Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] kilka problemów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] kilka problemów
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 15:32   

mirekbuk120 napisał/a:
ale to był czujnik lewego koła, a z tego co wiem ECM otrzymuje info o prędkości z prawego. Tak czy się mylę?
z prawego czujnika sygnały otrzymuje eeprom zegarów do obsługi między innymi szybkościomierza i innych układów BCU (np. zamków,wycieraczek,zużycia paliwa/komp diagnostyczny ) , natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem (także do współpracy z tempomatem ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 30, 2012 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 16:53   

Już od jakiegoś czasu wzrosło spalanie paliwa.
SeniorA napisał/a:
natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem

Jeśli dobrze rozumiem :idea: , to zakłócenia(błędne informacje) z tego czujnika mogą mieć z tym związek.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 20:49   

Cytat:
Już od jakiegoś czasu wzrosło spalanie paliwa.
SeniorA napisał/a:
natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem

Jeśli dobrze rozumiem , to zakłócenia(błędne informacje) z tego czujnika mogą mieć z tym związek.
mogą , głównie na wolnych obrotach, bo ECM nie wie czy auto jedzie czy stoi.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 01, 2013 16:12   

SeniorA tak to jest jak pisze się z pamięci. Oczywiście, że mam olej 5W30 Mobil 1 ten http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx wcześniej był Castrol tak jak pisałem.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 02, 2013 20:32   

sknerko napisał/a:
Oczywiście, że mam olej 5W30 Mobil 1 ten http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx
no to dalej się dziwię, że jeździsz na oleju który nie spełnia najważniejszego parametru zalecanego przez producenta silnika kV6 tzn. klasy lepkości ( 40 ) i jest olejem z grupy specjalnych do silników diesla ciasno spasowanych z filtrem cząstek stałych.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 02, 2013 22:26   

Jak by trzymać sie zaleceń producenta to powinienem lać półsyntetyk 10W40. Auto zawsze miało lany olej z oznaczeniem 5W30 i taki ma nadal przy czym jak przeczytasz sobie kartę mobila co go mam w silniku to tam stoi że jest on wg normy API oznaczony SM / SN czyli najwyższej jakości do silników benzynowych (S od spark a druga litera czym dalsza tym lepszy)
mało tego VW i BMW rekomenduje go do benzyny na terenie Europy więc mało prawdopodobne by popsuł wynalazek Rovera który jest moim zdaniem mniej zaawansowany technicznie jak w/w.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:06   

sknerko napisał/a:
Jak by trzymać sie zaleceń producenta to powinienem lać półsyntetyk 10W40
no właśnie nie tylko, bo zalecenie to dotyczy klasy lepkości w klimacie o temperaturach -20/+30 st.C i w następnym zdaniu pisze,że w innych warunkach obowiązują klasy lepkości:
a 10W-30; 5W30 – K1.8 & M47R only
b 10W-40, 50, 60; 5W-40, 50 60 – all engine
types

c 10W-30 – K1.8 & M47R only
d 10W-40, 50, 60 – all engine types
sknerko napisał/a:
jak przeczytasz sobie kartę mobila co go mam w silniku to tam stoi że jest on wg normy API oznaczony SM / SN czyli najwyższej jakości do silników benzynowych (S od spark a druga litera czym dalsza tym lepszy)
ale to jest amerykańska norma klasy jakości , europejska to ACEA i tu olej powinien być klasy A3(która przejęła normę A2-96) a nie C1,C2 czy też C3.Ale nie to jest najważniejsze , tylko klasa lepkości na ciepło której nie powinno się obniżać.

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 11:16 ]
Kolega TomaszM w jednym z tematów przytoczył dokładniej klasy lepkości dla kV6
"Zalecenia alternatywne, KV, VV series: -30°C do >40°C, 0W-40; -30°C do >40°C, 0W-50; -30°C do >40°C, 0W-60; -31°C do >40°C, 5W-40; -31°C do >40°C, 5W-50; -31°C do >40°C, 5W-60; -21°C do >40°C, 10W-40; -21°C do >40°C, 10W-50; -21°C do >40°C, 10W-60; 0°C do >40°C, 15W-40; 0°C do >40°C, 15W-50; 0°C do >40°C, 15W-60; 0°C do >40°C, 20W-40; 0°C do >40°C, 20W-50; 0°C do >40°C, 20W-60

Widać wyraźnie, że jedynie nie wolno stosować olejów rzadkich, tj. xW30 i xW20 (żadne 5W30, 10W30, 0W30, 5W20, 0W20), można natomiast 5W40, 0W40 i wyżej (50, 60)

BTW, ten sam silnik montowany w Kia Carnival 2,5 też był zalewany tylko i wyłącznie syntetykami..."
O olejach już było tyle ,że nie warto już więcej pisać i każdy może sam decydować na czy jeździ.
sknerko, to było tylko moje zdziwienie , nie krytyka.

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 12:06 ]
sknerko napisał/a:
Auto zawsze miało lany olej z oznaczeniem 5W30
to nie jest argument , bo serwisy najczęściej leją to co jest dla nich korzystne.
sknerko napisał/a:
VW i BMW rekomenduje go do benzyny na terenie Europy
ale Mobil do Rovera rekomenduje inne swoje oleje.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:44   

SeniorA napisał/a:
sknerko, to było tylko moje zdziwienie , nie krytyka.
Ja to rozumiem i powtarzam serwis rovera w Niemczech lał taki olej do niego, potem serwis w Polsce (wiem że są do d...)też taki olej lał i ja leję dalej tyle że już nie serwis tylko mechanik zmienia olej. Klasy lepkościowe znam i nie stresuje się, tym bardziej że pisze ze olej przewyższa te normy.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
konkretny 



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 16:13   

Nowe problemy:

Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
Sprawdziłem prawe koło od kierowcy kabel był trochę przetarty zabezpieczyłem, ale nic to nie dało.


2) Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?

Cytat:







Liczę na waszą pomocz góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 17:17   

konkretny napisał/a:
Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
nie.
konkretny napisał/a:
Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?
ma być przykręcony do karoserii tzn. do boczka do którego przykręcony jest błotnik ( na wysokości poduszki silnika ).Na foto jest chyba widoczny ten przewód przykręcony do boczka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
konkretny 



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 17:36   

a drugi koniec do czego?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 17:48   

konkretny napisał/a:
a drugi koniec do czego?
no tak jak na foto tzn. do szyny łączącej, to jest przewód 30-40 cm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kilka problemów
siekiera Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lip 19, 2012 07:38
siekiera
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] kilka problemów
Kiniulek Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Kwi 22, 2013 18:19
apples
Brak nowych postów [R75] Kilka POWAŻNYCH problemów....
czujnik ABS, Napinacze pasów, niedziałający prędkościomierz i brak reakcji silnika na próbe rozruchu
KonradM Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Paź 25, 2009 16:13
KonradM
Brak nowych postów [R75] - kilka problemów po zakupie
pavvelbe Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 06, 2017 10:43
longer86
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Kilka problemów z Roverem
mikoprotek Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Cze 14, 2014 12:48
mikoprotek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink