Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Tarcze i klocki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]Tarcze i klocki
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 04, 2011 20:50   [R200]Tarcze i klocki
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Jutro musze sie wybrac do intercarsu i zakupic klocki z tarczami. Kupie juz chyba na cale auto, bo przod jest masakryczny a tyl wcale nie lepszy - bede mial spokoj na dluzej (mam 4 hamulce tarczowe).

W optymalnej cenie moge miec tarcze i klocki TRW komplet.

Jakies 25% drozej tarcze ATE i klocki ATE.

Wyczytalem, ze to obecne ATE juz troche podupadlo na jakosci. Ponadto te klocki sa podobno dosc twarde. Sporo pozytywnych opinii czytalem na temat tarcz i klockow TRW. Ktos ma taki zestaw i moze sie podzielic spostrzezeniami?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 04, 2011 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 05, 2011 11:10   

1,5 msc temu wymieniałem klocki z przodu, kupiłem własnie ATE i IC i jestem poki co z nich zadowolony :) Wszystko z nim ok :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 05, 2011 11:40   

Ja również nie tak dawno wymieniałem komplet tarcz i klocków z przodu firmy ATE i jestem na razie zadowolony. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
BayHarborButche 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Mława/Konopki

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 05, 2011 14:11   

Ja w wakacje wymieniałem tył to tarcze i klocki TRW, przód tarcze JCAUTO i klocki Ferrodo.
_________________
Z poważaniem Adam Z.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 05, 2011 16:30   

Kupilem komplet klockow i tarcz TRW na przod i tyl. Wybulilem 500zl rowno, czyli niezle ;) Jutro montaz.
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 05, 2011 17:55   

Ja kupiłem w kwietniu tarcze i klocki TRW na przodzie wymieniałem tarcze i klocki a tył klocki i jak do tej pory jest ok
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Sty 05, 2011 18:35   

TRW są ok, ja też mam zamiar klocki tej firmy kupić.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Sty 05, 2011 20:28   

Mam Delphi , sa poprostu dobre lepsze niz kiedys. Te co kupilem maja nawet na stale przyklejone nakladki z jakiegos niemetalowego materialu (lepsze niz metalowe blaszki) i nie piszcza. Mialem Ferrodo Premier w R45 ,hamowanie troche ostrzejsze, nie mocniejsze tylko z poczatku badrdziej braly. Ale strasznie pylily, Delphi to najczystsze klocki jakie mialem na jakimkolwiek aucie do tej pory.Pozdr.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 11:26   

No i komplet zalozony. Wrazenia zaraz po wyjechaniu z warsztatu - nareszcie mam hamulce, a nie miekkiego kapcia. Az sie boje, co bedzie, jak sie dotrą :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 13:44   

Ja mam u siiebie wszystko ebc oem black stuff oprocz tylnych tarcz. Chwale sobie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 19:52   

ja do 75 kupiłem ROADHOUSE , i niedługo jak mnie czeka zmiana w R200 to też na takie zmienie - jestem bardzo zadowolony
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 20:43   

Do "kanciaka" w czerwcu zakupilem tarcze JC, a klocki Mintex'u i jest wszystko ok
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 22:48   

xtek napisał/a:
No i komplet zalozony. Wrazenia zaraz po wyjechaniu z warsztatu - nareszcie mam hamulce, a nie miekkiego kapcia. Az sie boje, co bedzie, jak sie dotrą :)


A przed wymiana jak hamulce Ci działały? Chodzi mi głównie o głębokość łapania na pedale hamulca? Czy po wymianie jest różnica?
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 11:18   

Bordos napisał/a:
xtek napisał/a:
No i komplet zalozony. Wrazenia zaraz po wyjechaniu z warsztatu - nareszcie mam hamulce, a nie miekkiego kapcia. Az sie boje, co bedzie, jak sie dotrą :)


A przed wymiana jak hamulce Ci działały? Chodzi mi głównie o głębokość łapania na pedale hamulca? Czy po wymianie jest różnica?


Wczesniej lapaly bardzo gleboko i byly miekkie. Teraz pedal lapie zdecydowanie wyzej i jest praktycznie od razu twardy.
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 17:38   

xtek napisał/a:
Wczesniej lapaly bardzo gleboko i byly miekkie. Teraz pedal lapie zdecydowanie wyzej i jest praktycznie od razu twardy.



Dzięki za info. U mnie są właśnie takie głęboko łapiące i dość miękkie i nie mogę znaleźć przyczyny:/

Często też zdarza się że heble piszczą w trakcie jazdy, a jak się ruszy kierownicą to dźwięk się zmienia lub znika:/

A masz u siebie tarcze wentylowane czy pełne ?
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Sty 09, 2011 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 10:18   

Ja mam wentylowane.
Jak gleboko i miekko lapia, to wyglada na ich zapowietrzenie. Kiedy wymieniales klocki i tarcze?
Jak piszcza, to podklej je od strony tloczka tasma izolacyjna, albo posmaruj smarem miedzianym.
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Pią Sty 14, 2011 19:28   

xtek napisał/a:
Ja mam wentylowane.
Jak gleboko i miekko lapia, to wyglada na ich zapowietrzenie. Kiedy wymieniales klocki i tarcze?
Jak piszcza, to podklej je od strony tloczka tasma izolacyjna, albo posmaruj smarem miedzianym.


Z moimi hamulcami to ogólnie jest ciężka sprawa. Bo auto mi hamuje dość kiepskawo (w porównaniu do np Renault ojca), ale na przeglądzie wyniki pomiaru hamowania są ok.

W zeszłym roku tuż przed wyjazdem się przedni hebel zapiekł. Ogólnie to nie wiem czemu. Po rozebraniu:
- śruby pływające ok
- wszystkie gumy ok
- wszystko proste itp

Ale dla pewności:
- wszystkie gumy w śmietnik i dane nowe (łącznie z uszczelkami tłoczka)
- powierzchnie tłoczka sprawdzone na oko (żadnych nawet najmniejszych śladów korozji na nich)
- wszystko złożone z wykorzystaniem smaru do składania hebli

Po całej operacji hamulce zaczęły zachowywać się jeszcze gorzej, pedał zrobił się miękki bardziej i trzeba go było pompować:/

Oczywiście odpowietrzanie prawidłowe, przeprowadzano z 10 razy, w tym raz auto zostało zabrane do serwisu (co mnie bez sensu 100 zl kosztowało) i dalej to samo.

Częściowym rozwiązaniem było niestandardowe odpowietrzenie, polegające na wyciśnięciu dość mocno tłoczka, następnie wciskając go na odkręconym odpowietrzniku ustawionym do góry. Zaowocowało to lekką poprawą (wylazł jeden bombelek:/). NO ale dalej było źle:/

Kolejnym krokiem była wymiana korektora siły hamowania - efekt pozostał.

Następnie wymieniłem pompę, na nową TRW, niestety efekt pozostał...

Z tyłu zostały zainstalowane tarcze, zaciski zregenerowane, nowe klocki, tarcze przetoczone, wszystko odpowietrzone wiele razy.

Efekt kiepski. Auto hamuje i mam wrażenie że po przejechaniu ok 1000 km jest lepiej.

Ale szczerze - straciłem zaufanie do tego auta i przesiadłem się na tramwaj.

W między czasie tanio zakupiłem zaciski do tarcz wentylowanych na przód. Przeprowadziłem ich regenerację i czekają na lepsze czasy.

Zamierzam nowe tarcze i klocki na przód zainstalować.

Dodatkowo obejrzałem wszystkie przewody hamulcowe, nawet podkładałem kartki pod auto wzdłuż ich i deptałem, zostawiałem na noc, no i nic nie kapie nigdzie.

Więc ogólnie z moimi heblami ciężka sprawa...

A tak żeby nie było - odpowietrzałem sporo układów hamulcowych w życiu, i układów hydraulicznego sprzęgła i nigdy takich szopek nie było ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] tarcze i klocki od MG ZR?
kamilosbos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sie 03, 2011 21:08
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200 1,4Si 97r] Jakie tarcze i klocki
Tigernp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Cze 23, 2008 16:16
Kozik
Brak nowych postów [r200 '98] hamulce, tarcze, klocki - skrzypi, piszczy
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 07, 2009 17:10
BetJar
Brak nowych postów [220 '97 2.0 D] Tarcze i klocki
matlacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Wto Sty 27, 2009 11:58
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink