myślę ze tak , co do tego zapowietrzania sie to jest to raczej nie możliwe , porpostu przy wymianie wtrysków były one puste , pózniej trzeba było na sucho kluczykiem pare razy napompowac paliwa w listwe wtryskową zeby pompa sie załączyła .
ogólnie jak nie swedzi to ja bym nie drapał , bo widziałes wczoraj umnie , tez z początku troszke pofalował delikatnie , a pozniej juz Ok wszystko było , porpostu takich drobiazgów nie ma co sie czepiać Pozatym z tego co zdązyłem zauważyć to nie tylko w roverach ale i innych autach 8v lepiej w sensie płynniej pracuje i ciszej od 16v możliwe ze to wina nie wywazonego idealnie silnika do tej mocy , ale własnie w róznych samochodach z tym sie spotkałem ze 16 v mniej kulturalnie pracuje .
myślę ze tak , co do tego zapowietrzania sie to jest to raczej nie możliwe , porpostu przy wymianie wtrysków były one puste , pózniej trzeba było na sucho kluczykiem pare razy napompowac paliwa w listwe wtryskową zeby pompa sie załączyła .
To ja wiem, że nie mógł się zapowietrzyć. Listwa była napełniane prze zemnie kilka razy i jak wyjmowałem wtryski to leciała benzyna, więc paliwo na pewno doszło, ale czemu wtryski nie podawały Tego nie wiem. A co do tego regulatora, to czemu od 8v nie pasuje Zaraz postaram się znaleźć numer tego regulatora i sobie porównamy.
[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 14:53 ]
kondzio508 napisał/a:
ogólnie jak nie swedzi to ja bym nie drapał , bo widziałes wczoraj umnie , tez z początku troszke pofalował delikatnie , a pozniej juz Ok wszystko było , porpostu takich drobiazgów nie ma co sie czepiać Pozatym z tego co zdązyłem zauważyć to nie tylko w roverach ale i innych autach 8v lepiej w sensie płynniej pracuje i ciszej od 16v możliwe ze to wina nie wywazonego idealnie silnika do tej mocy , ale własnie w róznych samochodach z tym sie spotkałem ze 16 v mniej kulturalnie pracuje .
Jak najbardziej, ale słyszałeś wczoraj prace silnika na wtryskach od 8v. Co była różnica I tego tak nie można zostawić jak będzie mi źle dobierał mieszankę.
ta od 8 v wtryski lepiej pracują , ale może od 16 v poprostu maja tak pracowac , podają wiecej paliwa to musi byc róznica , nie wiem moze do jakiej regeneracji oddaj jeden komplet z 16v i sprawdzic po takim zabiegu , albo do PB zalac jakis specyfik do wtrysków może sie poprawi coś .
Się zobaczy, na razie będę normalnie nim jeździł. A jak będzie źle, to podmienimy kompy.
[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 15:28 ]
Przed chwila sprawdziłem świece z 1 cylindra. Na wtryskach od 8V, była ładna czysta, a teraz po zmianie na 16V znowu osmalona. Chyba bez podmiany komputera się nie obejdzie.
Na dzisiaj sprawy maja się tak. Podmieniłem kompa od 16V o numerze 104022 który ma zdjęte immo. Auto nie odpaliło. Znaczy kręciło jak szalone rozrusznikiem, ale nie zapaliło. Immo odcięło dopływ paliwa. Więc jak ktoś chce się bawić w zmiany kompa, potrzebuje ECU, moduł centrali i chociaż jeden pilot, wszystko oczywiście od jednego auta.
Potem z kolegą podmieniliśmy jeszcze jeden regulator ciśnienia. Dodam, że wcześniej miałem założony od 8V, który jednak różni się od 16V. Autko teraz dużo lepiej pracuje na wolnych obrotach, ale świece jakby nadal są lekko osmalone. Jak myślicie
Oczywiście wyglądają dużo lepiej niż przedtem.
Jak kompa dorwać? Nie wiem, kupić na allegro zepsuty np.
Trzeba go otworzyć i wylutować kości, potem wsadzić je w programator i ściągnąć soft. Z drugim kompem to samo. Potem w programie patrzymy różnice i ewentualnie manewrujemy wsadem.
Jak kompa dorwać? Nie wiem, kupić na allegro zepsuty np.
Nie, nie. jak zgrać te mapy.
ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba go otworzyć i wylutować kości, potem wsadzić je w programator i ściągnąć soft. Z drugim kompem to samo. Potem w programie patrzymy różnice i ewentualnie manewrujemy wsadem.
Przyszła mi myśl do głowy dlaczego tak jest...
Wsad programu może być inny i ustala inną dawkę paliwa. Wszystko spowodowane jest inną mapą dla MAP sensora. Silnik 8V będzie miał inne ciśnienia niż 16V, przez co zostanie dobrana inna dawka paliwa i takie krzaczki mogą się dziać.
Przyszła mi myśl do głowy dlaczego tak jest...
Wsad programu może być inny i ustala inną dawkę paliwa. Wszystko spowodowane jest inną mapą dla MAP sensora. Silnik 8V będzie miał inne ciśnienia niż 16V, przez co zostanie dobrana inna dawka paliwa i takie krzaczki mogą się dziać.
Innego wytłumaczenia niema. Mój komp sobie nie radzi i tyle. Dlatego szukam teraz całego zestawu od R200 16V.
Jak masz ochotę to można kompa ciut przerobić aby oszukać go pod względem ciśnienia aby dobierał nieco niższą mieszankę.
Trzeba by kompa otworzyć, przeciąć jeden kabel i tam potencjometr wstawić zmostkowany razem z masą.
Jak masz ochotę to można kompa ciut przerobić aby oszukać go pod względem ciśnienia aby dobierał nieco niższą mieszankę.
Trzeba by kompa otworzyć, przeciąć jeden kabel i tam potencjometr wstawić zmostkowany razem z masą.
O to nie duża ingerencja w elektrykę auta Wole zrobić to porządnie, aby chociaż trochę zbliżyć się do serii.
MAP sensor ma 3 przewody: zasilanie (+5V), sygnał analogowy i masę.
Im niższe napięcie na sygnale analogowym tym niższe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Czyli trzeba by było nieco sygnał analogowy zmodyfikować.
Ale się tak teraz zastanawiam czy to jest jest tak, że im niższe ciśnienie tym więcej paliwa jest podawane? Bo jeśli tak to trzeba by budować niewielki sumator na np. wzmacniaczu operacyjny aby jednak dodać nieco napięcia a nie odjąć.
Bo potencjometrem raczej zbijemy nieco napięcia niż dodamy
[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 12:21 ]
Jeszcze pomyślę, może coś prostszego wykombinuję...
A mam jeszcze takie pytanie. Czy komp może mieć coś wspólnego z Nm Bo zauważyłem, że u mnie już ładnie ciągnie od 2500 obr/min, tak samo było przy wersji 8V, gdzie przy wersji 16V Nm zaczyna się przy 3000 obr/min.
Może mieć, zależy jaka dawka paliwa i może kąt wyprzedzania zapłonu.
Szkoda że tak daleko mieszkasz bo można by wtedy znaleźć wszystkie różnice między 8V a 16V w kompie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum