylem sie z tym 3 lata
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400 2.0 Di 98'] Czy dobre opony?
RovereK420 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Paź 04, 2010 11:09
faecd
Brak nowych postów [R416] Świece Denso - dobre?
świece
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 03, 2008 17:29
kolin
Brak nowych postów [R416] Czy kupiłem dobre filtry?
filtr oleju i paliwa
konrad99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sty 05, 2008 17:12
konrad99
Brak nowych postów [r45] cos stuka z przodu a wszystko dobre-co jest?
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Maj 27, 2012 11:15
snake0908
Brak nowych postów [R416] Czy PETRYGO na glikolu bedzie dobre?
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Cze 14, 2007 21:08
prezes_jelonek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink