Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przewody hamulcowe - wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przewody hamulcowe - wymiana
Autor Wiadomość
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:57   

a może znajdzie sie jakis ochotnik który opisałby wraz z fotkami całą operacje wymiany przewodów???? jakie narzędzia i złączki są potrzebne? czego należałoby sie ustrzec?

u mnie po dzisiejszym przeglądzie auta zrobili wielkie oczy na widok przewodów hamulcowych w moim roverku :cry: :cry: :cry: na przodzie usłyszałem tylko abym przeczyścił przewody i ewentualnie je pomalował aby zabezpieczyć. lecz gdy przeszli na tył to już troszeczkę gorzej to wyglądało :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 16, 2013 20:32   

Miałem niewielki wyciek,a właściwie upocony tylny lewy przewód tuż przed przejściem na giętki. Nie chciało mi się tego robić samemu i odstawiłem do mechanika. Dla pewności kazałem wymienić też prawy. Teraz mam fajniutkie miedziane za 200 zeta razem z robocizną.
Da się zrobić bez zwalania zbiornika.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Vickers 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 113
Skąd: Kłodnica



Wysłany: Pią Cze 14, 2013 20:04   

Może by napisał ktoś kto sam robił sztywne przewody hamulcowe jakie tam długości idą i jakie końcówki trzeba zakuć na przód i tył.
 
 
trebron 



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Świszewy



Wysłany: Sob Cze 15, 2013 20:37   

Lepiej późno niż wcale więc tak jak obiecałem wstawiam zdjęcia końcówek przewodów hamulcowych.

Ja wymieniłem tylko lewy tył prawy przeczyściłem i zabezpieczyłem przed korozja. Co do końcówek to ta przy kole ma grubość 10 mm natomiast ta przy silniku 12 mm (niestety pomiar wykonywałem miarą ale myślę że dość dokładnie zmierzyłem).
Są to standardowe kocówki więc problemu z nimi nie będzie.







Długość tylnego lewego przewodu to 3500 mm taki zamontowałem wydaje mi się, że mógłby być trochę krótszy, ale można to zgubić bez problemu nad zbiornikiem. Przewody mocuję się do podwozia na tak zwany klik. Ja swój zamontowałem tak jak był oryginał nad zbiornikiem paliwa do przełożenia przewodów nad zbiornikiem pomocne są klapki rewizyjne pod tylnym siedzeniem (Rover 75 kombi). Zbiornika paliwa nie demontowałem.
Cała wymiana lewego przewodu wraz z odpowietrzeniem układu to niecała godzina oczywiście na kanale i przy pomocy kolegi (przy przekładaniu przewodu nad zbiornikiem). Przewody robiłem na zamówienie, dla tych z Poznania (Sklep LUMA Przeźmierowo cena 62 zł )

@ kerbi
- końcówki z przewodem elastycznym łączą się przy kole, przewód elastyczny jest bardzo krótki, żeby zobaczyć to dokładnie wystarczy zdjąć koło, lub się pochylić i zajrzeć pod spód.
- końcówek sam nie zakujesz chyba że masz do tego odpowiedni sprzęt
- uważać trzeba na wszystko w końcu to układ hamulcowy na pewno nie można zabrudzić końcówek w nowych przewodach.

@ 21matys
- przewody są łączone przed silnikiem tak jest w oryginale. Druga część przewodu, która idzie do pompy u mnie można powiedzieć była idealna, ponieważ nie jest już tak narażona na sól itp.
- Kombi czy sedan ta sama długość.
- długość prawej strony łatwo zmierzyć bo przewody idą bliżej prawej strony, na pewno jest krótsza i to sporo, niestety dokładnej długości nie znam
- końcówki są te same co w lewym.

Myślę, że choć trochę moje wypociny będą pomocne.
 
 
SlawekG 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Budzyń



Wysłany: Nie Cze 16, 2013 05:23   

Dokładnie jest tak jak treborn napisał: od strony silnika końcówki M12x1 a z tyłu M10x1. Długości odpowiednio Lewy: 3,5m a prawa 2,5m
_________________
R75 2.0 KV 1999r automat gaz
Mitsubishi Eclipse 2.0 1992r - było
 
 
Vickers 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 113
Skąd: Kłodnica



Wysłany: Nie Cze 16, 2013 19:13   

21matys napisał/a:
automechanik, no ok,
czyli jak to określił fachowo trebron, lewa strona ma prawie 3,5 m i on wymieniał do złącza pod silnikiem a nie do samej pompy ABS a mnie interesuje do samej pompy.
no i zostaje jeszcze długość prawej strony
pozdrawiam

[ Dodano: Sro Maj 01, 2013 11:04 ]
a i jszcze jedno pytanie jaka jest końcówka przy silniku przed przednią osią bo przy przewodzie elkasycznym przy kole jest M10 z tego co pisaliście a jakie jest przy złączach przy siniku??


Zgadza się ale nie do końca...
3,5m to trochę za dużo. 3,3 wystarczy z powodzeniem, tak samo na drugą stronę 2,3 też da radę. I co najważniejsze:

PRZY ŁĄCZNIKU NA ŚCIANCE GRODZIOWEJ JEDNĄ KOŃCÓWKĘ ZAKUWAJCIE M12x1 A DRUGĄ M10x1! DŁUŻSZY NA M12 KRÓTSZY NA M10!

Mi zakuł w sklepie na dwie M12x1 i jak odkręciłem i zobaczyłem że tam są różne gniazda (choć z zewnątrz wyglądają identycznie) to myślałem że mnie krew zaleje... Musiałem odcinać i starą zarabiać co była w oryginale.
Tyle dobrego że jej nie zniszczyłem tylko odciąłem przewód stalowy i odkręciłem nasadką. Bo tak to kaplica...
Nie wiem jaki inżynier to wymyślił ale ja z miejsca za to rozwiązanie bym mu Nobla dał.
Końcówki do tylnych przewodów elastycznych są obie M10x1

PS. I jak żyję nie widziałem jeszcze tak skorodowanych przewodów. Nie dało się ich wyjąć w całości tylko takimi skrawkami po kilkanaście cm długich. Jakość ich nie powala jak widać, powala za to ten syf który sypią na drogi i który pomógł na pewno tym przewodom dokończyć żywota...
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 27, 2013 23:52   

a jeśli chodzi o odpowietrzenie układu hamulcowego to nalezy to robic przy włączonym zapłonie :?:
niestety sa bardzo podzielone opinie na ten temat w necie :neutral:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 09:42   

Ja wymieniałem wczoraj niestety z powodu małej ilości czasu nie udało mi się zrobić zdjęć.
Przewód kupiłem z zarobionymi końcówkami M12 i M10 długość 3,6m bo taki był na stanie za 40 kilka złociszów.
Okazało się, że końcówki obecne są M11, ale nie ma z tym problemu bo gwint był taki sam.
Do wymiany polecam dobrać kilka opasek zaciskowych, gdyż może pojawić się problem ze złamanym zaczepem. Mi się jeden wyłamał więc tymczasowo tak sobie poradziłem. Sama wymiana zajęła jakieś 15-20 minut + zalanie nowego płynu hamulcowego i odpowietrzanie. Nie trzeba ściągać zbiornika tylko przeciągnąć nad nim, jest tam dużo miejsca a po lewej stronie jest jeszcze jeden zaczep na który ze spokojem można założyć i utrzyma.
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 18:07   

Vickers napisał/a:
Mi zakuł w sklepie na dwie M12x1 i jak odkręciłem i zobaczyłem że tam są różne gniazda (choć z zewnątrz wyglądają identycznie) to myślałem że mnie krew zaleje... Musiałem odcinać i starą zarabiać co była w oryginale.

A można było dokupić przejściówkę z M12 na M10, w dobrych sklepach motoryzacyjnych mają.

ps. też mnie czeka wymiana tych przewodów
 
 
 
zbigniewruson 



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 5



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 22:37   

Witam panowie a ja pytanko mam takie czy ktos sie orientuje jaka srednica i dlugosc elastycznego przewodu prawy tyl ,jak to bywa u mnie sie przetarl i trzeba wymienic - pozatym kojarze ze koncowki musza byc meska i zenska .moze ktos cos doradzic ?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Sty 23, 2014 07:08   

KUP oryginał kosztuje około 6ozł, np. w iParts.pl

[ Dodano: Czw Sty 23, 2014 07:08 ]
możesz też, sprawdzić przewód z BMW 3-ki, ma takiej samej konstrukcji hamulce tylne
_________________
rom
 
 
Blazej_R 



Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 12



Wysłany: Sob Lip 27, 2019 18:30   [R 75 2.0 v6] przewody hamulcowe

WITAM. To w końcu może ktoś sprecyzować jakie dokładnie te końcówki bo jeden pisze ze z jednej strony 2x m12 a z drugiej 2xm10 a kolejny kolega ze z przodu jest jedną m12 a druga m10. To w końcu jak jest.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lip 27, 2019 22:05   

u mnie w kombi są ze wszystkich stron m10, może były rożne wersje i stad te rozbieżności
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Blazej_R 



Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 12



Wysłany: Nie Lip 28, 2019 04:28   [R 75 2.0 v6] przewody hamulcowe

Ok. Dzieki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przewody hamulcowe Fi
Piotr84 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 07, 2017 15:17
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Przewody hamulcowe]
bialy69 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 19, 2015 12:59
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Przewody hamulcowe elastyczne
krist Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Mar 12, 2018 12:08
krist
Brak nowych postów [R75] Przewody hamulcowe sztywne
pkfamilia Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Cze 04, 2010 20:59
dukat11
Brak nowych postów [R75]Przewody hamulcowe miedziane
Blazej_R Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Mar 26, 2018 20:58
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink