a może znajdzie sie jakis ochotnik który opisałby wraz z fotkami całą operacje wymiany przewodów???? jakie narzędzia i złączki są potrzebne? czego należałoby sie ustrzec?
u mnie po dzisiejszym przeglądzie auta zrobili wielkie oczy na widok przewodów hamulcowych w moim roverku na przodzie usłyszałem tylko abym przeczyścił przewody i ewentualnie je pomalował aby zabezpieczyć. lecz gdy przeszli na tył to już troszeczkę gorzej to wyglądało
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 20:32
Miałem niewielki wyciek,a właściwie upocony tylny lewy przewód tuż przed przejściem na giętki. Nie chciało mi się tego robić samemu i odstawiłem do mechanika. Dla pewności kazałem wymienić też prawy. Teraz mam fajniutkie miedziane za 200 zeta razem z robocizną.
Da się zrobić bez zwalania zbiornika.
Lepiej późno niż wcale więc tak jak obiecałem wstawiam zdjęcia końcówek przewodów hamulcowych.
Ja wymieniłem tylko lewy tył prawy przeczyściłem i zabezpieczyłem przed korozja. Co do końcówek to ta przy kole ma grubość 10 mm natomiast ta przy silniku 12 mm (niestety pomiar wykonywałem miarą ale myślę że dość dokładnie zmierzyłem).
Są to standardowe kocówki więc problemu z nimi nie będzie.
Długość tylnego lewego przewodu to 3500 mm taki zamontowałem wydaje mi się, że mógłby być trochę krótszy, ale można to zgubić bez problemu nad zbiornikiem. Przewody mocuję się do podwozia na tak zwany klik. Ja swój zamontowałem tak jak był oryginał nad zbiornikiem paliwa do przełożenia przewodów nad zbiornikiem pomocne są klapki rewizyjne pod tylnym siedzeniem (Rover 75 kombi). Zbiornika paliwa nie demontowałem.
Cała wymiana lewego przewodu wraz z odpowietrzeniem układu to niecała godzina oczywiście na kanale i przy pomocy kolegi (przy przekładaniu przewodu nad zbiornikiem). Przewody robiłem na zamówienie, dla tych z Poznania (Sklep LUMA Przeźmierowo cena 62 zł )
@ kerbi
- końcówki z przewodem elastycznym łączą się przy kole, przewód elastyczny jest bardzo krótki, żeby zobaczyć to dokładnie wystarczy zdjąć koło, lub się pochylić i zajrzeć pod spód.
- końcówek sam nie zakujesz chyba że masz do tego odpowiedni sprzęt
- uważać trzeba na wszystko w końcu to układ hamulcowy na pewno nie można zabrudzić końcówek w nowych przewodach.
@ 21matys
- przewody są łączone przed silnikiem tak jest w oryginale. Druga część przewodu, która idzie do pompy u mnie można powiedzieć była idealna, ponieważ nie jest już tak narażona na sól itp.
- Kombi czy sedan ta sama długość.
- długość prawej strony łatwo zmierzyć bo przewody idą bliżej prawej strony, na pewno jest krótsza i to sporo, niestety dokładnej długości nie znam
- końcówki są te same co w lewym.
automechanik, no ok,
czyli jak to określił fachowo trebron, lewa strona ma prawie 3,5 m i on wymieniał do złącza pod silnikiem a nie do samej pompy ABS a mnie interesuje do samej pompy.
no i zostaje jeszcze długość prawej strony
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Maj 01, 2013 11:04 ]
a i jszcze jedno pytanie jaka jest końcówka przy silniku przed przednią osią bo przy przewodzie elkasycznym przy kole jest M10 z tego co pisaliście a jakie jest przy złączach przy siniku??
Zgadza się ale nie do końca...
3,5m to trochę za dużo. 3,3 wystarczy z powodzeniem, tak samo na drugą stronę 2,3 też da radę. I co najważniejsze:
PRZY ŁĄCZNIKU NA ŚCIANCE GRODZIOWEJ JEDNĄ KOŃCÓWKĘ ZAKUWAJCIE M12x1 A DRUGĄ M10x1! DŁUŻSZY NA M12 KRÓTSZY NA M10!
Mi zakuł w sklepie na dwie M12x1 i jak odkręciłem i zobaczyłem że tam są różne gniazda (choć z zewnątrz wyglądają identycznie) to myślałem że mnie krew zaleje... Musiałem odcinać i starą zarabiać co była w oryginale.
Tyle dobrego że jej nie zniszczyłem tylko odciąłem przewód stalowy i odkręciłem nasadką. Bo tak to kaplica...
Nie wiem jaki inżynier to wymyślił ale ja z miejsca za to rozwiązanie bym mu Nobla dał.
Końcówki do tylnych przewodów elastycznych są obie M10x1
PS. I jak żyję nie widziałem jeszcze tak skorodowanych przewodów. Nie dało się ich wyjąć w całości tylko takimi skrawkami po kilkanaście cm długich. Jakość ich nie powala jak widać, powala za to ten syf który sypią na drogi i który pomógł na pewno tym przewodom dokończyć żywota...
a jeśli chodzi o odpowietrzenie układu hamulcowego to nalezy to robic przy włączonym zapłonie
niestety sa bardzo podzielone opinie na ten temat w necie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Lip 06, 2013 09:42
Ja wymieniałem wczoraj niestety z powodu małej ilości czasu nie udało mi się zrobić zdjęć.
Przewód kupiłem z zarobionymi końcówkami M12 i M10 długość 3,6m bo taki był na stanie za 40 kilka złociszów.
Okazało się, że końcówki obecne są M11, ale nie ma z tym problemu bo gwint był taki sam.
Do wymiany polecam dobrać kilka opasek zaciskowych, gdyż może pojawić się problem ze złamanym zaczepem. Mi się jeden wyłamał więc tymczasowo tak sobie poradziłem. Sama wymiana zajęła jakieś 15-20 minut + zalanie nowego płynu hamulcowego i odpowietrzanie. Nie trzeba ściągać zbiornika tylko przeciągnąć nad nim, jest tam dużo miejsca a po lewej stronie jest jeszcze jeden zaczep na który ze spokojem można założyć i utrzyma.
Mi zakuł w sklepie na dwie M12x1 i jak odkręciłem i zobaczyłem że tam są różne gniazda (choć z zewnątrz wyglądają identycznie) to myślałem że mnie krew zaleje... Musiałem odcinać i starą zarabiać co była w oryginale.
A można było dokupić przejściówkę z M12 na M10, w dobrych sklepach motoryzacyjnych mają.
Witam panowie a ja pytanko mam takie czy ktos sie orientuje jaka srednica i dlugosc elastycznego przewodu prawy tyl ,jak to bywa u mnie sie przetarl i trzeba wymienic - pozatym kojarze ze koncowki musza byc meska i zenska .moze ktos cos doradzic ?
WITAM. To w końcu może ktoś sprecyzować jakie dokładnie te końcówki bo jeden pisze ze z jednej strony 2x m12 a z drugiej 2xm10 a kolejny kolega ze z przodu jest jedną m12 a druga m10. To w końcu jak jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum