Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 15:32
mirekbuk120 napisał/a:
ale to był czujnik lewego koła, a z tego co wiem ECM otrzymuje info o prędkości z prawego. Tak czy się mylę?
z prawego czujnika sygnały otrzymuje eeprom zegarów do obsługi między innymi szybkościomierza i innych układów BCU (np. zamków,wycieraczek,zużycia paliwa/komp diagnostyczny ) , natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem (także do współpracy z tempomatem ).
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 15:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 20:49
Cytat:
Już od jakiegoś czasu wzrosło spalanie paliwa.
SeniorA napisał/a:
natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem
Jeśli dobrze rozumiem , to zakłócenia(błędne informacje) z tego czujnika mogą mieć z tym związek.
mogą , głównie na wolnych obrotach, bo ECM nie wie czy auto jedzie czy stoi.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
no to dalej się dziwię, że jeździsz na oleju który nie spełnia najważniejszego parametru zalecanego przez producenta silnika kV6 tzn. klasy lepkości ( 40 ) i jest olejem z grupy specjalnych do silników diesla ciasno spasowanych z filtrem cząstek stałych.
Jak by trzymać sie zaleceń producenta to powinienem lać półsyntetyk 10W40. Auto zawsze miało lany olej z oznaczeniem 5W30 i taki ma nadal przy czym jak przeczytasz sobie kartę mobila co go mam w silniku to tam stoi że jest on wg normy API oznaczony SM / SN czyli najwyższej jakości do silników benzynowych (S od spark a druga litera czym dalsza tym lepszy)
mało tego VW i BMW rekomenduje go do benzyny na terenie Europy więc mało prawdopodobne by popsuł wynalazek Rovera który jest moim zdaniem mniej zaawansowany technicznie jak w/w.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:06
sknerko napisał/a:
Jak by trzymać sie zaleceń producenta to powinienem lać półsyntetyk 10W40
no właśnie nie tylko, bo zalecenie to dotyczy klasy lepkości w klimacie o temperaturach -20/+30 st.C i w następnym zdaniu pisze,że w innych warunkach obowiązują klasy lepkości:
a 10W-30; 5W30 – K1.8 & M47R only
b 10W-40, 50, 60; 5W-40, 50 60 – all engine
types
c 10W-30 – K1.8 & M47R only
d 10W-40, 50, 60 – all engine types
sknerko napisał/a:
jak przeczytasz sobie kartę mobila co go mam w silniku to tam stoi że jest on wg normy API oznaczony SM / SN czyli najwyższej jakości do silników benzynowych (S od spark a druga litera czym dalsza tym lepszy)
ale to jest amerykańska norma klasy jakości , europejska to ACEA i tu olej powinien być klasy A3(która przejęła normę A2-96) a nie C1,C2 czy też C3.Ale nie to jest najważniejsze , tylko klasa lepkości na ciepło której nie powinno się obniżać.
[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 11:16 ]
Kolega TomaszM w jednym z tematów przytoczył dokładniej klasy lepkości dla kV6
"Zalecenia alternatywne, KV, VV series: -30°C do >40°C, 0W-40; -30°C do >40°C, 0W-50; -30°C do >40°C, 0W-60; -31°C do >40°C, 5W-40; -31°C do >40°C, 5W-50; -31°C do >40°C, 5W-60; -21°C do >40°C, 10W-40; -21°C do >40°C, 10W-50; -21°C do >40°C, 10W-60; 0°C do >40°C, 15W-40; 0°C do >40°C, 15W-50; 0°C do >40°C, 15W-60; 0°C do >40°C, 20W-40; 0°C do >40°C, 20W-50; 0°C do >40°C, 20W-60
Widać wyraźnie, że jedynie nie wolno stosować olejów rzadkich, tj. xW30 i xW20 (żadne 5W30, 10W30, 0W30, 5W20, 0W20), można natomiast 5W40, 0W40 i wyżej (50, 60)
BTW, ten sam silnik montowany w Kia Carnival 2,5 też był zalewany tylko i wyłącznie syntetykami..."
O olejach już było tyle ,że nie warto już więcej pisać i każdy może sam decydować na czy jeździ.
sknerko, to było tylko moje zdziwienie , nie krytyka.
[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 12:06 ]
sknerko napisał/a:
Auto zawsze miało lany olej z oznaczeniem 5W30
to nie jest argument , bo serwisy najczęściej leją to co jest dla nich korzystne.
sknerko napisał/a:
VW i BMW rekomenduje go do benzyny na terenie Europy
sknerko, to było tylko moje zdziwienie , nie krytyka.
Ja to rozumiem i powtarzam serwis rovera w Niemczech lał taki olej do niego, potem serwis w Polsce (wiem że są do d...)też taki olej lał i ja leję dalej tyle że już nie serwis tylko mechanik zmienia olej. Klasy lepkościowe znam i nie stresuje się, tym bardziej że pisze ze olej przewyższa te normy.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
Sprawdziłem prawe koło od kierowcy kabel był trochę przetarty zabezpieczyłem, ale nic to nie dało.
2) Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sty 06, 2013 17:17
konkretny napisał/a:
Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
nie.
konkretny napisał/a:
Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?
ma być przykręcony do karoserii tzn. do boczka do którego przykręcony jest błotnik ( na wysokości poduszki silnika ).Na foto jest chyba widoczny ten przewód przykręcony do boczka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum