Wysłany: Sob Lis 06, 2010 21:57 [R820] Gaśnie kiedy wciskam sprzęgło
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam. od paru dni jestem "szczesliwym" posiadaczem ROVERka. i zaczely mi sie z nim problemy, mianowicie chodzi o to ze spadaja obroty do zera kiedy wciskam sprzeglo i nie da rady go odpalic kiedy mam noge na sprzegle bylem z tym u kilku znawcow aby sie mniej wiecej rozeznac w tym co moglo sie stac i praktycznie niedowiedzialem sie niczego poniewaz kazdy z nich mial inna teorie na ten temat. jeden mowil o przestawionym zaplonie drugi o czujniku polozenia pedala sprzegla inni zas o czujniku polozenia walu lozysku oporowym itd. jednym slowem slowem mam teraz metlik w glowie i szczerze mowiac zaczynam zalowac ze go nabylem. kolejnym mankamentem jest uklad chlodniczy. nie wiem czy go dobrze odpowietrzylem w kazdym razie robilem tak jak wyczytalem na waszym forum i lipa bo w zbiorniczku wyrownawczym nadal plyn buzuje kiedy silnik sie rozgrzeje. bardzo prosze o pomoc bo juz brakuje mi pomyslow co dalej robic
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 11:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 21:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 23:56 Re: [R820 Si 94'] gasnie kiedy wciskam sprzeglo
tomek122 napisał/a:
Witam. od paru dni jestem "szczesliwym" posiadaczem ROVERka. i zaczely mi sie z nim problemy, mianowicie chodzi o to ze spadaja obroty do zera kiedy wciskam sprzeglo
Towarzyszą temu jakieś niepokojące maetaliczne odgłosy ?
tomek122 napisał/a:
i nie da rady go odpalic kiedy mam noge na sprzegle
Kręci i nie zapala, czy w ogóle nie zakręci ?
tomek122 napisał/a:
w zbiorniczku wyrownawczym nadal plyn buzuje kiedy silnik sie rozgrzeje.
Buzuje, tzn wyrzuca ci płyn przez zakręcony korek ?
nie wlasnie chodzi o to ze nic nie slychac. dlatego nie wydaje mi sie zebyt to bylo lozysko oporowe. gasnie na postoju kiedy wciskam sprzeglo lub kiedy dojezdzam do skrzyzowania. jazda nim w tej chwili jest bardzo ciezka
[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 12:00 ]
jezeli chodzi o plyn to jest tak, kiedy silnik jest nie rozgrzany i odkrecam korek to ulatuje powietrze ale to raczej normalne za to kiedy jest rozgrzany przy odkreceniu korka woda leci jak z fontanny. jak go kuoilem byl pekniety zbiorniczek wyrownawczy. ale z tego co zauwazylem to on byl raczej przedziurawiony niz jak by mial wyszczelic pod cisnieniem
za to kiedy jest rozgrzany przy odkreceniu korka woda leci jak z fontanny
to tez jest normalne, odkrecajac korek zmniejszasz cisnienie w ukladzie, przez to obniza sie temperatura wrzenia plynu chlodzenia
uwaga z takimi zabawami, grozi to poparzeniem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
teraz zostala kwestia tego ze mi gasnie. spotkales sie juz z czyms takim?
Niestety tu ci nie pomogę, wszystkie 800tki jakie posiadałem miały automatyczne skrzynie biegów.
[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 23:17 ]
AndrewS napisał/a:
tomek122 napisał/a:
za to kiedy jest rozgrzany przy odkreceniu korka woda leci jak z fontanny
to tez jest normalne, odkrecajac korek zmniejszasz cisnienie w ukladzie, przez to obniza sie temperatura wrzenia plynu chlodzenia
uwaga z takimi zabawami, grozi to poparzeniem
Generalnie tak, ale zazwyczaj nie powinno robić się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Tym bardziej jeżeli jest sprawny zaworek w korku.
w czwartek jestem ugadany z mechanikiem. zobaczymy co on powie. nie wiem czy to ma cos wspolnego z tym jego gasnieciem ale pala mi sie kontrolki od abs i poduszek
Od poduszek to norma w tych autach, a ABS zapewne od któregoś z czujników (w sumie też norma w tym aucie).
Obie te kontrolki nie mają żadnego wpływu na gaśnięcie silnika.
chyba mnie czeka wyciagniecie skrzyni. wczoraj odlaczylem wysprzeglik od dzwigni sprzegla i probowalem recznie docisnac sprzeglo. co sie okazalo samochod zgasl, wydaje mi sie ze zle poskladali przy wymianie tarczy. a ze to bylo robione 2 miesiace temu to juz reklamacja raczej nie wchodzi w gre
zaraz zaraz, albo nie doczytalem, albo jestem slepy
w/w czujniki o ile sa, to pewnie tylko przy automacie
a nie widze info, ze to automat
Automat gaśnie gdy wciska sprzęgło ? Nie chodziło ci przypadkiem o tempomat ?
Pomijam fakt, że rovery serii 800 z silnikiem 2,0 nie posiadały tempomatu.
Jeszcze jedna sprawa, czy samochód pracuje na biegu jałowym na postoju na luzie, oraz czy gaśnie gdy na postoju wciskamy sprzęgło i próbujemy wrzucić bieg.
Być może sprzęgło ciągnie i dlatego gaśnie, bo po prostu silnik się dusi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum