Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Blow Off
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Blow Off
Autor Wiadomość
takeda666 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 101
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Sty 23, 2011 19:09   [R600] Blow Off

Chciałbym troszkę się pochwalić, choć może dla niektórych to żadna nowość czy ciekawostka, ale zamontowałem w swoim R 600 kilka dni temu zawór upustowy. Jest to zawór znanej firmy Properfekt. Za zestaw, czyli: zawór, wężyk, trójnik, adapter (srebrna flansza) oraz łącznik adaptera z zaworem zapłaciłem 300zł z przesyłką. Myślę, że to dobra cena za taki zestawik. Montaż dzięki radom dobregozioma był prosty i trwał może 15 min :) Wrażenia są nie do opisania :) Mały bajer a cieszy bardzo. Teraz nawet muzy nie słucham bo uwielbiam ten dźwięk pszszsz!!! Oczywiście w najbliższym czasie zmienię kilka przewodów i pomaluję kilka elementów silnika pod kolor, tak bez przesady żeby było ładnie :) Poniżej fotka :)

[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 19:09 ]
Mój Ci on :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 23, 2011 19:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 23:03   

a mógłbyś opisac dokładnie co i gdzie podłączyłeś i jak
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 18:29   

Na forum Subaru słyszałem, że tani Blow Off może uszkodzić turbo, a w ogóle podobno zwiększają spalanie. Czy to prawda?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 19:40   

Perez napisał/a:
Na forum Subaru słyszałem, że tani Blow Off może uszkodzić turbo, a w ogóle podobno zwiększają spalanie. Czy to prawda?


raczej niesprawny i to na dłuższą mete :) Co do spalania sama prawda jak chcesz mieć pssyytttt to musisz wysoko kręcić :p hehhe
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 19:05   

Odkopuję temat, ponieważ wczoraj rozmawiałem z kolegą nad sensem zakładania Blow-off`a do mojego auta i chciałem się zapytać użytkowników.
Czy po zamontowaniu nie czujecie, że po zmianie biegu turbo od nowa musi naładować ciśnienie? Chodzi mi o to, że bez zaworu ciśnienie przez chwilę zostanie i jak zmienię bieg to będzie ciągnąć dalej, a jak ujdzie zaworem to musiałbym chwilę odczekać, aż turbo napompuje.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 20:35   

blow off jak i DV spelnia ta sama role wiec nie ma roznicy co masz... jedyna roznica to taka ze DV dziala w ukladzie zamknietym co oznacza charakterystycznego psssytttt a blow off w otwartym wypuszczajac nadmiar poiwetrza w akmosfere pppssyyyt :)

PS blow off montuje sie jeszcze z jednego powodu gdy zwiekszasz doladowanie poniewazy seryjne DV maja zwykle przewidziane jedynie 0,2 bara zapasu od serii... wiec moze pozniej puszczac co doprowadzi do szybszego zniszczenia sprezarki
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 20:56   

Czyli blow off ma sens po zwiekszeniu doladowania?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 21:02   

Perez napisał/a:
Czyli blow off ma sens po zwiekszeniu doladowania?


z praktycznej strony tak :) chyba ze zalezy ci na efektach dzwiekowych
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:16   

Myślę, że do 800 ten efekt średnio pasuje, chociaż ostatnio widziałem ładne s70R, który puszczał z zaworka i miało to swój urok.
Nad zwiększeniem doładowania się zastanawiam, ale najpierw chcę dojść do serii. Czy muszę zwiększać doładowanie w warsztacie, czy wystarczy, że kupię sobię zegar boost i przekręcę śrubę regulacji?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:28   

Perez napisał/a:
Czy muszę zwiększać doładowanie w warsztacie, czy wystarczy, że kupię sobię zegar boost i przekręcę śrubę regulacji?

zegar zegarem, ale do zwiększania ciśnienia przydatny jest manometr. Tak słyszałem, sam nie używam, ale mam w planach :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 19:55   

mhm ile tak mniej wiecej przy średniej jeździe zwiększy się złużycie paliwa przy zwiększonym ciśnieniu doładowania?

i w r800 jest gorzej chyba z montażem zaworu blof off..Przewaznie na każdym zdjeciu którym widziałem zawór jest umieszczany w rurze która idzie od przepustnicy do IC... a w R800 ta rura idzie w dół i na dole w chodzi do IC pod obudową od filtra powietrza nie tak jak np R600 na wierzchu jest jakas róznica w montazu zaworu?? na której rurze?..np jak by zamontować od rury IC do Turbo?
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 11:52   

komp jest w stanie ogranac mieszanke do 0,87 bara wiec do tylu mozesz sie bawic MBC plus zegar boost i działasz... powyzej tego doładowania komp odcina i konieczna jest jakas swinka :)

a czym jest adamsky zegar boost jak nie bardzo dokładnym manometrem :)

spalanie zwiekszy sie rownomiernie z dociskaniem gazu w podłoge :) przy normalnej spokojnej jezdzie raczej niezauwazalnie. Blow off powinien byc zamontowany jak najblizej przepustnicy...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 23:30   

dobryziom, czyli rozumiem, że jak podniosę do 0,8 bara z 0,5 bara to będzie wszystko cacy, ale blow-off`a muszę już zapodać?
Rozumiem, że jak podłącze zegar boosta to reguluję doładowanie tą śrubką za turbiną?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 07:02   

Perez, na 0,8 raczej nie będzie konieczne zakładanie bov. Ta śrubka za turbiną służy do wyregulowania długości dźwigni, nie ruszaj jej. Do wyregulowania doładowania służy kontroler doładowania. Kup sobie manual bost controler, i tam będzie śruba do regulacji.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 22, 2011 07:47   

Wiele jest roboty z zamontowaniem MBC?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 08:02   

Niewiele. Z dołu przepustnicy do accuratora przy turbinie idzie wąż na środku którego jest taka malutka puszka z wtyczką, Wyciągasz ten kontroler doładowania i wkładasz taki ze śrubką, zaciskasz opaski i zrobione. Później trzeba go tylko ustawić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2.0 CDT Blow Off
Kasa313 Tuning mechaniczny 7 Sro Kwi 16, 2014 19:57
greg-si
Brak nowych postów Blow Off r45
Kasa313 Tuning mechaniczny 4 Nie Lis 07, 2010 22:09
Pływak
Brak nowych postów Flansza pod blow off
Gość Tuning mechaniczny 1 Sro Sie 08, 2007 13:32
srbenda
Brak nowych postów [R620Ti] blow-off
edi06 Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 02, 2012 01:31
roiven
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Blow Off bez turba?
scorpion Tuning mechaniczny 12 Sro Gru 21, 2011 13:24
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink