i u mnie coś zaczyna stukać . Generalnie jak przejezdzam wolno przez tarkę albo lekkie nierównści. Dodam ,ze samochód miał robiony tydzien temu przegląd i bałem sie ,ze nie przejdzie bo mam luzy jakieś .Na szarpakach nic nie znalezli i powiedzieli ,ze nie ma luzów i jest wszystko ok , Ja uradowany i szczęśliwy jak wyjechalem ze stacji diagnostycznej z podbitym dowodem aż sam byłem zaskoczony ,ze nic nie znalezli . Sądzę,ze trzeba podnieść samochód do góry i ręcznie wszystko posprawdzać .
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Maj 10, 2011 10:21
kamil652 napisał/a:
i u mnie coś zaczyna stukać . Generalnie jak przejezdzam wolno przez tarkę albo lekkie nierównści.
Sprawdź dobrze drążek stabilizatora oraz poduszki MacPersona. http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
Delikatnie wybity drążek kierowniczy (osiowy) również będzie stukać, tak samo przekładnia kierownicza kiedy ma luzy.
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 12:17
U mnie też występuje takie pukanie przy prawym przednim kole, ale doszedłem do wniosku że to wiatrak chłodnicy ponieważ puka tylko gdy włączę klimę i skręcam w prawo odkręciłem grill i mam lekko przytarte śmigło wentylatora i luzy na śmigle
Pozbylem sie metalicznych stuków ...wymienielem łaczniki , koncówki , drązki .
Problem pozostał jeszcze z dziwnym odgłosem przy skrecaniu , taki PLUMM PLUMMM slychać
Mechanik powiedział ,ze spręzyny na jakiś gumach sa wyrobione w kielichu .... ktoś przerabiał ten temat? ma ktoś foto ? albo jakis link jak to wygląda ?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 21:32
kamil652 napisał/a:
Mechanik powiedział ,ze spręzyny na jakiś gumach sa wyrobione w kielichu .... ktoś przerabiał ten temat? ma ktoś foto ? albo jakis link jak to wygląda ?
Jeśli chodzi o wczorajszy powrót to była średnia przelotowa ale widzę ,ze u was to samo z gumami się dzieje wiec jesli ktoś coś bedzie wiedział to proszę o odzew
Kamil, mnie się wydaje, podobnie jak koledze wizard_gp, że Twoje stukanie to bardziej luz na maglownicy. Natomiast w kwestii poduszek, wyglądają wizualnie na dobre, ale nie wiemy jak wygląda łożysko pod spodem. A jak obracałeś kierownicą, to dochodził miejscami taki chrobot, tak jakby łożysko się właśnie posypało.
Gumy, o których Ci mówił mechanik, to "wyściółka" kielicha amortyzatora. Gdyby jednak tylko o to chodziło, to nie odzywałby się na tak krótkim odcinku skrętu i ten dźwięk byłby bardziej metaliczny i przede wszystkim słyszalny na zewnątrz bardziej (miałem tak w R200).
Podjedź sobie na ul. Augustówka do stacji CAR-o-Line czy jakoś tak, tam są ogarnięci ludzie, którzy znajdą Ci ew. luzy i być może źródło tego dźwięku. Koszt takiego sprawdzenia, to 14 zł (chociaż kirs-toferowi nie znaleźli niedokręconej tuleji wahacza)
kamil652 napisał/a:
to była średnia przelotowa
Nie wątpię Ja się boje o blankiet, a punktów mam już sporo.
W dwóch miejscach widziałem, że prawe tylne koło traciło przyczepność (unosiło się) przy wejściu w łuk (w tunelu i przed tunelem). No i napisz czy pan z Toyoty gonił Cię tylko ot tak, czy żeby z Tobą "porozmawiać", bo mu się przed maskę władowałeś i widziałem, że się ratował mocnym heblem
A jeszcze się miałem korzystając z okazji zapytać, świeci Ci się jakaś zielona dioda przy komorze akumulatora... co to jest?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzisiaj albo jutro podjadę i zapytam sie dokładnie co to dokladnie moze być z tymi gumami .
Ten Pan od samego początku z Toyoty jakoś dziwinie się zachowywał i zerkał co to za peleton pędzi a to by chciał ze mną porozmawiać to nic mi nie wiadomo hmm nie czułem nic by koło leciało w góre i tracił przyczepność moze dlatego ,ze nie miałem balastu + rezerwa w baku i tył lekki ale wszystko było pod kontrolą bez spięć i nerwów .
to świecące to ten CHiP co zamontowałem coś podobnego co Ty masz:)
to świecące to ten CHiP co zamontowałem coś podobnego co Ty masz:)
To Tobą byłby zainteresowany Kris-tofer - jakkolwiek to brzmi
Macie tę samą wersję silnikową. On przełożył box'a ode mnie ale niestety skończyło się na trybie serwisowym pracy silnika.
Mnie ten box na razie nic nie daje, bo od 2.5 tyś. obr. zaczyna mi się ślizgać sprzęgło
Niestety nie zdążę go naprawić już do Zlotu, dlatego na tor wybieram się ze ślizgającym sprzęgłem
kamil652 napisał/a:
co to dokladnie moze być z tymi gumami
Gdyby się okazało, że to łożysko, to i tak kupujesz całość z poduszką.
Moje poduchy był już w takim stanie, że wychodziły przez pokrywę komory silnika
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Naprawisz sprzęgło i bedzie śmigał jak nowy . Moze napisać do mnie to mu linka podeśle na allegro do tego gościa albo jak chce to niech zobaczy jak u mnie to chodzi .
U mnie działa bez problemu .
Ok zmykam Pozdrawiam odezwe sie jak czegoś sie dowiem
ok wiec sa to jednak łożyska McPersona
u was sadze ,ze też sa do wymiany i stad ten odgłos gumy
Wydaje mi się, że w 2008 roku w pierwszej połowie.
Sprzęgło mam założone firmy SACHS. Miałem przejechane jakieś 80 tyś. a teraz mam prawie 200 tyś. więc ok. 120 tyś. Być może ślizga się dlatego, że skrzynia pływa w DOT-5 W ciągu miesiąca przepuszczam przez układ jedną buteleczkę DOT-5
Dzisiaj miałem auto na podnośniku. I przeraziłem się widokiem
Skrzynia na środku, na łączeniu jest zarzygana cała DOT-5. Leci jak z zarzynanej świni.
Będę musiał w końcu targnąć ten wysprzęglik i zmienić pompejusza na oryginał
Zaniepokoił mnie tylko fakt, że tuż obok (bliżej lewego koła) pojawił się wysięk oleju.
Niewielkie ilości, ale trochę mnie to niepokoi. Uszczelniacz jest okej i leci ewidentnie ze spojenia.
W kwestii poruszanego tu stukotu, to nie dalej jak pół roku temu zmieniałem wahacz prawy przedni i dzisiaj jest b. wyraźny stukot na sworzniu
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum