Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 18, 2013 21:16   

Powiedz jeszcze gdzie znajdę te mapy do CDTI - w postach na forum znalazłem tylko jak użytkownicy sie nimi wymieniali na pv ale nic publicznie zamieszczonego nie znalazłem. Jesli możesz to podeslij mi cos- CDT, CDTI, najlepiej z trakcja popatrzę w WinOLS czym się różnią i jak to w ogóle wygląda
rtv007@op.pl
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 18, 2013 21:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 21, 2013 09:52   

W piątek wieczorem, będąc w zaprzyjaźnionym serwisie BritishCars.pl podjąłem się próby zwiększenia mocy w aucie CDT (115KM) kombi. W samym aucie wcześniej, było trochę popieprzone w konfiguracji, ale udało się to ogarnąć. Sterownik silnika wykrył się prawidłowo. Zawartość eepromu udało się odczytać bez żadnych komplikacji.

Po oględzinach mapy, wyszło, że ktoś coś próbował robić wcześniej... podlał paliwa w górnej partii obrotów. Mapę zmodyfikowałem, policzyłem sumy i przystąpiłem do wygrywania.

Procedura się rozpoczęła jak zwykle. Przygotowanie do zapisu, następnie kasowanie fragmentu eepromu i ładowanie nowych map. Niestety wykonał się 1%, po czym nastąpił CRASH. Nie takie rzeczy się robiło, więc nie zrobiło to na mnie wrażenia ;)

Jakież było moje zdziwienie, jak sterownik stracił komunikację w ogóle. Ani T4, ani żadne z urządzeń dostępnych nie widziało sterownika silnika. Zatem kaplica. Tylko wyjęcie kości i programator, którego niestety nie miałem przy sobie.

Z pomocą przyszedł mariusz418, który udostępnił zapasowy sterownik silnika.
Oczywiście z innym wyposażeniem, immo oraz konfiguracją auta. No ale od czego mamy narzędzia do synchronizacji. Na początek INPA. Zero rezultatów - auto nie odpala. Potem inne oprogramowanie, aż w końcu T4 ;) Nie tym razem. Auto nie odpala... zaczęło się robić nerwowo. Klient wrócił do domu per pedes. Nawet przerzucenie kości IMMO nie pomogło ;)

Wróciłem do domu. Rozebrałem sterownik, a tam... byli koledzy z Włoch :) Widać, że eeprom z mapami był zdejmowany. Do tego jakieś przecięcia ścieżek. Układ immo ze zworą na ścieżkach
. Rano powróciłem, spiąłem nowy sterownik, oprogramowałem go nowymi mapami. Wrzuciłem IMMO i na wszelki wypadek zrobiłem synchronizację T4. Dodatkowo mały zabieg na EWSie i sukces.

Niestety nie udało się zastąpić VINu oryginalnym. Mimo, że T4 posiada takie opcje, to w identyfikacji pierwszej cały czas odczytuje VIN zastąpionego sterownika. W procesie dalszej diagnostyki VIN jest już prawidłowy. Zatem nie siedzi on ani w eepromie ani w IMMO. To samo dotyczy kodów ZCS :)

Także co nas nie zabija to nas wzmacnia i uczymy się na błędach ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Lip 21, 2013 10:58   

Hehe ja zanim przystąpiłem do jakichkolwiek działań zakupiłem sobie drugi sterownik. Wrazie czego mam go z EWS-em i pestkami :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lip 21, 2013 21:55   

Wielkie dzięki za te wskazówki, wiec kupuje sterownik i dopiero przystąpię do zgrywanie/kombinowanie/wgrywania. Ale ciągle nie mam map od CDTI - poratujecie?? rtv007@op.pl
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 24, 2013 12:05   

Kup sobie ECU od auta z Twoim wyposażeniem - trakcja, tempomat, wersja silnikowa.
Do tego EWS'a i kluczyk. To tylko na wypadek, jakbyś uwalił sterownik własny ;)

Mapy masz w drugim wątku.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Wymiana poduszki górnej "gruszki" silnika
maras62 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 25, 2023 22:11
maras62
Brak nowych postów [75] "woda" w misce - koniec silnika?
Hetmann Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Paź 09, 2014 10:40
zacekpl
Brak nowych postów [R75] "warczenie"z prawej strony silnika
Daro0 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Lut 12, 2015 20:48
Daro0
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink