Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam, czy ktoś z forum już przerabiał ten temat? Jakie są koszta części(co wchodzi w skład wymiany) i jakie koszta robocizny? Czy wymiana jest bardzo skomplikowana?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 07, 2013 17:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chyba nikt tego nie robił... a szkoda bo sam myślałem nad zmiana łańcucha. Tez doczytałem ze sie rozciągają i motor traci na mocy. Ciekawe czy da sie go wymienić bez wyciągania silnika, tam jest bardzo ciasno ale możne się da
A dlaczego miałby przez to tracić moc? Łańcuch jak się rozciągnie może co najwyżej tłuc w obudowę i z czasem ja rozwalić a dopóki się nie zerwie lub nie rozwali tej obudowy to raczej niczym złym to nie grozi.
rozwali obudowe? Daj spokuj, nie ma takiej mozliwosci. Co innego jesli sie rozciaga wtedy zawory sa domykane później niż powinny, kompresja leci i moc ucieka - proste
Rozwali rozwali, widziałem na własne oczy co zrobił z obudową w starym merolu.
Tylko że to miało najechane ponad 800 tys
dawidd napisał/a:
Co innego jesli sie rozciaga wtedy zawory sa domykane później
O ile później? Jak łańcuch na całej długości rozciągnie się nawet o te kilka cm to jakie to będzie miało przedłożenie na otwieranie się zaworów przy 2500-3000 obr/min? Ile się wtedy rozciągnie jedno ogniwo? 3000 obr/min. to jest ok. 50 obr/s i to są tak szybkie cykle że czy on się otworzy o 1 milisekundę wcześniej czy później to co to jest za różnica i ile on tej kompresji przepuści w tym czasie?
na pewno nie rozciągnie sie o kilka cm ale wystarczy o kilka mm. Widziałeś kiedyś sportowe walki rozrządu? Wiesz jaka jest różnica miedzy zwykłym walkiem a sportowy? Najczęściej krzywka sa trochę ostrzejsza albo minimalnie przesunięte względem osi walka do standardowego. Powoduje to minimalna różnice w zamykaniu i domykaniu zaworów i tym samym zmienia parametry/moc silnika. Rozciągniecie łańcucha ma wpływ na moc silnika
Wiesz jaka jest różnica miedzy zwykłym walkiem a sportowy?
Taka jaka między silnikiem dla zwykłego śmiertelnika a wyżyłowanym do granic możliwości motorze który po jednym rajdzie idzie do kapitalnego remontu.
I materiały do budowy takich silników też deko się różnią od tych montowanych seryjnie. Ma to wpływ i owszem ale wtedy gdy tuninguje się to i diametralnie zmienia parametry tych części. Rozciągnięcie łańcucha o kilka mm na całej długości wg mnie nic nie zmieni, a na pewno nie zaszkodzi.
ok, masz prawo do własnej opinii i ja to szanuje. Temat trochę odgrzany, może ktoś napisze coś sensownego o samej wymianie łańcucha, bo w sumie o to pytał autor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum