Wysłany: Czw Lis 29, 2012 10:45 [R75] Temperatura plynu chłodniczego- zawsze w normie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Dziś skoczyłem na miasto i temp. silnika czyli plynu osiągnołem optymlną czyli tak jak być powinno.Wróciłem do domu i po około 30min znowu wyjazd, ale temperatura płynu nie spadła ciągle utrzymywała się w połowie zakresu.Przewody od nagrzewnicy zimne chłodnica lekko ciepła,płyn w normie, układ odpowietrzony, wiatrak się nie włącza. Termostat miałem do wymiany( temperatura ciągle 2mm pod połową) ale teraz juz sam nie wiem co jest grane bo pokazuje temperature cały czas taką samą
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 10:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem jak jest dieslu, ale u mnie wskazówka jest tuż przed połową skali w zakresie temperatury od 67 stopni do ponad 100 (wyższej temperatury u siebie nie zanotowałam), także możliwe, ze wszystko jest ok.
Radzę sprawdzić temperaturę płynu w komputerze diagnostycznym, bo sama wskazówka wiele nie mówi.
Nie wiem jak jest dieslu, ale u mnie wskazówka jest tuż przed połową skali w zakresie temperatury od 67 stopni do ponad 100 (wyższej temperatury u siebie nie zanotowałam), także możliwe, ze wszystko jest ok.
Radzę sprawdzić temperaturę płynu w komputerze diagnostycznym, bo sama wskazówka wiele nie mówi.
Koleżanko wskazówka ta powinna być na środku skali (zakładając że wszystko jest ok) ale po postoju powinna spaść i do dzisiaj zawsze tak miałem. Wskazówka i komputer będą pokazywać to samo bo czujnik temperatury jest tylko jeden przynajmniej tak myślę. Może czujnik temperatury jest uszkodzony tylko czy jest techniczna możliwość żeby się zawiesił???
Koleżanko wskazówka ta powinna być na środku skali
nieprawda ze powinna zatrzymac sie na połowie ,w moim wskazówka zatrzymuje sie ok 3-4 mm przed połową , zresztą był temat omawiany na forum ,pamietam ze w moim dawcy z 99r sama wskazówka sie zacinała ,co dziwne przy testach zegarów płynnie chodziła. co do czujnika niema co sie tam zaciąć ,jest w nim rezystor lub termistor jest to element półprzewodnikowy, którego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Koleżanko wskazówka ta powinna być na środku skali
nieprawda ze powinna zatrzymac sie na połowie ,w moim wskazówka zatrzymuje sie ok 3-4 mm przed połową , zresztą był temat omawiany na forum ,pamietam ze w moim dawcy z 99r sama wskazówka sie zacinała ,co dziwne przy testach zegarów płynnie chodziła. co do czujnika niema co sie tam zaciąć ,jest w nim rezystor lub termistor jest to element półprzewodnikowy, którego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Kolego z tego co czytałem na forum a czytałem dziesiatki tematów to gdy w połowie jest wskażnik po przejechaniu powiedzmy 50km przy temp. 15stopni to wszystko gra.Wskazówka poniżej tak jak piszesz to najczęściej uszkodzony termostat wody. Poczekam jeszcze na innych forumowiczów. Dziwią mnie bardzo rurki, czyli powrót i zasilanie nagrzewnicy cały czas sa zimne, a powinny się rozgrzać i wręcz parzyć przy dotknięciu.
lukasz5992, nie jest to mój pierwszy r 75 ,i wiem ze każdy model inaczej wskazuje osiągniecie prawidłowej temperatury (optycznie ) mi pokazuje prawidławą ok 4mm pod połową ,w innym którego juz niemam pokazywał minimalnie nad połową piszesz joannak25, ze musi byc idealnie na połowie ,a ja ci pisze ze nie każdy tak wskazuje
wiesz zależy jak jade ,jezeli bardziej dynamicznie to dosc szybko jezeli omlecznie to i 10 km musze zrobic, webasta niemam .drugi r latem troche pojezdził i został dawcą
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 20:58
domel-x napisał/a:
wiem ze każdy model inaczej wskazuje osiągniecie prawidłowej temperatury (optycznie ) mi pokazuje prawidławą ok 4mm pod połową ,w innym którego juz niemam pokazywał minimalnie nad połową piszesz
Dokładnie. Wystarczy poczytać forum.
lukasz5992 napisał/a:
z ciekawości oba r rozgrzewaly ci się szybko?po jakim czasie czy km temperaturę lapaly?
To nie ma nic do rzeczy ... piszemy o temperaturze optymalnej - takiej po nagrzaniu prawidłowym silnika.
dziś z!obserwowałem coś dziwnego.silnik rozgrzsny wskazuwka w poziomie nagle słychać przelewanie wody i temperatura spada kilka milimetrów poniżej poziomu po czym wraca do normy. na odcinku 60 km zdarzało się tak z 6 razy. przed wyjazdem odpowietrzylem układ. o co chodzi?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pią Lis 30, 2012 20:25
Panowie a ja ma z kolei w moim 1.8 t ciekawy objaw
nagrzeje auto ,wskazówka jest w połowie skali ale nie nagrzewa się chłodnica, trzymam obroty na około 4 tyś aby go bardziej zagrzać ale dalej jest połowa skali i chłodnica zimna .
Sytuacja jest taka sama w korku temp ok ale chłodnica zimna i wentylator się nie włącza .
Znam sie trochę na mechanice i w sumie sie ciesze że sie TEN silnik nie przegrzewa ale bez jaj w końcu termostat musi puścić
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
apples więc jak ja mam pozadnie ten układ odpowietrzyc bo niby prostsze sprawa ale jak widać nie do końca. wystarczy że odkrece ten odpowietrznik na wezu co wchodzi do webasta czy jak bo już ręce opadają
[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 22:37 ]
żeby nie zakładać nowego tematu jak uszczelnic górną rurke ta co podłącza się nagrzewnice obok pedału gazu bo ta obejmke i oring mam ale delikatnie mi tam kapie
[ Dodano: Sob Gru 01, 2012 10:36 ]
Ze zbiorniczka wychodzą 2 rurki R złapał temperaturę pracy ale gdy dodałem mu gazu na postoju zauważyłem że z zaznaczonej rurki idzie płyn z powietrzem czy aby tak powinno być?
[ Dodano: Sob Gru 01, 2012 10:41 ]
Pisząc o uszczelnieniu rurki miałem na myśli tą na 2 zdjeciu
[ Dodano: Pią Gru 07, 2012 08:55 ]
Problem został rozwiązany. Wymiana termostatu czyszczenie układu (tylko rurek które można było wyczyścić) na 2 zdjęciu nad rurką przelewu jest waż zaraz obok niej R nie chciał się odpowietrzyć prawidłowo bo była ona zabita jakimś syfem. Koszt razem z płynem 270zł w PZM czas od 9 do 15. Uszczelnienie i czyszczenie nagrzewnicy we własnym zakresie tą obejmke trzeba bardzo dokładnie założyć i wszystko cacy.Jak będą jakieś pytania chętnie pomogę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum