Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 17:44 [R75] Statystyka o diagnostyce R75 - nie Testbook T4
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Temat wyniknął z pomysłu VMatas. Obydwaj zastanawiamy się jakim komputerem diagnostycznym, interfejsem, oprogramowaniem udało Wam się połączyć z R75. Jakie pokazał błędy, jakie udało się wprowadzić zmiany oraz ewentualnie z czym nawiązał komunikację (ECU, ECM, IPK, ABS, EWS3, LSM, GM6 (BCU, ATC).
Temat dotyczy tylko Rover 75.
Prosimy o nie wpisywanie swoich uwag, pomysłów, itp. tylko suche dane: rocznik samochodu, jaki silnik, jaki sprzęt, jakie błędy i ewentualnie jakie zmiany w opcjach ukrytych udało się wprowadzić. Np.:
ELM 327 łączył się z silnikiem pokazując na obojętnie jakim programie parametry silnika (obroty + dane z czujników) nie wykazując błędów, podczas gdy T4 błędy wykazywał
Czyli tak: Rover 75 CDT rocznik 2000 ELM327 łączy się pokazując parametry silnika i nic poaz tym.
Ostatnio zmieniony przez kris-tofer Sro Cze 09, 2010 11:19, w całości zmieniany 1 raz
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 19:39
.8 T, 2004r.,
ELM po 2003 roku wszystkie błędy silnika, parametry czujników, w pełni diagnozuje ale TYLKO ECM.
X-431 Diagun do 2003 roku, radził sobie też z ASR, ABS i czymś tam jeszcze, ale nie ma aktualizacji na silnik (czy interfejs) po 2004.
Ostatnio zmieniony przez hvil Wto Cze 08, 2010 20:11, w całości zmieniany 2 razy
2.0 KV6 2000r ST-6000 Brain Bee błędy: P0480 , P1647, P1672 , P1641
sprawdził parametry silnika, temperatury, obroty i inne, zobaczył ABS, TC. Skasował błędy i więcej nic nie mógł oprócz skasowania. Ale błędy pokazywał ich numerem bez jakiegoś konkretnego opisu.
Zdiagnozował mi padnięty wentylator i czujnik ABS.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
magiczne pudełeczko o nazwie WOW! Snooper - 2 Rovery 75 (1999 2.5KV6, 2000 2.0KV6) pełna diagnostyka wszystkiego, począwszy od silnika kończąc na wykryciu uszkodzenia mechanizmu szyby elektrycznej, diagnozował moduzłzabezpieczen, poduszki, silnik, skrzynie, jednym słowem wszystko... pokazywał kod błędu i opis usterki z pełną nazwą (dokładną) i do tego po polsku, w menu ma do wybory wszystkie roverki i mg, od serii 100 do 75 cena - zakup: 10tys,roczna aktualizacja:3tyś..
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
R75 2.0 CDT - ELM 327 + BMW Carsoft 6.5 - czyta silnik, abs - pokazal uszkodzony czujnik w lewym przednim kole. Komunikuje sie ze wszystkimi modulami, ktore sa podebrane z BMW oprocz airbag.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Czw Sie 12, 2010 00:29
apples napisał/a:
Jakie pokazał błędy, jakie udało się wprowadzić zmiany oraz ewentualnie z czym nawiązał komunikację (ECU, ECM, IPK, ABS, EWS3, LSM, GM6 (BCU, ATC).
R75, 2.0 CDT, 2002r, manual.
AVP - Łączność z GM6 i EWS3, pokazało około 20-30 błędów, przy próbie dodania pilota (jest BARCODE) procedura przeszła ładnie, central zagadał, ale klucz nie gada. Błędy dziwne miały oznaczenia jedno lub dwu cyfrowe.jutro prześlę Nr-y błędów może coś podpowiecie. Ma ktoś może zbędny BARCODE?, chcę coś sprawdzić w GM6.
Wysłany: Pią Mar 18, 2011 15:08 [R75][2.0 V6]99r. Automat ELM 327 1.4 K-line
ELM 327 1.4 K-line
[R75][2.0 V6]99r. Automat
Programy PCMscan (mnie dziala tylko 2.1.1 predkosc 9600) i Scantool(kazdy- przy ustawieniu predkosci 38k Tx&Rx) jak na dzis mi wystarczyly aby odczytac bledy i kasowac .
np.
Czujnik walka
VIS
Przewody zaplonowe - posrednio przez pokazanie problemow zaplonu .. ale trafil idealnie ...
Napisal mi Problemy zaplonu na pierwszym cylindrze i sie okazalo ze wlasnie na tym cylindrze przy cewce przewod zasniedzial mocno ...
Jak dla mnie narazie styka ten interface oczywiscie monitoring obrotow temperatury wody itd cisnienia czasy wtryskow wszystko jest ..
Rover 2.0 V6 2000r
KTS 550 ver. opr. 2010 rev 1
Podłączył się bez problemu. Wykrył błędy - numery ich nie zapisywałem bo pokazywał od razu co jest nie tak:
- VIS1 zawór kompensacyjny zamknięty
- VIS2 zawory obciążenia zamknięte
- Dmuchawa chłodzenia 2 obwód sterowania
-------- Te błędy zostały wykasowane. Wcześniej bez diagnostyki zostały przeze mnie naprawione i dlatego je wykasowaliśmy.
Dalej...
- ster. elem. ADS uszkodzony
- AirBag boczny lewy
--------To pozostało pomimo wykasowania czyli to jest do zrobienia.
mam pytanie czy miał ktos stycznosć z tym
http://www.texapoland.pl/...?sez=dett&id=28
jst to TEXA AXONE SMART
czy uda sie podłączyć to do r75
mechanik mówi ze jak ma te same złącze co BMW i ze tak powiem bo niewiem jak to nazwac fachowo system komunikacji jak bmw to nie ma zadnego problemu ze szczytaniem wszystkiego.
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Dla diesli R75 do 2004 roku zdecydowanie tylko Testbook/T4. Inne jeżeli i się podłączają to nie czytają wszystkiego i nie wszystkie dane interpretują prawidłowo.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 14:12
ja mam CDIF/2 i z R75 właśnie CDT radzi sobie fajnie,parametry takie jak ciśnienia czy obroty ładnie pokazuje,błedy też jak narazie wszyskie jakie miałem czytał prawidłowo
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 18:54
błędy oczywiście że kasuje...z poduszkami sie łączy i błędy z ładnymi opisami
obsługuje (to co ja sprawdziłem) silnik 2.0 CDT, 2.0 V6, poduszki, światła,ABS,immo,zegary,klimatronik, a ma jeszcze na liście czego nie sprawdziłem czy sie łączy - skrzynia automatyczna,wspomaganie parkowania, silnik 1.8,webasto
[ Dodano: Pon Kwi 30, 2012 19:54 ]
myśle że jak na uniwersalny interfeis do wszystkiego to radzi sobie dość przyzwoicie w R75 :)parametry też większość poza paroma przypadkami które zauwarzyłem też ładnie podaje
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 21:35
nie,to całkowicie polski program pod polski interfeis...do większości aut europeiskich i troche wschodu,niestety troche za drogi żeby go kupić tylko na własny użytek ale jak ktoś potrzebuje sobie posprawdzać conieco w R75 to jak znajdzie mechanika z tym sprzętem to napewno nie usłyszy tekstów "panie do tego wynalzka nie mamy programu" co mi sie często zdarzało jak go jeszcze nie miałem
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Dla diesli R75 do 2004 roku zdecydowanie tylko Testbook/T4. Inne jeżeli i się podłączają to nie czytają wszystkiego i nie wszystkie dane interpretują prawidłowo.
Nie tylko... INPA z przerobionymi skryptami czyta wszystkie parametry dodatkowo live date (korekty na wtryskach, ciesnienia paliwa, powietrza, doladowania itp itd), w zasadzie to samo co orginalnie z bmw. I T4 tutaj nic wiecej niz INPA nie zrobi... bo sprawa lezy po stronie sterownika silnika.
U siebie ich nie mam, pogadam ze znajomym, czy jest chetny zeby sie tym dzielic, bo wsadzil kupe wlasnego czasu zeby to opracowac. dam znac jak cos bede wiedzial.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum