Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Zaciski Tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Zaciski Tył
Autor Wiadomość
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

  Wysłany: Sob Sty 15, 2011 02:09   [R45] Zaciski Tył
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam mam pytanie czy w 45 pojawiały się zaciski na tył pod tarcze wentylowane ?
Nie wiem co mam robić gdyż nie za bardzo mi hamują hamulce plyn wymienilem klocki to samo tarcze przeszliwowane byly i troszke pomoglo ale to jeszcze nie to. Przy małych prędkościach jakoś jeszcze hamuje a jak juz mam kolo 110 i przycisne max hamulec to juz nie jest tak pięknie, czy to pompa hamulcowa ?. Co radzicie ? :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 02:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 10:20   

A może problem jest w grubości tarcz lub jakości ich wykonania (firma klocków).

Oczywiście zakładamy, że zaciski są sprawne.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 11:18   

orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.

Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:21   

greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich :) z innego jakiegos rovera ?
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:29   

greg-si napisał/a:
orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.

Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:28 ]
Odelżona tylna oś (podczas gwałtownego hamowania) ma bardzo małą przyczepność. Bardzo fajnie to czuć podczas ćwiczenia wahadła. Tył potrafi zamiatać przy samym odjęciu gazu (bez użycia hamulca).

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:29 ]
orric napisał/a:
greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich :) z innego jakiegos rovera ?


Mowa była chyba o tarczach 260 z ZR160 i ZS180.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:35   

orric napisał/a:
greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.


a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich :) z innego jakiegos rovera ?

Moja własna koncepcja. Co z tego wyjdzie zobaczymy

Tomi napisał/a:
Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...

Jasna sprawa. Przód również będzie zmieniony na 282mm dwutłoczkowe. No i po wszystkim w jakimś bezpiecznym miejscu sprawdzenie czy właśnie tył się za szybko nie blokuje. No i ja mam właśnie tył dociążony bo zabudowa gdzieś z 50kg jak nie więcej cały czas jest nad tylną osią.
Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.
Zresztą muszę od Ciebie Tomi tarcze kupić i kilka innych pierdołek ale poczekam na to aż dostanę legitymację. Zaoszczędzę może kilka złotych ;)
Ps. Korzystając z okazji jest możliwy odbiór osobisty np. w niedzielę na spocie? I czy 282mm od ZS180 Mintex`a będziesz miał przed wiosną?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 13:02   

Nie sprowadzam 282 Mintexa, gdyż wychodzą podobnie cenowo do oryginalnych tarcz MG Rover (a jakość nieporównywalna). Tańsze 282 mam QH.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:01 ]
greg-si napisał/a:

Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.


Takie rozwiązanie jest w słabszych 6-setkach. Przód 262 wentylowane, a pełny tył 260.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:02 ]
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3 :(
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 13:14   

Tomi napisał/a:
Tańsze 282 mam QH.

Właśnie takie pewnie zamówię u Ciebie.

Tomi napisał/a:
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3 :(

Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 13:25   

mam pytanie czy beda pasowaly te zaciski na tyl do mojego r45
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 13:33   

orric, Zmień sobie przednie tarcze na wentylowane i ma hamować jak trzeba. Oczywiście musisz tez zmienić zaciski.

Sam tył nie wiele da bo jakoś różnicy wielkiej nie ma miedzy tył bębny a tył tarcze przy normalnej jedzie po autostradzie.

JA dopiero odczułem różnice jak zmieniłem przod na wentylowane i teraz auto hamuje jak trzeba. BO miałem ten sam problem co ty ze na autostradzie juz nie milo było nagle zahamować :razz:

DziękujeTomi, za Mintexy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 19:12   

Ale mam wentylowane na przodzie tylko chcialem zmienic na wieksze z zs lub zr. Przod udalo mi sie kupic tylko nie wiem z jakiego modelu za malutkie pieniadze 50 zl za tarcze i 50 zl za zaciski :) a tyl teraz musze kombinowac bo moglem za te same wziasc a lipe zrobilem i sie w tedy zagapilem. I potrzebuje info jakie te zaciski ida na tyl bo tarcze znalazlem juz. Pomozcie prosze.

I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ?

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 19:12 ]
Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 22:23   

orric napisał/a:
I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ?

Zaciski z MG ZT chyba nie będą pasowały

orric napisał/a:
Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ?

Mintex, QH
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 16, 2011 03:22   

Dobra ostatnie pytanko z tej dziedziny i juz nie bede was meczyl :) jakiej firmy klocki do tych tarcz mintexa chodzi mi o te 260mm na tyl.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 08:30   

klocki MINTEX, tarcze NATIONAL
na przód i na tył ;)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 16, 2011 08:35   

Mam tak samo. Nawiercane, rowkowane i nawęglane tarcze National Performance i klocki Mintex... Tylko chyba trzeba podłożyć pod klocek podkładkę rezonansową, bo klocek lubi piszczeć. W kwestii skuteczności bez zarzutu.
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 13:36   

greg-si napisał/a:

Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.


greg-si a z hondy civic VTi beda pasowaly zaciski na tyl ? do mojego roverka 45 ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Zaciski hamulcowe
borekWLKP Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Paź 01, 2014 18:59
szoso
Brak nowych postów [r 400 98']zaciski hamulcowe
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 25, 2012 19:26
7Tomi
Brak nowych postów [R 45] Zaciski honda civic
Monotonny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Lip 11, 2016 15:56
iktorn73
Brak nowych postów [MG ZS] Zaciski, jarzmo hamulca tył
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Wrz 25, 2017 20:09
bad_gs
Brak nowych postów [MG ZS180] Tylne zaciski hamulcowe
Markzo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 23, 2016 12:55
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink