Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 75] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 75] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
bzykosa 



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 6



  Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 17:35   [R 75] Problem z odpalaniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Mam problem z moim roverkiem. Nie odpala na ON, jedynie na plaku i potem gaśnie. Wcześniej zauwarzyłem problem że sie zapowietrzał ale odpalał po dłuższym kręceniu. Po przejechaniu 1km zgasł i już nie chce odpalić. Jedynie na plaku.
Ostatnio zmieniony przez bzykosa Sro Wrz 04, 2013 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 17:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bzykosa 



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 20:15   

Już poprawiłem.
Chciałem dodać że kilka dni temu autko odpalało bez problemów a stało 5 miesięcy gdyż padnięty był wysprzęglik. Przy wymiane wysprzęglika był ściągany filtr, webasto, i aku. A i w baku brakowało paliwa. Po złożeniu ciężko odpalał i zaczął dymić białym dymkiem. Ale odpalił. ale po dłuższym czasie znowu trzeba było odpowietrzać. Po przejechaniu 1 km autko zaczeło tracić moc jakby brakowało paliwa. Teraz nie chce odpalic. jedynie na plaku.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 20:29   

bzykosa, opcja szukaj nie boli .
http://forum.roverki.eu/v...p=314741#314741

Padła Ci pompa w baku pewnie .
 
 
bzykosa 



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 13:49   

sprawdzałem pompki i podają paliwo do filtra.

[ Dodano: Czw Wrz 05, 2013 19:29 ]
czy zawór zwrotny może być przyczyną nie odpalania autka

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 14:49 ]
pompka paliwa wymieniona, komputer silnika również i nic nadal nie pali ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 14:57   

bzykosa napisał/a:
komputer silnika również

Podmieniłeś sztukę za sztukę? Bez wymiany innych elementów?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
bzykosa 



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 15:33   

Tak podmieniłem. przyczyną zapowietrzania była padnieta pompka w baku, wymieniona na nową, ale nadal nie chce odpalić. Co mam jeszcze sprawdzić
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 15:58   

bzykosa napisał/a:
czy zawór zwrotny może być przyczyną nie odpalania autka

jak miałem uszkodzony zawór zwrotny to znacznie ciężej odpalał ale odpalał
Jak wymieniłeś komp to musisz go zgrać z ews, inaczej nie odpali.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
bzykosa 



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 16:33   

z czym ??

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 17:33 ]
ale rozrusznik kręci więc nie jest to wina immo
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 16:37   

Ale jak się nie sparują ECU z EWS swoim tajnym kodem, to będzie chechłał i nie odpali.
Albo przekładasz zestaw ECU+EWS, albo parujesz oba elementy ze sobą.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
bzykosa 



Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 18:08   

ok, jutro sprawdze

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 19:08 ]
A mam jeszcze pytanko:
czym sprawdzić najlepiej silnik, T4 odpada bo nikt w okolicy nie posiada
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 30, 2014 20:05   

odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego...

2 dni temu wracam sobie z pracy , wszystko cacy... mało paliwka w baku, ale bł plan jechać na stację...
Po godzinie posiedzenia w domu wychodzę do rovera kręcę kluczykiem a to dziadostwo chechła rozrusznikiem ale odpalić nie chce.... przekleństwa poszły w ruch po czym na spokojnie brałem się za temat...pompki obie pracują, paliwko leci trochę spienione... ale przelałem kilka razy i w miarę się odpowietrzyło. w miedzy czasie dolałem 10 litrów z kanistra więc ON jest.

skoro pompki pracują i paliwko wydostaje się za filtrem paliwa tę część układu uznaję za sprawną. Ciśnienie paliwka z czujnika na filtrze wnioskuję że prawidłowe w oparciu o dane znalezione na ang. forum:

podczas włączonego zapłonu napięcie dochodzi do 3.8/3.9 V a więc wg obrazka ciśnienie powinno być wystarczające.
Czy słusznie martwi mnie fakt że wraz z końcem pracy pompki paliwa ciśnienie spada i napięcie spada do 1V. Czy to prawidłowy objaw czy to oznaka cofania się paliwa?

idąc dalej poluzowałem nakrętki na listwie CR w celu odpowietrzenia jeśli cokolwiek by się tam zapowietrzyło... właczyłem zapłon i pojawiło się paliwko na wszystkich 4 nakretkach... więc dokeciłem...

tu zastanawia mnie czy bez kręcenia rozrusznikiem ON powinien przedostawac się do listwy CR ? przecież pompa CR nie pracowała?

Co dalej począć z tym tematem?

Jak znajdę kogoś do pomocy to mogę sprawdzić czy pojawia się ciśnienie na listwie CR wg wzoru:


Jeśli podczas kręcenie rozrusznikiem napięcie wyniesie około 1.2V
Pozostanie sprawdzić czy wtryski nie leją czy problem leży w synchronizacji EWS i ECU.

Dobrze myślę?
Proszę o porady bo nie chciał bym holować auta do najbliższego t4
_________________
75 Red Edition
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Sty 30, 2014 21:33   

a nie bierzesz pod uwage kochanego czujnika wałka??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 30, 2014 21:40   

tak bez ostrzeżenia? zapalał dzień w dzień czy zimny czy ciepły, aż nagle w ciągu godziny odmówił współpracy bez innych objawów? kiedyś miałem podobnie wtedy holowałem auto do PHJOWI ponoć był wtedy problem z wtryskami... było to może z rok lub 1.5 temu, oczywiście wszystko jest możliwe dlatego pytam tutaj
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sty 31, 2014 07:02   

najłatwiej jak bys sobie sprawił kabel bmw scaner za 50zl i bys wszystko wiedział. Tu jest sporo punktów które moga unieruchomić auto. Poza czujnikiem walków masz jeszcze czujnik walu - tez do sprawdzenia. Zawór na pompie CR czysty/sprawny? Paliwo OK? na mrozach roznie z nimi jest a wtryski CR musza miec dobra i czyste paliwo. To tak na szybko co przychodzi mi do głowy. A co do synchronizacji ews z ecu - sam sie chyba nie rozprogramował.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 31, 2014 09:03   

longer86 napisał/a:
Ciśnienie paliwka z czujnika na filtrze wnioskuję że prawidłowe w oparciu o dane znalezione na ang. forum:
podczas włączonego zapłonu napięcie dochodzi do 3.8/3.9 V a więc wg obrazka ciśnienie powinno być wystarczające.


Jeżeli przy tym napięciu według zdjęcia to 2.5bar to jest to za mało. U mnie przy sprawnej pompce ciśnienie jest 3,6-3,8bar. Gdzieś czytałem na innym forum, że spadek poniżej 3 bar powoduje problem z uruchomieniem auta lub nagły spadek mocy podczas jazdy.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Sty 31, 2014 09:09   

teraz sobie patrze to na zdjęciu jest podpięty czujnik na listwie CR a nie w filtrze... ?? ?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 31, 2014 09:25   

sash997 napisał/a:
teraz sobie patrze to na zdjęciu jest podpięty czujnik na listwie CR a nie w filtrze... ?? ?


Wyżej jest drugie foto z czujnikiem na filtrze.

co do kabla właśnie planuje zakupić za jakieś 50 zł są kable z interfejsem pod bmw, głównie interesuje mnie INPA bo tym chyba ogarnę silnik

Dotarł kabel, inpa zainstalowana, trochę przejść żeby jakieś błędy nie wyskakiwały ale udało się połączyć z DDE. Wykryło 2 błędy powtarzające się sporadycznie jeden z nich to było ciśnienie na listwie CR, a drugi wskazywał na jakiś błąd z EWS. Błędy skasowałem, do tego wg opisu z forum BMW zresetowałem EWS, zrobiłem synchronizację i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło.
_________________
75 Red Edition
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 14, 2014 15:00   

Witam , mieszkam w Hiszpani jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT , mam taki problem ze dlugo kreci zanim odpali niezaleznie czy jest cieply czy zimny silnik. Przegladalem na forum posty i nic nie znalazlem co by moglo rozwiazac problem. Zaczne od tego co sprawdzalem i wymienialem : Pompy paliwa dzialaja i podaja paliwo , swiece wymienione , przekaznik swiec sprawdzony dziala, zawor na pompie wyczyszczony, filtr paliwa zmieniony , przeplywomierz nowy, podmienialem nawet wtryski i czujnik listwy cr od innego i dalej dlugo kreci zanim odpali. Auto ma przejechane 170 tys, po odpaleniu silnik chodzi ladnie i rowno . Moze ktos z was ma jakies pomysly prosze o rade i podpowiedz co moge jeszcze sprawdzic . :(
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Lut 14, 2014 15:14   

rozrusznik ?

i może pod kompa podłączyć?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 14, 2014 22:45   

Witam Rozrusznik dobrze kreci , na kompie nie ma zadnych bledow na wolnych obrotack pokazuje, Cisnienie w kolektorze dolotowym 0,94 bara , rampa paliwowa wysokie cisnienie 317,2 bara , rampa paliwowa niskie cisnienie 3,56 bara.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kandj Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Maj 11, 2013 20:34
sew87
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lip 06, 2008 00:52
zbig1967
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Punx Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Lis 23, 2011 06:50
21matys
Brak nowych postów [R75] problem z odpalaniem
blabson Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Sie 29, 2015 21:28
sknerko
Brak nowych postów [75] Problem z odpalaniem
Patryk2082 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Lip 31, 2017 11:14
Bandzior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink