Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:41   

kondzio508 napisał/a:
leszczu, ale regulatora nie zostawiaj od 8v , tylko tez od 16 ma być .

A czemu, od 8V jest nie odpowiedni ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:45   

myślę ze tak , co do tego zapowietrzania sie to jest to raczej nie możliwe , porpostu przy wymianie wtrysków były one puste , pózniej trzeba było na sucho kluczykiem pare razy napompowac paliwa w listwe wtryskową zeby pompa sie załączyła .

ogólnie jak nie swedzi to ja bym nie drapał , bo widziałes wczoraj umnie , tez z początku troszke pofalował delikatnie , a pozniej juz Ok wszystko było , porpostu takich drobiazgów nie ma co sie czepiać :P Pozatym z tego co zdązyłem zauważyć to nie tylko w roverach ale i innych autach 8v lepiej w sensie płynniej pracuje i ciszej od 16v możliwe ze to wina nie wywazonego idealnie silnika do tej mocy , ale własnie w róznych samochodach z tym sie spotkałem ze 16 v mniej kulturalnie pracuje .
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:53   

kondzio508 napisał/a:
myślę ze tak , co do tego zapowietrzania sie to jest to raczej nie możliwe , porpostu przy wymianie wtrysków były one puste , pózniej trzeba było na sucho kluczykiem pare razy napompowac paliwa w listwe wtryskową zeby pompa sie załączyła .

To ja wiem, że nie mógł się zapowietrzyć. Listwa była napełniane prze zemnie kilka razy i jak wyjmowałem wtryski to leciała benzyna, więc paliwo na pewno doszło, ale czemu wtryski nie podawały ?? Tego nie wiem. A co do tego regulatora, to czemu od 8v nie pasuje ?? Zaraz postaram się znaleźć numer tego regulatora i sobie porównamy. :grin:

[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 14:53 ]
kondzio508 napisał/a:
ogólnie jak nie swedzi to ja bym nie drapał , bo widziałes wczoraj umnie , tez z początku troszke pofalował delikatnie , a pozniej juz Ok wszystko było , porpostu takich drobiazgów nie ma co sie czepiać :P Pozatym z tego co zdązyłem zauważyć to nie tylko w roverach ale i innych autach 8v lepiej w sensie płynniej pracuje i ciszej od 16v możliwe ze to wina nie wywazonego idealnie silnika do tej mocy , ale własnie w róznych samochodach z tym sie spotkałem ze 16 v mniej kulturalnie pracuje .

Jak najbardziej, ale słyszałeś wczoraj prace silnika na wtryskach od 8v. Co była różnica ?? I tego tak nie można zostawić jak będzie mi źle dobierał mieszankę.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:57   

ta od 8 v wtryski lepiej pracują , ale może od 16 v poprostu maja tak pracowac , podają wiecej paliwa to musi byc róznica , nie wiem moze do jakiej regeneracji oddaj jeden komplet z 16v i sprawdzic po takim zabiegu , albo do PB zalac jakis specyfik do wtrysków może sie poprawi coś .
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 14:28   

Się zobaczy, na razie będę normalnie nim jeździł. A jak będzie źle, to podmienimy kompy. :grin:

[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 15:28 ]
Przed chwila sprawdziłem świece z 1 cylindra. Na wtryskach od 8V, była ładna czysta, a teraz po zmianie na 16V znowu osmalona. Chyba bez podmiany komputera się nie obejdzie. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 11:37   

:mrgreen: up
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 11:49   

Trzeba by dorwać kompa 1.4 8V i 16V, zgrać mapki i zobaczyć czy jest różnica.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 11:51   

Na dzisiaj sprawy maja się tak. Podmieniłem kompa od 16V o numerze 104022 który ma zdjęte immo. Auto nie odpaliło. Znaczy kręciło jak szalone rozrusznikiem, ale nie zapaliło. Immo odcięło dopływ paliwa. Więc jak ktoś chce się bawić w zmiany kompa, potrzebuje ECU, moduł centrali i chociaż jeden pilot, wszystko oczywiście od jednego auta.
Potem z kolegą podmieniliśmy jeszcze jeden regulator ciśnienia. Dodam, że wcześniej miałem założony od 8V, który jednak różni się od 16V. Autko teraz dużo lepiej pracuje na wolnych obrotach, ale świece jakby nadal są lekko osmalone. Jak myślicie ??

Oczywiście wyglądają dużo lepiej niż przedtem.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Wto Maj 15, 2012 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 11:53   

http://rezerwa126p.pl/war...ach-zaplonowych
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 11:58   

ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba by dorwać kompa 1.4 8V i 16V, zgrać mapki i zobaczyć czy jest różnica.

A powiedz jak to zrobić ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 12:01   

Jak kompa dorwać? Nie wiem, kupić na allegro zepsuty np. :mrgreen:

Trzeba go otworzyć i wylutować kości, potem wsadzić je w programator i ściągnąć soft. Z drugim kompem to samo. Potem w programie patrzymy różnice i ewentualnie manewrujemy wsadem.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 12:02   

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak kompa dorwać? Nie wiem, kupić na allegro zepsuty np. :mrgreen:

Nie, nie. jak zgrać te mapy.
ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba go otworzyć i wylutować kości, potem wsadzić je w programator i ściągnąć soft. Z drugim kompem to samo. Potem w programie patrzymy różnice i ewentualnie manewrujemy wsadem.

O kurde, to nie dla mnie. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 10:25   

Przyszła mi myśl do głowy dlaczego tak jest...
Wsad programu może być inny i ustala inną dawkę paliwa. Wszystko spowodowane jest inną mapą dla MAP sensora. Silnik 8V będzie miał inne ciśnienia niż 16V, przez co zostanie dobrana inna dawka paliwa i takie krzaczki mogą się dziać.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 10:33   

ADI-mistrzu napisał/a:
Przyszła mi myśl do głowy dlaczego tak jest...
Wsad programu może być inny i ustala inną dawkę paliwa. Wszystko spowodowane jest inną mapą dla MAP sensora. Silnik 8V będzie miał inne ciśnienia niż 16V, przez co zostanie dobrana inna dawka paliwa i takie krzaczki mogą się dziać.

Innego wytłumaczenia niema. Mój komp sobie nie radzi i tyle. Dlatego szukam teraz całego zestawu od R200 16V. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 10:44   

Jak masz ochotę to można kompa ciut przerobić aby oszukać go pod względem ciśnienia aby dobierał nieco niższą mieszankę.
Trzeba by kompa otworzyć, przeciąć jeden kabel i tam potencjometr wstawić zmostkowany razem z masą.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 10:48   

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak masz ochotę to można kompa ciut przerobić aby oszukać go pod względem ciśnienia aby dobierał nieco niższą mieszankę.
Trzeba by kompa otworzyć, przeciąć jeden kabel i tam potencjometr wstawić zmostkowany razem z masą.

O to nie duża ingerencja w elektrykę auta ?? Wole zrobić to porządnie, aby chociaż trochę zbliżyć się do serii. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 11:21   

MAP sensor ma 3 przewody: zasilanie (+5V), sygnał analogowy i masę.
Im niższe napięcie na sygnale analogowym tym niższe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Czyli trzeba by było nieco sygnał analogowy zmodyfikować.

Ale się tak teraz zastanawiam czy to jest jest tak, że im niższe ciśnienie tym więcej paliwa jest podawane? Bo jeśli tak to trzeba by budować niewielki sumator na np. wzmacniaczu operacyjny aby jednak dodać nieco napięcia a nie odjąć.
Bo potencjometrem raczej zbijemy nieco napięcia niż dodamy :razz:

[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 12:21 ]
Jeszcze pomyślę, może coś prostszego wykombinuję...
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 11:34   

A mam jeszcze takie pytanie. Czy komp może mieć coś wspólnego z Nm ?? Bo zauważyłem, że u mnie już ładnie ciągnie od 2500 obr/min, tak samo było przy wersji 8V, gdzie przy wersji 16V Nm zaczyna się przy 3000 obr/min. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 11:43   

Może mieć, zależy jaka dawka paliwa i może kąt wyprzedzania zapłonu.
Szkoda że tak daleko mieszkasz bo można by wtedy znaleźć wszystkie różnice między 8V a 16V w kompie.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 11:47   

ADI-mistrzu napisał/a:
Może mieć, zależy jaka dawka paliwa i może kąt wyprzedzania zapłonu.

No dzisiaj się przekonamy. Będę podmieniał kompa od 16V razem z modułem centralki. Mam nadzieje, że teraz odpali. :grin:
ADI-mistrzu napisał/a:
Szkoda że tak daleko mieszkasz bo można by wtedy znaleźć wszystkie różnice między 8V a 16V w kompie.

No szkoda. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] zbyt bogata mieszanka
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lip 20, 2018 17:59
seraph
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97]zbyt bogata mieszanka? Wskazania lambdy 1.053
goobi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 27, 2009 05:42
SeniorA
Brak nowych postów [214i 97r 75KM] Zbyt bogata mieszanka
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lip 27, 2015 17:54
remo_78
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r.] Zbyt wysokie spalanie?
kalisz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Cze 06, 2009 12:17
wild_weasel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink