Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R 420 Di ] Chrobotanie przy kręceniu kierownicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R 420 Di ] Chrobotanie przy kręceniu kierownicą
Autor Wiadomość
6harry6 




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 29
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 14:55   [ R 420 Di ] Chrobotanie przy kręceniu kierownicą
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich.
Jak w temacie, panowie podczas kręcenia kierownicą (szczególnie podczas ruszania lub wolnej jazdy) słychać taki dziwny chrobot. Jak już troszkę rozpędze autko problem znika. Troszkę pogrzebałem na forum i mam zagwozdkę czy będzie to płyn do wspomagania a może jakieś łożysko się sypło? Zeszłego lata na przeglądzie mechanik sugerował że jakiś tam przewód od wspomagania lekko się "poci" i trzeba by było go oddać do zakuwania.... Sprawe pokpiłem i może to to? Latem płynu miałem ciut poniżej dolnej kreski, teraz jest widoczny już tylko w dole zbiornika (na poziomie tego "odpływu" ze zbiornika) więc dolać napewno trzeba. Tylko czy to pomoże na "chroboty" i czy taki płyn będzie ok:
- Mobil ATF 320
I Jeszcze jedno. Czy mogę pomieszać czerwony z niebieskim? Nie wiem co mam tam wlane wzrokowo ciężko określić, spróbuje jeszcze zamoczyć papierek może wyznam jaki był wlany. Uff, to tyle może gdzieś ktoś już wyczerpał ten temat - ja nie znalazłem. Pomóżcie laikowi zanim znów da się oskubać w warsztacie.
Z góry dziękuje za każdą radę i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 03, 2013 14:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:10   

poszukaj i poczytaj o odpowietrzaniu ukladu wspomagania
 
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:49   

"Chrobotanie" występuje prawie zawsze kiedy poziom płynu jest poniżej normy więc dolej i sprawdź efekt. No i oczywista sprawa, jeśli jest gdzieś wyciek to trzeba zlikwidować nieszczelność. Jeżdżąc z takim ubytkiem ryzykujesz życiem pompy.
 
 
6harry6 




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 29
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 17:01   

Ok napewno doleje i podumam nad ewentualnym odpowietrzeniem. Tylko czy ten olej co podałem wyżej będzie git, i czy mogę zmiksować kolory?
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 17:07   

Każdy olej klasy dexron 3 będzie dobry.
Co do mieszania nie jestem pewny, ale oleje tego samego typu raczej są mieszalne i zdecydowanie lepiej dolać tymczasowo niż jeździć z ubytkiem.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 18:19   

zuk napisał/a:
"Chrobotanie" występuje prawie zawsze kiedy poziom płynu jest poniżej normy

samo ponizej normy to raczej nie, ale gdy juz zaczyna brakowac w zbiorniczku to juz tak
 
 
 
6harry6 




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 29
Skąd: Tychy



  Wysłany: Pon Cze 03, 2013 18:44   

U mnie jest na dnie zbiorniczka wiec moze być że to jest przyczyną. Jutro zakupię i uzupełnie i zobaczymy jaki będzie efekt. Dziękuję panowie za pomoc . Pozdrawiam
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 18:50   

Jeśli stało się to nagle to dokładnie pooglądaj układ, szczelność, wycieki jak radzą koledzy... Miałem zimą sytuację, że wąż pod wpływem zimna spadł i cały płyn mi wyleciał na drodze, na szczęście blisko od miasta, ale skoro ubyło to z jakiejś przyczyny.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
6harry6 




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 29
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 14:48   

Witam
Układ odpowietrzony, olej uzupełniony i cisza przy skręcaniu aż miło :)
Teraz trzeba zaobserwować gdzie jest ewentualny wyciek i się go pozbyć. Dzięki wielkie za wszystkie porady, temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] piszczy przy skręcaniu kierownicą
ketchup1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 15, 2012 12:44
leszczu
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Wto Cze 28, 2011 09:00
samos
Brak nowych postów [R416 Si 97r] Dziwny dźwięk przy skręcaniu kierownicą
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Wrz 24, 2013 08:23
mauser
Brak nowych postów [R416 Si 98r.] Chrobotanie w hamulcach
misiekns Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Wrz 01, 2009 16:35
des
Brak nowych postów [R400] Chrobotanie w pokrywie rozrządu silnika
wiktorio0001 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Kwi 07, 2007 22:53
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink