Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 17:35 [R 75] Problem z odpalaniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Mam problem z moim roverkiem. Nie odpala na ON, jedynie na plaku i potem gaśnie. Wcześniej zauwarzyłem problem że sie zapowietrzał ale odpalał po dłuższym kręceniu. Po przejechaniu 1km zgasł i już nie chce odpalić. Jedynie na plaku.
Ostatnio zmieniony przez bzykosa Sro Wrz 04, 2013 17:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 17:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Już poprawiłem.
Chciałem dodać że kilka dni temu autko odpalało bez problemów a stało 5 miesięcy gdyż padnięty był wysprzęglik. Przy wymiane wysprzęglika był ściągany filtr, webasto, i aku. A i w baku brakowało paliwa. Po złożeniu ciężko odpalał i zaczął dymić białym dymkiem. Ale odpalił. ale po dłuższym czasie znowu trzeba było odpowietrzać. Po przejechaniu 1 km autko zaczeło tracić moc jakby brakowało paliwa. Teraz nie chce odpalic. jedynie na plaku.
Ale jak się nie sparują ECU z EWS swoim tajnym kodem, to będzie chechłał i nie odpali.
Albo przekładasz zestaw ECU+EWS, albo parujesz oba elementy ze sobą.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
2 dni temu wracam sobie z pracy , wszystko cacy... mało paliwka w baku, ale bł plan jechać na stację...
Po godzinie posiedzenia w domu wychodzę do rovera kręcę kluczykiem a to dziadostwo chechła rozrusznikiem ale odpalić nie chce.... przekleństwa poszły w ruch po czym na spokojnie brałem się za temat...pompki obie pracują, paliwko leci trochę spienione... ale przelałem kilka razy i w miarę się odpowietrzyło. w miedzy czasie dolałem 10 litrów z kanistra więc ON jest.
skoro pompki pracują i paliwko wydostaje się za filtrem paliwa tę część układu uznaję za sprawną. Ciśnienie paliwka z czujnika na filtrze wnioskuję że prawidłowe w oparciu o dane znalezione na ang. forum:
podczas włączonego zapłonu napięcie dochodzi do 3.8/3.9 V a więc wg obrazka ciśnienie powinno być wystarczające.
Czy słusznie martwi mnie fakt że wraz z końcem pracy pompki paliwa ciśnienie spada i napięcie spada do 1V. Czy to prawidłowy objaw czy to oznaka cofania się paliwa?
idąc dalej poluzowałem nakrętki na listwie CR w celu odpowietrzenia jeśli cokolwiek by się tam zapowietrzyło... właczyłem zapłon i pojawiło się paliwko na wszystkich 4 nakretkach... więc dokeciłem...
tu zastanawia mnie czy bez kręcenia rozrusznikiem ON powinien przedostawac się do listwy CR ? przecież pompa CR nie pracowała?
Co dalej począć z tym tematem?
Jak znajdę kogoś do pomocy to mogę sprawdzić czy pojawia się ciśnienie na listwie CR wg wzoru:
Jeśli podczas kręcenie rozrusznikiem napięcie wyniesie około 1.2V
Pozostanie sprawdzić czy wtryski nie leją czy problem leży w synchronizacji EWS i ECU.
Dobrze myślę?
Proszę o porady bo nie chciał bym holować auta do najbliższego t4
tak bez ostrzeżenia? zapalał dzień w dzień czy zimny czy ciepły, aż nagle w ciągu godziny odmówił współpracy bez innych objawów? kiedyś miałem podobnie wtedy holowałem auto do PHJOWI ponoć był wtedy problem z wtryskami... było to może z rok lub 1.5 temu, oczywiście wszystko jest możliwe dlatego pytam tutaj
najłatwiej jak bys sobie sprawił kabel bmw scaner za 50zl i bys wszystko wiedział. Tu jest sporo punktów które moga unieruchomić auto. Poza czujnikiem walków masz jeszcze czujnik walu - tez do sprawdzenia. Zawór na pompie CR czysty/sprawny? Paliwo OK? na mrozach roznie z nimi jest a wtryski CR musza miec dobra i czyste paliwo. To tak na szybko co przychodzi mi do głowy. A co do synchronizacji ews z ecu - sam sie chyba nie rozprogramował.
Ciśnienie paliwka z czujnika na filtrze wnioskuję że prawidłowe w oparciu o dane znalezione na ang. forum:
podczas włączonego zapłonu napięcie dochodzi do 3.8/3.9 V a więc wg obrazka ciśnienie powinno być wystarczające.
Jeżeli przy tym napięciu według zdjęcia to 2.5bar to jest to za mało. U mnie przy sprawnej pompce ciśnienie jest 3,6-3,8bar. Gdzieś czytałem na innym forum, że spadek poniżej 3 bar powoduje problem z uruchomieniem auta lub nagły spadek mocy podczas jazdy.
teraz sobie patrze to na zdjęciu jest podpięty czujnik na listwie CR a nie w filtrze... ?
Wyżej jest drugie foto z czujnikiem na filtrze.
co do kabla właśnie planuje zakupić za jakieś 50 zł są kable z interfejsem pod bmw, głównie interesuje mnie INPA bo tym chyba ogarnę silnik
Dotarł kabel, inpa zainstalowana, trochę przejść żeby jakieś błędy nie wyskakiwały ale udało się połączyć z DDE. Wykryło 2 błędy powtarzające się sporadycznie jeden z nich to było ciśnienie na listwie CR, a drugi wskazywał na jakiś błąd z EWS. Błędy skasowałem, do tego wg opisu z forum BMW zresetowałem EWS, zrobiłem synchronizację i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło.
Witam , mieszkam w Hiszpani jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT , mam taki problem ze dlugo kreci zanim odpali niezaleznie czy jest cieply czy zimny silnik. Przegladalem na forum posty i nic nie znalazlem co by moglo rozwiazac problem. Zaczne od tego co sprawdzalem i wymienialem : Pompy paliwa dzialaja i podaja paliwo , swiece wymienione , przekaznik swiec sprawdzony dziala, zawor na pompie wyczyszczony, filtr paliwa zmieniony , przeplywomierz nowy, podmienialem nawet wtryski i czujnik listwy cr od innego i dalej dlugo kreci zanim odpali. Auto ma przejechane 170 tys, po odpaleniu silnik chodzi ladnie i rowno . Moze ktos z was ma jakies pomysly prosze o rade i podpowiedz co moge jeszcze sprawdzic .
Witam Rozrusznik dobrze kreci , na kompie nie ma zadnych bledow na wolnych obrotack pokazuje, Cisnienie w kolektorze dolotowym 0,94 bara , rampa paliwowa wysokie cisnienie 317,2 bara , rampa paliwowa niskie cisnienie 3,56 bara.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum