Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła, sprzęgło Ciekawostki ;]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła, sprzęgło Ciekawostki ;]
Autor Wiadomość
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 16:00   

apples, ja wlalem dot-3 shella rok temu(wymieniam co dwa lata) i mam czysty plyn a na nakretce od zbiorniczka pisze wlasnie dot-3 wiec zalewam jak zalecaja takze nie wiem czemu mial by byc zly...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 25, 2011 16:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 16:14   

jarekb napisał/a:
apples, ja wlalem dot-3 shella rok temu(wymieniam co dwa lata) i mam czysty plyn a na nakretce od zbiorniczka pisze wlasnie dot-3 wiec zalewam jak zalecaja takze nie wiem czemu mial by byc zly...
To fakt, że na nakrętce jest napisane DOT-3. W instrukcji obsługi natomiast jest mowa tylko o DOT-4. Co do DOT-3 z tego co mi wiadomo to płyn ma sporo właściwości żrących w porównaniu do DOT-4 i i niższą temperaturę wrzenia.
 
 
waldi6701 



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Łosice



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 18:25   

Witam wszystkich!
Wszyscy macie rację ale Panowie, w końcu mamy nietuzinkowe auta i nie wypada nie wiedzieć jak działają... :wink:
Ja dziś wymieniłem pompkę ale nie na oryginalny plastik tylko pokombinowałem z kupioną na allegro aluminiową obudową, kosztuje połowę i mam nadzieję, że wytrzyma znacznie dłużej niż poprzednia.
Pozdrawiam!
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 18:55   

zgadzam sie ze dot-3 ma mniejsza temp wrzenia ale to akurat jest warzniejsze w ukladzie hamowania a w wysprzegliku wydaje mi sie ze ta roznica nie ma wiekszego znaczenia, wydaje mi sie ze jednak producent jest wazny bo jednak jest roznica miedzy shell a oryganika. Zmienilem tez w innym aucie na shella i tez byla znaczna poprawa z wysprzeglaniem
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 19:25   

jarekb napisał/a:
zgadzam sie ze dot-3 ma mniejsza temp wrzenia ale to akurat jest warzniejsze w ukladzie hamowania a w wysprzegliku wydaje mi sie ze ta roznica nie ma wiekszego znaczenia, wydaje mi sie ze jednak producent jest wazny bo jednak jest roznica miedzy shell a oryganika. Zmienilem tez w innym aucie na shella i tez byla znaczna poprawa z wysprzeglaniem


producent ma znaczenie, ale w mojej opinii i po pierwszym poście w tym temacie do którego Cie odsyłam, temp wrzenia ma duuże znaczenie
_________________
Pamparampam
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 19:30   

waldi6701 napisał/a:

Ja dziś wymieniłem pompkę ale nie na oryginalny plastik tylko pokombinowałem z kupioną na allegro aluminiową obudową, kosztuje połowę i mam nadzieję, że wytrzyma znacznie dłużej niż poprzednia.
Pozdrawiam!


Połowę ceny to mógł byś powiedzieć jak byś kupił całą pomkę a ty kupiłeś tylko obudowę, czyli nie całą połowę :lol:

Pewnie zaraz ci padnie zaworek w tłoczku albo uszczelnienie, wtedy będziesz musiał kupić całą orginalną pompkę aby wsadzić do super obudowy nowy tłoczek. Wtedy cena wyjdzie x1,5
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 18:15   

Witam,
przyłączam się do tematu. Mój samochód ma przejechane bagatela 340 tys. km i nic w ukladzie wysprzeglania nie bylo zmieniane. Kupowalem od Holendra, który od nowości nim jeździł w trasach Holandia - Hiszpania. Nie miał czasu na zabawę a i jak powiedział nic nie robił, bo po takim przebiegu nalezy się pozbyć auta by uniknąc drogich napraw.

Panowie do czego zmierzam, ja też przejechałem około 40 tys. w Polsce wiec przeleo spory. Sprzęgło mi trochę już niżej łapie ale nadal nie ma najmniejszego problemu z wyprzęglaniem Boję się jednak, że coś padnie w sposób nieoczekiwany. Dwumas przy wyłączaniu słychać. Zaglądnąłem do pomki i okazało sie, że w zbiorniczku prawie wogóle nie było płynu i mnóstwo czarnego samru. Wyczyściłem co mogłem i zalałem dot.4. Jeżdzę tak od dwóch lat i ok. W takim razie co radzicie, czekać aż padnie czy wymieniać a jeśli tak co co?

Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 18:41   

Magic 79 - proszę poświęć swój cenny czas i skorzystaj z opcji szukaj, ten temat miał za zadanie poruszyć parę nowych aspektów a nie odpowiadać wszystkim na pytanie " lodówka się nie zamyka, co zrobić"

Nie zaśmiecajcie tematów i korzystajcie z Szukajki, na temat sprzęgła można tu w archiwum pracę magisterską napisać... :neutral:
_________________
Pamparampam
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 18:50   

Boncky nie denerwuj się.Forum jest po to żeby wymieniać się spostrzeżeniami,a to co napisał Magic79 też może być dla kogoś wskazówką. Mój R ma ponad 200 kkm i też nic ze sprzęgłem nie było robione,nawet od ponad dwóch lat nie wiem jaki jest poziom w zbiorniczku,bo kiedyś nie dałem rady odkręcić dekielka i tak jeżdżę.
To dla tych,co boją się sprzęgła w swoim aucie.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 19:47   

Dziadek napisał/a:
Boncky nie denerwuj się.Forum jest po to żeby wymieniać się spostrzeżeniami,a to co napisał Magic79 też może być dla kogoś wskazówką. Mój R ma ponad 200 kkm i też nic ze sprzęgłem nie było robione,nawet od ponad dwóch lat nie wiem jaki jest poziom w zbiorniczku,bo kiedyś nie dałem rady odkręcić dekielka i tak jeżdżę.
To dla tych,co boją się sprzęgła w swoim aucie.


nie denerwuję się :) to czy nie było nic robione to jest loteria, bo ludzie bardzo często kłamią lub sami nie wiedzą... ( poprzedni właściciele) chodzi tylko o to żeby korzystać z szukajki, szczególnie przy temacie z którego można znaleźć wszystko...
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 20:18   

Magic79 napisał/a:
czekać aż padnie czy wymieniać
Czekać. Chyba że nie liczysz się z kasą to wymieniaj.
Magic79 napisał/a:
jeśli tak co co?
Do poduszki http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811 :wink:
 
 
Hadziaj22 



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 09:45   Problem ze sprzęgłem

Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Rovera 75 z 2002 roku 2.0 CDT. Ze sprzęgłem miałem już do czynienia, w grudniu 2010 rozsypał się wysprzęglik więc: wymieniony wysprzęglik, docisk, tarcza(2000zł z robocizną) Niestety problem trwa nadal. Do tej pory jest problem z tym sprzęgłem. Przy ciągłej jeździe jest wszystko ok, problem powstaje przy ruszaniu, parkowaniu i w szczególności przy cofaniu, kiedy pedał zostaje w podłodze i nie mam możliwości wrzucić luzu-trzeba wyłączyć silnik i pompować. Pompka sucha, brak wycieków. Do tego dochodzą stuki kiedy przyspieszam, po przekroczeniu 2000 obr ustają. Proszę o pomoc i radę, czy inwestować tylko w nową pompkę, czy wymienić cały komplet jeszcze raz(pompa,wysprzęglik, tarcza i docisk)...Z góry dziękuję
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 10:35   Re: Problem ze sprzęgłem

Hadziaj22 napisał/a:
Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Rovera 75 z 2002 roku 2.0 CDT. Ze sprzęgłem miałem już do czynienia, w grudniu 2010 rozsypał się wysprzęglik więc: wymieniony wysprzęglik, docisk, tarcza(2000zł z robocizną) Niestety problem trwa nadal. Do tej pory jest problem z tym sprzęgłem. Przy ciągłej jeździe jest wszystko ok, problem powstaje przy ruszaniu, parkowaniu i w szczególności przy cofaniu, kiedy pedał zostaje w podłodze i nie mam możliwości wrzucić luzu-trzeba wyłączyć silnik i pompować. Pompka sucha, brak wycieków. Do tego dochodzą stuki kiedy przyspieszam, po przekroczeniu 2000 obr ustają. Proszę o pomoc i radę, czy inwestować tylko w nową pompkę, czy wymienić cały komplet jeszcze raz(pompa,wysprzęglik, tarcza i docisk)...Z góry dziękuję


sama pompka a stuki do zlokalizowania, podjedź na stację diagnostyczną i niech poszukają
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:44   

Hadziaj22 napisał/a:
Do tego dochodzą stuki kiedy przyspieszam, po przekroczeniu 2000 obr ustają.
Może być koło pasowe wału korbowego. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 Może też być coś z przegubami, lub zawieszeniem, ale coś mi mówi że to koło pasowe.
Dalsze pytania w sprawie koła ciągnij w linku odnośnie koła aby nie robić bałaganu. :wink:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:49   

ps: jak jesteś z Gliwic to podjedź, zobaczymy co tam się dzieje
_________________
Pamparampam
 
 
 
sysekp 




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Mar 13, 2011 18:23   [R-75] sprzęgło

Nie chce zaśmiecać, ale podzielę się takim oto zjawiskiem: jak wciskam pedał sprzęgła słychać taki dźwięk jakby cos się kręciło w środku, jak puszczę pedał to przestaje, tak jest przy zmianie biegów. Nie wiem co się kończy w tym samochodzie?
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2011 18:35   Re: [R-75] sprzęgło

sysekp napisał/a:
Nie chce zaśmiecać, ale podzielę się takim oto zjawiskiem: jak wciskam pedał sprzęgła słychać taki dźwięk jakby cos się kręciło w środku, jak puszczę pedał to przestaje, tak jest przy zmianie biegów. Nie wiem co się kończy w tym samochodzie?


albo tarcza kończy żywot, albo wysprzeglik już nie wysprzegla do końca, albo docisk daje ciała :) ciężko jednoznacznie określić.. zazwyczaj jedno i drugie pada... jak tarcza się ślizga to już wiesz co się dzieje, jednak nie polecam wymieniać tylko np: samej tarczy bo jak wysprzęglik się już namęczył to strzeli szybko
_________________
Pamparampam
 
 
 
sysekp 




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Mar 13, 2011 18:41   

Wielkie dzięki!!! Jeszcze tylko może ktoś podpowie ile tej kasy należy uzbierać, zacznę już po rodzince dzwonić aby wspomogła,
 
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2011 21:21   

Ja wymieniałem ostatnio wszystko tak jak zaleca Mistrz od regeneracji :) Koszty:
Sprzęgło kompletne: 550zł
Wysprzęglik AP: 350zł
Regeneracja pompki: 360zł
Robocizna u mechanika: 450zł
Razem z wysyłkami: 1730zł
Opcja przy wersji benzynowej 1.8
Kolega obecnie robi wszystko to samo w dieslu - wszystko to samo, sprzęgło 100zł tańsze
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
kuczlaw 



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 14
Skąd: Zgierz



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 18:18   

Witam wszystkich forumowiczów.

Jak większość w tym temacie mam problemy z pompką a mianowicie zaczęła cieknąć. Wyjąłem ją i chciałem uszczelnić ale nigdzie nie mogłem dobrać takiego oringu jak oryginał. Po kilku próbach wkładania i wyjmowania pompki :D udało mi się dobrać oring z wyprzęgnika ze stara :D i jak na razie pompka nie cieknie ale pojawił się inny problem. Przy wciśniętym dłużej pedale sprzęgła, sprzęgło jakby zanikało i nie odbija do końca, powiedzmy tak na 3/4. Jak podciągnę nogą to po kilku sekundach sprzęgło już jest. Da się tak jeździć ale jest to denerwujące...
Co może być przyczyną ?
Zły płyn hamulcowy ( orlen dot-4 ), zapowietrzony jeszcze układ ? Zaworek w pompce uszkodzony ? Brak w pompce gumowego kondona bo oryginał powiększył się i nie da się go włożyć...


Mam jeszcze pompkę z bmw e-36, wygląda podobnie i będę z nią kombinował. Mam warunki w pracy, zajmuje się hydraulika siłową a więc z zakuciem węży czy dorobieniem złącz nie będę miał problemów....

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła
skiba0225 Rover serii 75, MG ZT 78 Nie Lis 25, 2012 19:16
piotrek250
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła, szybkozłaczka
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 31, 2015 09:11
pablo
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - szum po wciśnięciu sprzęgła, pompka sprzęgł
kris-tofer Rover serii 75, MG ZT 29 Pon Wrz 28, 2009 17:34
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka
solak11 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 10, 2012 10:44
solak11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink