Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Jaka instalacja gazowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Jaka instalacja gazowa
Autor Wiadomość
Elumix 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Południe Polski



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 15:09   [R214] Jaka instalacja gazowa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995

Witam.

Mam Rover'ka 214Si 95r kanciak, chciałbym założyć do niego instalację gazową.

Czytałem, że w grę wchodzi tylko sekwencja.
Proszę znawców o rady jaką instalację, konfigurację wybrać ?

Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Kwi 07, 2011 06:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 15:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 17:51   

skopiuje Ci to samo co napisałem koledze przed momentem a propos 200`tki.

po pierwsze.. witaj na forum,
po drugie - znajdź dobrego gazownika
po trzecie - użyj funkcji szukaj !
po czwarte - http://forum.roverki.eu/v...ht=gaz++roverku
po piąte - jaki masz przebieg ??
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Elumix 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Południe Polski



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 18:50   

Dzięki :) tylko jakiś problem z linkiem, który mi podałeś. Przebieg samochodu to 112 000.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 18:52   

Elumix napisał/a:
tylko jakiś problem z linkiem, który mi podałeś.

teraz powinno być ok -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37767
_________________
Driving is believing !
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 20:17   

Elumix podjedź do gazowanika, zapytaj i napisz co Ci zaproponował według mnie dobrze sobie radzi w tym silniku:
Sterwnik: Stag 4
Reduktor: Tomasetto Alasca
Wtryski: Magic Jet (jeśli masz więcej 200-300zł lepiej założyć HANY)
koszt dobrej instalacji u gazownika a nie druciarza (takiej która będzie pracowała dobrze a Ty nie odczujesz dużej różnicy między benzyną a gazem) to okolice 3 tys. zł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Elumix 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Południe Polski



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 14:51   

Witam ponownie :) Trochę podzwoniłem jak i byłem w firmie SINJA. Dowiedziałem się, że można zamontować STAG 4 tak jak to wymieniał już kolega bonus89 podobno jest jakaś nowsza ulepszona wersja STAG 4( Rega ) nie wiem czy dobrze napisałem. Dzwoniłem również do firmy Elpigaz. Zaproponowano mi sekwencję włoskiej firmy Stella. Później poinformował mnie że w przypadku STAG'a po odłączeniu akumulatora trzeba ustawiać instalację, komputer na nowo ? Nie bardzo rozumiem o co chodzi ? Szczerze mówiąc to jestem zielony w tym temacie.

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 06:22   

Elumix napisał/a:
że w przypadku STAG'a po odłączeniu akumulatora trzeba ustawiać instalację
wcale nie trzeba ustawiać. Komp nie traci ustawień. Znika tylko mapa benzynowa i po odłączeniu aku trzeba kawałek ok 10km przejechać na benzynie, korzystając z całego zakresu obrotów aby stag zebrał mapy.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 06:23   

Elumix napisał/a:
Później poinformował mnie że w przypadku STAG'a po odłączeniu akumulatora trzeba ustawiać instalację, komputer na nowo ?


to raczej nieprawda, nie wierzę żeby instalację STAG która jest znana i lubiana trzeba było po odłączeniu kompa od prądu ustawiać na nowo...
u mnie przy DT gazie istnieje taka możliwość ale tylko jeśli nie kliknie się w opcjach zapisz do ECU, faktycznie wtedy po odłączeniu aku program się resetuje. Po zapisaniu, aku odpinałem chyba z 15 razy i nigdy mi ustawień nie stracił. Przy swapie był odpięty 3 dni.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 06:25   

Elumix napisał/a:
Dowiedziałem się, że można zamontować STAG 4

to jest tylko nazwa sterownika która nic nie mówi o jakości instalacji. Podejrzewam, że montują z tzw. kitu AC, czyli żadna rewelacja. Jak będzie ogarnięty gazownik, to uda mu się dobrze wystroić instalkę.
 
 
 
Elumix 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Południe Polski



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 18:04   

Podzwoniłem popytałem się odnośnie instalacji. Zaproponowano mi.

Sterownik STAG 4
Reduktor: Tomasetto Alasca
Wtryski: Valtec

Co sądzicie o takim zestawieniu ?
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 20:42   

Elumix napisał/a:
Wtryski: Valtec


Jakby kolega poszukał na forum to by wiedział:
Valtec jest za wolny, Magic Jet na granicy, optymalne wtryski to listwa Matrix albo Hana - oczywiście droższe ale i szybsze, a instalacja z nimi łatwiejsza do wyregulowania przez "druciarzy" - patrz 60-70% gazowników. Reduktor może być również Zavoli ... Nie wiem jak teraz można jeszcze w ogóle Waldki proponować ... ale to tylko moje zdanie. Ja mam od roku Stag 300 + Zavoli + Magic Jet za 2400 pln i daje radę. Teraz zakładałbym szybsze wtryski ;)
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 08:43   

Elumix napisał/a:
Zaproponowano mi.

Sterownik STAG 4
Reduktor: Tomasetto Alasca
Wtryski: Valtec

Co sądzicie o takim zestawieniu ?

standardowy kit AC. Moje zdanie: Jesli nie są w stanie zaproponować nic innego daruj ich sobie. A i jeszcze jedno, jesli bedą mówić, że nie potrzeba nic lepszego bo na tym bedzie chodzić na 100% to są druciaże. Prawdza jest taka, że np. w płocku na 16 warsztatów lpg nie ma ani jednego który prawidłowo montuje gaz. To daje do myslenia.....

Zarejestruj się na www.lpg-forum.pl i tam zapytaj o polecany warsztat z twojej okolicy.
 
 
 
Elumix 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Południe Polski



Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 14:03   

Dzwoniłem do gaziarza polecanego z innego forum.

Zestaw do mojego Rover'ka

Sterownik STAG 4+
Reduktor: ACR01
Wtryski: Valtec typ 34

Reduktor jak i wtryski mogą być inne, przekłada to się również na cenę instalacji.

Reduktor Zavoli
Wtryski Hana

Proszę o wyrozumiałość forumowiczów, pytam ponieważ chcę mieć pewność, że ów konfiguracja instalacji będzie dobrze się sprawować w moim Roverk'u.

Pozdrawiam.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 15:26   

Elumix napisał/a:
Zestaw do mojego Rover'ka

Sterownik STAG 4+
Reduktor: ACR01
Wtryski: Valtec typ 34

myślę, że ten zestaw cię w zupełności zadowoli. Nowe valdemary całkiem dobrze się spisują, są szybkie i powtarzalne, no i (co najważniejsze w naszym kraju ) odporne na zabrudzenie
no reduktor, kopia zavolii, sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji.
Są lepsze zestawy, ale wszystko kosztuje.
 
 
 
Elumix 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Południe Polski



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:11   

Dziękuje za sugestie i pomoc. Jeszcze jedno pytanie. Czytałem, że po montażu instalacji lpg silnik ulega awarii i siada tzw uszczelka pod głowicą ? czy to prawda ? Czy silnik jest bardziej obciążony. Montaż instalacji lpg ma wpływ na ów usterkę ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:14   

Elumix napisał/a:
Dziękuje za sugestie i pomoc. Jeszcze jedno pytanie. Czytałem, że po montażu instalacji lpg silnik ulega awarii i siada tzw uszczelka pod głowicą ? czy to prawda ? Czy silnik jest bardziej obciążony. Montaż instalacji lpg ma wpływ na ów usterkę ?


Niewłaściwie założona i wyregulowana instalacja może przyspieszyć tą usterkę, jednak wcześniej czy później K seria musi mieć zrobioną uszczelkę pod głowicą ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 18:14   

Elumix napisał/a:
Czytałem, że po montażu instalacji lpg silnik ulega awarii i siada tzw uszczelka pod głowicą

pozwólcie, że zacytuje odpowiedź na podobne pytanie z innego forum

"gaz niszczy silniki....
ale tylko tym którzy tego gazu nie maja"
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 11:23   

Powiedzcie mi, czy odczuwana różnica w mocy silnika pomiędzy LPG a PB wynika z rozregulowanej instalacji?

U mnie autko odczuwalnie szybciej zbiera się na PB. Dochodzi nawet do tego że przed wyprzedzaniem kilku aut przełączam się na PB.

Instalacja LPG:
STAG 300+
Magic Jet
Tomasetto Alaska
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 13:57   

kqba napisał/a:
Powiedzcie mi, czy odczuwana różnica w mocy silnika pomiędzy LPG a PB wynika z rozregulowanej instalacji?


tak, ale może to być zbiór czynników, źle wyregulowana lub źle wyregulowana bo złe elementy są założone.

ale jesli chodziło dobrze a przestało tzn że trzeba przeregulować
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 06:31   

kqba napisał/a:
Powiedzcie mi, czy odczuwana różnica w mocy silnika pomiędzy LPG a PB wynika z rozregulowanej instalacji?
kqba napisał/a:
Instalacja LPG:
Tomasetto Alaska

Za słaby reduktor. Alaska ma wydajność na ok. 90KM.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rower214] Instalacja gazowa.
chomik1948 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sro Mar 16, 2011 08:03
sobrus
Brak nowych postów [R 220 coupe 2.0 turbo 94r] problem z instalacją elektryczną
desperado67 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Gru 31, 2009 20:27
dobryziom
Brak nowych postów [R 216 coupe] instalacja elektryczna/omijanie immo
mlody975 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Pon Paź 15, 2012 19:32
mlody975
Brak nowych postów [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
43 Pią Gru 10, 2010 12:15
sobrus
Brak nowych postów [R420] Jaka moc silnika?
sector Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Czw Maj 03, 2007 11:03
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink