Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Czw Maj 03, 2012 22:25 [R45] Hamulce mikoda + bosh
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam.
Panowie ostatnio zakupiłem taki zestaw hebli na przód mikoda + klocki bosh.
Po przejechaniu 1,5tys km przy hamowaniu kierownica zaczyna szarpać.
Czy możliwe ze po takim krótkim użytkowaniu tarcze już sie pokrzywiły? Hamowałem delikatnie w żadną kałużę też nie wjechałem. Jutro jadę na wymianę opon może jakiś odważnik odpadł.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 03, 2012 22:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy możliwe ze po takim krótkim użytkowaniu tarcze już sie pokrzywiły?
Możliwe, ale raczej mało prawdopodobne. Ja obstawiałbym, że coś nie tak było z ich założeniem, np. źle oczyszczona piasta. Jeżeli między piastę a tarczę dostanie się jakiś "syf" to tarcza będzie już nierówno osadzona i wtedy będzie szarpać przy hamowaniu. Jak masz możliwość, to zmierz bicie tarcz.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
neo88, sprawdź końcówki drążków kierowniczych (gumy) oraz przede wszystkim gumy drążków redukcyjnych w przedniej belce jeżeli w 45 coś takiego występuje, nowe tarcze wywołują duże siły na stare gumy, one odpowiadają za sztywność przód tył, przy hamowaniu bije wtedy.
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Pią Cze 01, 2012 19:55
Ja mam mikody zwykłe tyle że wentylowane.
[ Dodano: Pią Cze 01, 2012 20:55 ]
Mechanior twierdzi że problem jest w zawieszeniu lub w oponach maja tyle lat co roverek i coś mi się wydaję że nie są juz takie okragłe.
opony badzo ważna rzecz, nawet marka opony. Jak miałem opony toyo to wyważałem je co miesiąc bo mi biła kierownica teraz na michelin jeżdżę już parę miesięcy i nie musze wyważać. a opony i jedne i drugie świeże bo toyo miały 3 lata a teraz michelin 2011r
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Cze 02, 2012 10:45
Kozik napisał/a:
Jak miałem opony toyo to wyważałem je co miesiąc bo mi biła kierownica teraz na michelin jeżdżę już parę miesięcy i nie musze wyważać.
No nie wiem Kozik, ja toyo kilkuletnie właśnie oddałem teściowi nic nie bije, ja na nich jeździłem - też nic nie czułem, opony mają albo 4 albo 6 lat. Naprawdę bez zarzutu się sprawują .
Kozik ma racje. To guma stabilizatora i z szarpaniem podczas hamowania nic wspólnego nie ma bo to element stały. Coś innego musi wprawiać w wibracje cały układ.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Pon Cze 11, 2012 11:24
Kozik dzięki za odpowiedz.
Autem przejechałem przez rok 20 tys. km.
Po zakupie auta wszystko ok później bicie kierownicy, przetoczone tarcze po 1 tys km znów bicie, teraz nowe tarcze i znów bicie. Zamierzam ściągnąć koło wrzucić 1 i sprawdzić co się dzieje, wyczyścić dokładnie piastę. W najgorszym przypadku może piasta być krzywa.
Wrzucę zdjęcia z moich prac. Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi.
[ Dodano: Pon Cze 11, 2012 12:24 ]
Tracza została przykręcona do piasty tylko na jedną śrubę na śrubokręt krzyżak.
Zatrzymałem się na śrubach od jarzma są bardzo mocno przykręcone.
Zatrzymałem się na śrubach od jarzma są bardzo mocno przykręcone.
Zapiekły się po prostu. Musisz zrobić dobrą dźwignię i odkręcisz.
Może warto wybrać się do jakiegoś zakładu który sprawdziłby bicie tarczy i piasty. Dobry fachowiec zrobi to spokojnie w godzinę a będziesz miał pewność czy to tutaj tkwi problem.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
kwestia wyważania też jest dość ciekawa trzeba patrzeć wulkanizatorowi na ręce , można wyważyć z różną dokładnością, z tego co widziałem na wyważarkach są 3-4 dokładności 2,5,10 czasami 15, testowałem to u siebie, jeśli wyważałem na 10 to albo się udawało wyważyć albo nie, przy 5 praktycznie zawsze jest ok, przy dokładności 2 strasznie się trzeba nacudować żeby wyważyć ale wtedy zawsze jest idealnie.
Przy dokładności 10 czy 15 nawet "kwadratowe" koła da radę wyważyć
Może masz zwyczajnie koła niewyważone? bo wulkanizatorzy jak widzą że koło jest krzywe albo dużo odważników zdjęli to dla świętego spokoju wyważają na tej mniejszej dokładności bo twierdzą że człowiek z kwadratowymi kołami nie jeździ szybko i nie wyczuje jakby coś było nie tak.
Jeszcze jedno przy niskim ciśnieniu w kołach (1,8-2,2) może nie bić ale przy wyższym (2,5-2,9) może bić.
Na twardszym zawieszeniu szybciej się wyczuwa wibracje niż na miękkim.
neo88 napisał/a:
Tracza została przykręcona do piasty tylko na jedną śrubę na śrubokręt krzyżak.
a łączenie tarczy z piastą wyczyszczone dokładnie przed założeniem tarczy?
a felgi to jakie felgi? otwór centrujący jest taki jak trzeba?
przepraszam jeśli się powtarzam albo zadaję pytania na które już padły odpowiedzi ale ostatnio zakręcony jestem
Tarcze biją mocno sprawdziłem. Auto na klockach wrzuciłem 1 i tarcze biją lewa słabiej prawa bardziej !
Zatem musisz zmierzyć bicie tarcz, a następnie bicie piast, aby określić czy to piasty, czy tarcze są do niczego. Jeżeli będzie krzywa piasta to po zmianie tarcz znowu pokrzywi Ci tarcze.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 138 Skąd: Grodzisk WLKP.
Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:54
Nie wiem od czego pokrzywiłyby się piasty? Podobno MIKODY bez nacięć i nawiertów lubią się krzywić. Mech odda tarcze do reklamacji. Potrzebuję tarcze na zamianę, czy będą pasować nie wentylowane i klocki od moich wentylowanych?
czy będą pasować nie wentylowane i klocki od moich wentylowanych?
Nie będą pasować.
neo88 napisał/a:
od czego pokrzywiłyby się piasty?
Np. nieumiejętna wymiana łożysk w kole. Piasty są dość cienkie więc nawet niezbyt mocne uderzenie może je pokrzywić. Ja u siebie maiłem właśnie krzywą piastę zaraz po wymianie łożyska w kole.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum