Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Dodatkowy czujnik temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Dodatkowy czujnik temperatury
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 08, 2012 15:55   

leszczu, to jutro zrobię ;)

camaro17 napisał/a:
greg-si, a z ciekawości wrzuć jakieś foto jakie to u ciebie wskaźniki i magiczny przycisk do załączania wentylatora :)

Wskaźnik trochę widać tutaj:

A przycisk który włącza wentylator to przycisk od klimy w swoim naturalnym miejscu bo klimy nie mam :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 08, 2012 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Wrz 08, 2012 21:08   

greg-si, otwór w głowicy mam przewiercony do płaszcza wodnego więc czujnik jest zanurzony w płynie. Wyłącznik mam podłączony bez przekażnika. 10-cio amperowy wytrzymuje bez problemu. Wyłącznik ma dwa zaciski. Na jeden zacisk +12, przewód z drugiego do wentylatora. Jeżeli przetniesz przewód za przekażnikiem to w żaden sposób nie możesz zakłócić pracy ECU gdyż on tylko steruje i nie ma połączenia z obwodem przełączającym. W kostce przekażnika jest miejsce na podłączenie przewodu ale trzeba wymienić przekażnik bo oryginał ma 4 piny a trzeba założyć z 5-cioma.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 08:37   

zdzichu napisał/a:
Jeżeli przetniesz przewód za przekażnikiem to w żaden sposób nie możesz zakłócić pracy ECU gdyż on tylko steruje

No nie ale jeśli źle założymy drugi przekaźnik to ECU włączy wentylator jedynie wirtualnie bo nie będzie on chodził. Ja nie ingeruję w standardowy przekaźnik. Wolę wrzucić coś dodatkowego by później bez najmniejszego problemu wrócić do serii.

Co do podłączenia wentylatora z przycisku.
Styki najprostszego przekaźnika wyglądają w taki sposób:

Gdzie 85 i 86 to zasilanie cewki.
Cewkę zasilamy 12V czyli np. do 85 podłączamy 12V a 86 masę. Wtedy przekaźnik jest cały czas włączony. Gdy chcemy włączać go i wyłączać należy gdzieś czy to pomiędzy 12V a 85 czy też 86 a masą wrzucić włącznik. Jaki to już Wasza sprawa ;)
Podłączenie 30, 87A i 87 rozwiązałem w następujący sposób.
U mnie wentylator ma dwa przewody. Jeden masa, drugi 12V po przekaźniku. Ten po przekaźniku to czarno-żółty. Przeciąłem więc go i pinem 30 podłączyłem się do przewodu idącego od wiatraka a 87A do przewodu idącego z przekaźnika. Dzięki temu zachowujemy przejście na przewodzie zasilania wentylatora gdy nie mamy zasilonej cewki przekaźnika. 87 podpinamy pod 12V z akumulatora i wszystko gotowe. Na schemacie może to wyglądać tak:


Jak coś niejasne to pisać ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 11:51   

Wszystko jasne, tylko nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten punkt.
greg-si napisał/a:
Przeciąłem więc go i pinem 30 podłączyłem się do przewodu idącego od wiatraka a 87A do przewodu idącego z przekaźnika.

A to chodzi ??


I mam jeszcze 3 dodatkowe pytania.
1. Dodatkowy przekaźnik może być najzwyklejszy, czy jakiś inny ??
2. W razie jakiegoś zwarcia, to oryginalny bezpiecznik wystrzeli ??
3. Lepiej włącznik zamontować na przewodzie plusowym czy minusowym ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 12:02   

leszczu napisał/a:
A to chodzi ??

Dokładnie.

leszczu napisał/a:
1. Dodatkowy przekaźnik może być najzwyklejszy, czy jakiś inny ??

Ja mam najprostszy przekaźnik samochodowy za kilka złotych:

Takie coś.
leszczu napisał/a:
2. W razie jakiegoś zwarcia, to oryginalny bezpiecznik wystrzeli ??

Podczas zwarcia gdy nie mamy włączonego wentylatora z przycisku to tak. Wywali oem bezpiecznik/przekaźnik. Jeśli mamy włączony przyciskiem to wywali nasz dodatkowy przekaźnik bo on nie jest jakiś super odporny na duże obciążenia (choć mi się jeszcze nie udało żadnego upalić a mam ich w samochodzie 4 plus dodatkowe 2 na siedzenia lecz innego typu). Można dodatkowo dorzucić bezpiecznik przed przekaźnikiem. Ja chyba tak zrobiłem choć głowy uciąć sobie nie dam. Musiałbym sprawdzić ;)
leszczu napisał/a:
3. Lepiej włącznik zamontować na przewodzie plusowym czy minusowym ??

Szczerze to nie wiem. Ja akurat mam na minusowym bo taki kiedyś wyprowadziłem z przycisku klimy. Generalnie ja wolę pracować na masie bo jak coś mi się przesunie, przewód spadnie na blaszkę to nie ma niepotrzebnych iskierek i takich tam. Po prostu nie martwię się o niepotrzebne zwarcia.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 12:09   

No to jest już wszystko jasne. W następnym tygodniu biorę się robotę.
Dzięki greg-si, za pomoc. Od dawna już myślałem zrobić taki włącznik, bo te 105 stopni kiedy włącza się pierwszy bieg wentylator to sporo za późno.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 10:35   

Panowie podepnę się z pytaniem :razz: Kiedyś na forum była dyskusja o oszukaniu komputera przez dodatkowy rezystor na przewodzie czujnika, wtedy przez zwiększenie rezystancji komputer włączał by wentylator wcześniej :?: Myślę tylko tak: im wcześniej komputer uzyska informacje o właściwej temp. silnika tym wcześniej wyłączy ssanie :? :tak :?: i czy praca oszukanego czujnika nie będzie kolidować z parametrami sondy i innych czujników odpowiadających za dawkowanie paliwa :?:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:51   

kangaroo69 napisał/a:
Myślę tylko tak: im wcześniej komputer uzyska informacje o właściwej temp. silnika tym wcześniej wyłączy ssanie :tak

Tak, ten czujnik to bardzo ważny element w silniku i po mojemu to takie przeróbki będę nie zdrowe dla auta. Już lepiej zrobić sobie oddzielny włącznik i uruchamiać wentylator zawczasu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 20:01   

ECU lepiej nie oszukiwać, może się to zemścić...
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 23:01   

Ok, o takie odpowiedzi mi chodziło :smile: W takim razie i ja będę ręcznie chłodził samochód :grin:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 01:07   

W jaki sposób komputer zmienia biegi wentylatora? (jaki parametr jest zmienną)
Rozumiem, że stosując samodzielny włącznik, po jego włączeniu wentylator będzie pracował od razu na II biegu?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 13:45   

Wentylator w R400 jest jednobiegowy.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 14:51   

a czy nie mozna isc na skróty i dac 2 kable i włacznik do mostkowania czujnika od chłodnicy ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 20:33   

brkzzz napisał/a:
W jaki sposób komputer zmienia biegi wentylatora? (jaki parametr jest zmienną)

Wszystko kontroluje czujnik który podaje sygnał do kompa który uruchamia wentylator.
greg-si napisał/a:
Wentylator w R400 jest jednobiegowy.

A tym nie pomyślałem. W R200 są dwa biegi, więc u nas od razu ruszy z drugiego biegu, tak mi się wydaje.

Dzisiaj skończyłem robić słupek na dodatkowe zegary.


Cały dzień mi to zajęło, ale warto było. Mam takie pytanko. Mam zamiar go flokować. Chętnie pomalowałbym go, ale nie zeszlifuje powierzchni tak, aby była idealnie równa, a do flokowania, chyba nie musi ?? Prawda ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 21:11   

leszczu napisał/a:
Chętnie pomalowałbym go, ale nie zeszlifuje powierzchni tak, aby była idealnie równa

zakładasz pończochę na ten słupek, później żywica i szpachla, później papier i kończysz na wodnym 2500, ew. 3000 jak nadal dla Ciebie zbyt szorstko
ale to już temat bardziej chyba do tuningu :wink:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 23:04   

leszczu napisał/a:
W R200 są dwa biegi, więc u nas od razu ruszy z drugiego biegu, tak mi się wydaje.

Nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane w R200. Trzeba by było przestudiować Rave i zobaczyć co jak i gdzie się włącza. Dodatkowo miernik i sprawdzać kiedy i gdzie co się pojawia.

leszczu napisał/a:
Mam zamiar go flokować. Chętnie pomalowałbym go, ale nie zeszlifuje powierzchni tak, aby była idealnie równa, a do flokowania, chyba nie musi ?? Prawda ??

Pod flok nie musi być idealnie równo. Jeśli nie będzie tam coś komuś pasowało to Ci przyszlifują.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 01:47   

Pytałem o to co jest zmienną wyjściową w przypadku zmiany biegów wentylatora przez komputer, właśnie mając na uwadze to, że w R200 są 2 biegi. Wychodzi na to, że w przypadku I biegu jest po prostu podawany prąd o mniejszym amperarzu na wiatrak, a podczas II biegu o większym. Również wydaje mi się, że montująć włącznik, od razu podamy maksymalny prąd na wiatrak, czyli II bieg. Wyjdzie w praniu :]
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 09:22   

brkzzz napisał/a:
mniejszym amperarzu

To nic nie zmienia. Przeczytaj o natężeniu i napięciu ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 10:19   

greg-si, być może palnąłem gafę, elektryka to nie jest moja specjalność ;) Wziąłem to na "chłopski rozum", moc wiatraka jest iloczynem napięcia i natężenia, napięcie mamy stałe 12V, więc uznałem że to natężenie się zmienia.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 10:53   

greg-si napisał/a:
leszczu napisał/a:
Mam zamiar go flokować. Chętnie pomalowałbym go, ale nie zeszlifuje powierzchni tak, aby była idealnie równa, a do flokowania, chyba nie musi Prawda

Pod flok nie musi być idealnie równo. Jeśli nie będzie tam coś komuś pasowało to Ci przyszlifują.

Byłem przed chwila w zakładzie gdzie zajmuja sie flokowaniem. Gościu powiedział, że powierzchnia ma być idealnie gładka, inaczej po flokowaniu każda niedoskonałość będzie widać. Dziś biorę się za ponowne szlifowanie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 98r 1,4 8V] Czujnik temperatury
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Lip 16, 2008 07:08
sTERYD
Brak nowych postów [r200] czujnik temperatury cieczy
Lewis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 56 Nie Gru 17, 2017 19:41
power_grey
Brak nowych postów [R200] Czy to uszkodzony czujnik temperatury?
pistolet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sty 15, 2014 10:17
robsson78
Brak nowych postów [R200 SDI 2.0 98r.] czujnik temperatury a moze cos innego
szmer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 03, 2007 09:25
szmer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink