Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Problemy z odpaleniem silnika zmusiły mnie do zakupu interfejsu OBD i za pomocą OBD ożywiłem R75.
Tak się składa, że jestem ciekawski i lubię kombinować, a więc poszperałem trochę, mam zapytanie czy kabel, który połączył INPA z silnikiem, pogada sobie też na łączu ECU -> Galletto? czy to zupełnie inne kable?
sprawa druga, tak sie składa, że mam drugi ECU i kluczyk, który był w moim R i jakiś czas na nim działał, aż pewnego razu rozładował mi się aku włączały samoczynnie wycieraczki i ECU przestał reagować na kluczyk w stacyjce znaczy się nie kręcił rozrusznik.
Jeśli przez INPA udało by się coś zdziałać, bo podejrzewam że to immo się rozjechało i silnik zagadał by na tym drugim ECU to miałbym sprawny egzemplarz na którym mógł bym poeksperymentować...
Tutaj pytanie do tych którzy już obcowali z remapem silnika w naszych autkach, a wiem, że tacy ludzie tutaj są czy zgrywając mapy z ECU odnalezieniu odpowiednich wartości i zmianie ich, można je od tak wgrać do ECU i już? bo natknąłem sie na jakis wątek o sumie kontrolnej... wiem że wgrywanie gotoweych map różnie sie kończy dlatego pytam o modyfikacje
W sumie wiele fejsów działa w oparciu o ten sam kontroler, ale... byłoby za prosto i niedochodowo gdyby oprogramowanie nie sprawdzało sobie czy IF jest ten co ma być czy obcy.
W stosunku do ceny Galetto, MPPS czy VIAKEN KKL INPA nie ma chyba co kombinować i można sobie kupić każdy z nich Do tego jeszcze BMW Scanner, EWS Editor i parę innych wynalazków i można się bawić. Albo wydać odrobinę więcej i kupić T4 - tylko po to w sumie żeby móc konfigurować BCU.
Galleto potrafi liczyć sumy kontrolne. Więc teoretycznie (bo nigdy tego nie sprawdzałem) możesz zmieniać sobie mapy silnika do woli nawet w HEXEditorze, a Galetto przed uploadem powinien sam policzyć sumy. Czy tak jest... sprawdź
INPA bez problemu powinna sobie poradzić z synchronizacją klucza IMMO. Tego jednak nie ma w mapie z galetto.
Należy jednak uważać jak się bawi w remap, bo przy nieuwadze można sobie wysłać sterownik do piachu, a potem to już tylko lutowanie i programowanie kości na stole.
I jeśli już się bawić w remap, to tylko i wyłącznie na swoich mapach... nie wrzucać gotowców z netu.
Pozdro,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Więc tak... INPA w pełni daje radę z synchronizacją immobiliziera.
Sprawdzone w 2 przypadkach wkładam kluczyk przekręcam i zero reakcji ze strony rozrusznika. synchronizacja EWS i auto odpala
drugi przypadek... wkładam kluczyk do stacyjki, rozrusznik kręci, ale auto nie odpala.
Synchronizacja EWS i auto odpaliło.
W obu przypadkach w sterowniku pojawiły się błędy z immo w EWS.
Co wykryła IMPA przy odczytywaniu błędów.
Co do zabawy z komputerem i mapami, jutro urlop, więc może uda mi się coś podziałać.
Tutaj nasuwa się pytanie. Wg. RAVE do silnika CDT sterownik widnieje pod nazwą EDC. czy to EDC15?
i dalsze pytanie czy przy chipowaniu tego ECU można to zrobić przez OBD niezależnie od numeru sterownika?
Więc tak... INPA w pełni daje radę z synchronizacją immobiliziera.
Sprawdzone w 2 przypadkach wkładam kluczyk przekręcam i zero reakcji ze strony rozrusznika. synchronizacja EWS i auto odpala
No tak. Przecież to standardowa procedura w BMW po wymianie któregoś elementu
Musiało zadziałać, bo... wszystko miałeś "zdrowe". Problem zaczyna się po uwaleniu sterownika ECU Wtedy o synchro nie tak łatwo... ale też się da
longer86 napisał/a:
Wg. RAVE do silnika CDT sterownik widnieje pod nazwą EDC. czy to EDC15?
Tak EDC15. Galetto i MPPS mają pełne wsparcie dla tych sterowników. Różnica w sofcie i w wersji sterowników pomiędzy automat, przedlift i polift. Ty masz zwykły przedlift, to map w necie pod dostakiem
longer86 napisał/a:
i dalsze pytanie czy przy chipowaniu tego ECU można to zrobić przez OBD niezależnie od numeru sterownika?
Tak. Każdy sterownik w naszych R (diesel) możesz przez OBD dotykać.
Ważne jest aby mieć dobry soft do odczytu, dobre drivery, stabilny system i dużo prądu zarówno po stronie kompa jak i samochodu Dobrze, jakby linii K nic nie zakłócało. Np. webasto (bo tak się zdarza). Najgorszy przypadek to taki, jak po ERASEINGu kości następuje rychły crash Wtedy już tylko programowanie na stole.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dobrze, jakby linii K nic nie zakłócało. Np. webasto (bo tak się zdarza). Najgorszy przypadek to taki, jak po ERASEINGu kości następuje rychły crash Wtedy już tylko programowanie na stole.
Webasto odłączone czeka na dobre czasy kiedy doczeka się wymiany/naprawy sterownika
taki plus całej sytuacji że 2 lata temu PHJOWI stwierdził że trzeba wymienić sterownik i EWS bo nie działa i poszło wtedy chyba z 500 za komplet z kluczykiem. pewnego razu podłączyłem znów starego kompa i okazało się że działa więc jeden na próby jest. domyślam się że nie sam odczyt jest tyle groźny co jakaś awaria podczas zapisu.
Swoją drogą poświęciłem dziś sporo czasu na filmiki na YT z opisem map co gdzie jak i stwierdzam, że nie jest to tak straszne jak wygląda, wszystko ma sens tylko na spokojnie trzeba poznać co można i co od czego zależy.
Kusi mnie pogrzebanie a to zawsze wiąże się ze zdobytą wiedzą, zamiast na pałę wrzucać mapki z netu. oczywiście dzięki za odpowiedzi i wsparcie mam nadzieję że informacje które się tu zbiorą przydadzą się komuś w przyszłości
Akurat w naszym sterowniku to te mapy są proste, żeby nie napisać prostackie
Do zwykłych silników na pompie PD mapek i opisów jest więcej (głównie zagraniczne strony). Ale na ich podstawie łatwo można odnaleźć mapki w naszym CR
W sumie podnoszenie wartości o ileś procent w danych zakresach da nam efekt, ale to nie tędy droga. Niestety aż tak dużej wiedzy nie posiadam, jak powinno się te mapy kształtować... opieram się tylko na odczuciach, doświadczeniach innych i oceny wizualnej efektów pracy (brak zadymienia przede wszystkim).
Oczywiście, tylko zapis jest groźny. Chociaż słyszałem o przypadku, gdzie w jakiś magiczny sposób ktoś uwalił sobie ECU i wszystko co szło po lini-K bo zapodał tam napięcie, które spowodowało usterki w innych modułach koomunikających się tą drogą. Nie wierze w to, ale...
Sprawdź sobie przed pracą gniazdo OBD i na wszelki wielki podoginaj piny, tak aby ciasno wtyk wchodził.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
rozumiem, że sam masz te prostackie mapki w jakiś sposób zmodyfikowane tak? nie spodziewam się nie wiadomo czego, ale miło było by ożywić trochę tego muła
Ja mam swoje wydumki pod 163KM około. Ale to jest zabójstwo silnika Na pewno temperatura spalin i zadymienie robią złą robotę. Myślę, że na razie taki optymalny mod to 143KM. Ale nikt nie zmierzył tego nigdzie indziej niż AGMA Tuning na zlocie
Ps.
A szyby z tyłu już ogarnąłeś ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak masz INPĘ która Ci działa, komputer w aucie i dostęp do netu, to mogę Ci spreparować kody ZCS. Wtedy podjedziesz do Jowiego i poprosisz, żeby zapisał Ci jakąś malutką zmianę w konfiguracji auta np. speedlocking na off albo on. Po zapisie, szyby ożyją Oczywiście warunek: posiadasz skopiowane już czarne BCU.
Jak zassiesz swoją mapę, to podeślij na marek@roverki.eu.
Odeślę Ci z wirusem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak masz INPĘ która Ci działa, komputer w aucie i dostęp do netu, to mogę Ci spreparować kody ZCS. Wtedy podjedziesz do Jowiego i poprosisz, żeby zapisał Ci jakąś malutką zmianę w konfiguracji auta np. speedlocking na off albo on. Po zapisie, szyby ożyją Oczywiście warunek: posiadasz skopiowane już czarne BCU.
Jak zassiesz swoją mapę, to podeślij na marek@roverki.eu.
Odeślę Ci z wirusem
INPA działa, komp będzie w aucie ten drugi, net jak najbardziej
BCU jest przygotowane skopiowane z beżowego.
jak się trochę z tym ogarnę to jeśli to nie problem to chętnie,
Swoją drogą szukam i szukam czy nie ma przypadkiem jakichś skryptów do INPY żeby ogarnąc BCU GM6,
Nie ma Uwierz mi Postarał się ROVER z ELMOSEM żeby nam sprawę utrudnić
Nawet dostać się do niego nie można Jest jeden człowiek na świecie (chyba który mógłby pomóc dać chociaż wędkę, ale jest zajęty i nie bardzo ma czas, a potrzebował by na pewno auta do testów. Ten człowiek jest w stanie nawet napisać emulator przewodu do T4, tak żebyśmy mogli sobie odpalić T4 na kabelku od INPA
Jednak musiałby mieć 2 tyg. urlopu, a ja musiałby pojechać aż do niemiec
Tam spędzić, pewnie ze dwa tygodnie nocując w aucie, albo jakimś hotelu, żeby mu łbie nie siedzieć, bo by go żona pognała
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie ma Uwierz mi Postarał się ROVER z ELMOSEM żeby nam sprawę utrudnić
Nawet dostać się do niego nie można Jest jeden człowiek na świecie (chyba który mógłby pomóc dać chociaż wędkę, ale jest zajęty i nie bardzo ma czas, a potrzebował by na pewno auta do testów. Ten człowiek jest w stanie nawet napisać emulator przewodu do T4, tak żebyśmy mogli sobie odpalić T4 na kabelku od INPA
Jednak musiałby mieć 2 tyg. urlopu, a ja musiałby pojechać aż do niemiec
Tam spędzić, pewnie ze dwa tygodnie nocując w aucie, albo jakimś hotelu, żeby mu łbie nie siedzieć, bo by go żona pognała
Pozostaje zrobić survivalowy zlot roverków na terenie Niemiec, noclegi pod namiotem
ten t4 to przekleństwo i irytuje mnie jak łatwo mają tacy użytkownicy VW a jak rover to utrudnił. kiedyś ktoś coś ogarnie z szybami też szukałem i nic nie znalazłem nawet na angielskich forach a tu się udało, więc jest nadzieja
Udało się tylko dlatego, że bardzo chciałem mieć szyby otwierane z tyłu, a zmieniłem wszystko (ZONK) a przede mną urlop i ponad 800KM jazdy w 5 osób Brak otwieranych okien w lecie to masakra byłaby Do tego anglicy, którzy niby za darmo, ale jednak cennik 50E za kody ZCS i wizyta na T4 Jakieś kombinacje ze zmianą komputerów, podmianą pierdół, wypinaniem i wpianiem... i jeszcze PHJOWI, który mnie zdenerwował Ale nie o tym tutaj...
Zrobiłem po swojemu, ale... nadal bez T4 nic nie zrobię
Oprócz czipa i DRL'ów (https://forum.roverki.eu/lsmcode)
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Udało się tylko dlatego, że bardzo chciałem mieć szyby otwierane z tyłu, a zmieniłem wszystko (ZONK) a przede mną urlop i ponad 800KM jazdy w 5 osób Brak otwieranych okien w lecie to masakra byłaby Do tego anglicy, którzy niby za darmo, ale jednak cennik 50E za kody ZCS i wizyta na T4 Jakieś kombinacje ze zmianą komputerów, podmianą pierdół, wypinaniem i wpianiem... i jeszcze PHJOWI, który mnie zdenerwował Ale nie o tym tutaj...
Zrobiłem po swojemu, ale... nadal bez T4 nic nie zrobię
Oprócz czipa i DRL'ów (https://forum.roverki.eu/lsmcode)
no szyby tez napalony kupiłem cały zestaw, ucieszony pojadę bez problemu podepnę i już a tam zonk. PHJOWI rozłożył ręcę i 100 km w łeb. gdybym miał kogoś w Poznaniu z kim można tak pokombinować z T4. całe T4 to jak ołtarzyk ustawić i się modlić, żeby każdy miał dostęp
a mody mapek to tak metodą prób i błędów czy analiza innych i jakieś częsciowe przeszczepy?
T4 to debil
Gdyby mieć go na kilka dni do zabawy, można skopiować proces na INPE
Ułomnie bo ułomnie, ale można się go pozbyć. Jednak nikt, kto posiada T4 nie da go na testy. Po pierwsze za droga zabawka, po drugie konflikt interesów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ambitnych do grzebania w samochodach jest niewielu... ale posiadaczy t4 którzy robią na tym biznes jest jeszcze mniej i beda bronic jak skarbu. samo oprogramowanie gdzieś kiedyś znalazłem, pozostaje problem interfejsu, ktoś wymyślił raz to i drugi ktoś wymyśli
Chyba cię zawiodę ta odpowiedzią, ale pierwsze to wymyslili konstruktorzy jak to ogarnac, a drugi raz niestety jeszcze nikt chyba nie wpadl na taki tok myslenia... Jak to mowia potrzeba matka wynalazku... Chciales szyby, masz szyby,
Aha No tak... producent marki opracował swój interfejs, który do złudzenia przypomina te od BMW - bo to przecież w 90% BMW Oczywiście jakieś zmiany musiały być, żeby IF od BMW nie pasował do ROVER, bo nie byłoby zarobku
Ja w sumie niczego nie wymyśliłem... skorzystałem z wymyślonych rzeczy, jedynie połączyłem je ze sobą, ale... i tak niezbędny był T4
Za mało użytkowników jest wśród R/MG, którym zależałoby na znalezieniu alternatywy, a przede wszystkim potrafiliby to zrobić
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum