Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T 190] brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T 190] brak mocy
Autor Wiadomość
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Czw Paź 17, 2013 15:58   [MG ZT-T 190] brak mocy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

witam po dłuższej nieobecności.
potrzebuję porady odnośnie braku mocy i dynamiki w moim MG.
problem zaczął się po wymianie silnika który to zniszczył się dwa dni po opuszczeniu pewnego warsztatu a dokładnie urwało się koło zębate wałka rozrządu.
silnik kupiłem jako słupek z głowicami a osprzęt został przełożony ze starego silnika. I z chwila wymiany silnika skończyły się bolączki typu wycieki oleju czy płynu chłodzącego. ( w starym silniku okazało się że były mikropęknięcia w bloku które powodowały wyciek płynu chłodzącego) .
Jednak kolejną bolączka jest brak mocy. Silnik przyspiesza jedynie na 1, 2 i 3 biegu lecz tylko do 2800-3000 obrotów. Potem zapala się check engine i prawie całkowite odjęcie mocy. czasem jednak zdarzy się, że załapie kopa na 3000 obr ale zaraz ok 4000 odcięcie ( i znowu check engine)
Na wyższych biegach przy mniejszej prędkości obrotowej silnik ledwo cięgnie i odczuwalne jest drganie silnika. Poza tym jak stoi na jałowych obrotach to słychać i czuć nierównomierną prace silnika.
Dodam, że:
- po wymianie silnika ( teraz jest od Rover 75 2,5) spalanie trochę wzrosło i jest średnio ok 12-13l w porównaniu do poprzedniego 8-10l.
- wymontowałem VISy i okazało się że ten od strony kabiny z jedna łopatką (chyba balance) był zalany olejem i ledwo kręcił (1obr na sek) a drugi (chyba power) był w środku suchutki. Zaolejonego wyczyściłem, silniczek rozmontowałem, odtłuściłem, i po złożeniu śmigał jak szalony. Po zamontowaniu i włączeniu stacyjki w 2-ie położenie załączył się (nasłuchiwał kolega) jednak w czasie jazdy próbnej check engine i tak pokazało na 2800-3000 obr.
Dziś lub jutro pojadę podłączyć się pod kompa żeby spisać nr błędów. Bo jak byłem tydzień temu to były 4 odnośnie vis (po 2 na VIS) i 2 odnośnie 1 i 6 cylindra (tylko nie pamiętam czy chodziło o wtrysk czy coś podobnego). Znajomy który wymieniał silnik podejrzewa cewki i spróbujemy je podmienić na nowe oby to wykluczyć.

Pomóżcie mi i doradźcie co może być przyczyną tych bolączek... kupę kasy już w to autko wpompowałem i chciałbym się w końcu cieszyć z przyjemności posiadania go ... i chcę w końcu się pojawić na którymś zlocie...
pzdr
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 17, 2013 15:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 06:12   

podstawa to sprawdzić błędy, zapala się check to coś go boli. Jakie masz świece? kable? cewki? na pewno dobrze podpięte są przewody zapłonowe? Ktoś tu robił remont obu głowic bo miał wypadanie zapłonów, a okazało się, że kable były zamienione.
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Paź 18, 2013 07:54   Re: [MG ZT-T 190] brak mocy

joonior napisał/a:
odnośnie 1 i 6 cylindra (tylko nie pamiętam czy chodziło o wtrysk czy coś podobnego). Znajomy który wymieniał silnik podejrzewa cewki i spróbujemy je podmienić na nowe oby to wykluczyć.


na 1 cylindrze może być błędnie podpięty przewód zapłonowy i wtedy na 100% silnik chodzi nierówno. Jeśli dobrze pamiętam to powinno "krzyżowe" (po numeracji cyllindrów) świeca 1 do cewki przedniej nr 2, a świeca 3 do cewki nr 1, świeca nr 5 do cewki nr 3.
Do sprawdzenia również same świece - u mnie jedna pękła i silnik też nierówno chodził.
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 08:21   

widziałem, że przewody zapłonowe łączą świece z cewkami na zasadzie 1-1, 2-2, 3-3.
jak tylko przestanie padać to pójdę do samochodu, przemienię kable i zobaczę co sie bedzie działo.
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Paź 18, 2013 09:01   

sprawdziłem w swoim R i jest tak jak pisałem wyżej
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 18, 2013 09:15   

joonior, a co ze sterownikiem silnika , został stary ?, no i z ilością sond ? , miałeś 2 czy 3. Te sprawy trzeba jeszcze uporządkować.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 10:03   

no i chwilę nie padało.
kable sprawdziłem i są jednak tak jak napisał mike-l.
sterownik silnika został chyba ten co był (silnik kupiłem jako słupek)
co do sond to nie wiem ile było wcześniej... ale ilość sie na pewno nie zmieniła.
zaraz zobaczę gdzie są te sondy i wcisnę się pod samochód zobaczyć jak to wygląda u mnie.
No i jeszcze zobaczyłem jeden chyba istotny szczegół.
Postanowiłem dziś zrobić jeszcze jedną jazdę próbną... na zimnym ciągnie do 2800-3000 całkiem ostro (1,2,3 bieg) a jak tylko złapał troszkę temperatury to już czuć przerywanie ( najmniejsze na 1 biegu ale to chyba oczywiste).
Na 5 biegu na granicy 2500 nie przyspiesza wcale pod delikatne wzniesienie
Zaraz jeszcze zobaczę te sondy.
SeniorA pisałeś o sterowniku silnika... jeśli nie był wymieniany (a raczej na 100% nie był) to co trzeba z nim teraz zrobić? A sondy? Czy jest różnica w ich ilości pomiędzy silnikiem 190KM z MG a 177KM z R75?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 10:34   

Sterowniki różnią się programem, raczej motor powinien normalnie pracowac na ecu z ZT. Sprawdź prace sond lambda ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 10:46   

a sonda lambda nie pokazałaby sie po podpięciu pod kompa?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 11:01   

u mnie w KV6 byl objaw szarpania, braku mocy itp a błedu sondy nie bylo ;) bo się franca wieszała ;)
 
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 11:10   

jak najłatwiej sprawdzić te sondy?
nie mam żadnych przyrządów ... ale wieczorem będę u mechanika który wymieniał mi silnik i będziemy próbowali coś zdziałać z cewkami żeby je wykluczyć... powinien mieć jakiś miernik czy coś podobnego
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 11:34   

Ja podłączyłem kabel diagnostyczny z jakimś programem i jeździliśmy autem, wyszło od razu, że sonda pracuje ale się wiesza ;)
 
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pią Paź 18, 2013 13:05   

rozmawiałem przez tel z mechanikiem:
-sondy u mnie są 3 i sprawdzał je po wymianie silnika kompem w czasie postoju, w czasie pracy na jałowym i w czasie jazdy- pracowały ok,
-na kompie pokazało błędy spalania na 1 i 6 cylindrze ( wypadanie zapłonu).
wieczorem będę miał na sprawdzenie nową cewkę z 6 cylindra i po wymianie zobaczę jaka jest reakcja. Pokazuje 1 i 6 ale po wymianie jednej z nich powinna chyba być jakaś poprawa
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:25   Re: [MG ZT-T 190] brak mocy

joonior napisał/a:
Pomóżcie mi i doradźcie co może być przyczyną tych bolączek...


Jak skończyły się Twoje problemy po przekładce silnika? Są jakieś realne minusy zmiany oryginalnego silnika 190KM na 177KM? Były jakieś problemy sterowania komputera? Znaczące pogorszenie osiągów?

Pytam nie bez powodu, mam podobną sytuację, właśnie wymieniam silnik u mechanika (miał być oryginalny od 190, ale sprzedający wysłał zwykły 177KM, być może od MG ZS).

Mój temat: Zakup silnika na wymianę - prośba o pomoc


pozdr.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 18:35   

O ile dobrze pamiętam 190 i 177 różnią się tylko wałkami rozrządu a reszta to komp.
Przełożyć wałki z swojego i mocy będzie tyle samo
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 19:29   

sknerko napisał/a:
O ile dobrze pamiętam 190 i 177 różnią się tylko wałkami rozrządu a reszta to komp.


Na angielskim forum były pracownik fabryki pisał, że tych zmian w samym silniku było więcej niz wałki rozrządu, nie mogę odnaleźć tej strony. Używał angielskiego nazewnictwa więc nie wiem czy dobrze zrozumiałem, szersze kanały dolotowe, modyfikacje w samym bloku silnika (może coś wzmocniono).

Mniejsza o to, bardziej mnie ciekawi czy będą jakieś realne problemy przez nieco inny silnik... Mój dopiero 'ożyje' dopiero za 2-3 dni.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 21:42   

a z tego co ja wiem, to te silniki są identyczne, co potwierdzają wyniki na hamowni. Różnica to soft i dolot ( w Zt190 taki sam jak w roverze 75, dużo lepszy niż w zs180).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 21:48   

wałki rozrządu na pewno mają inne numery katalogowe. Blokady rozrządu są inne niż w 2.5 177km.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 23, 2014 05:34   

I co z tego, że mają inny numer? rozmawiałem z ludźmi z UK co przerabiają te silniki - opinia, że są identyczne. W Polsce też rozmawiałem z człowiekiem, który mase tych motorów rozebrał i twierdzi to samo, wałki są takie same. Zresztą popatrzcie na to logicznie, seryjny 2,5 V6 generuje 173-180KM i koło 230Nm, ZT190 na rolkach pokazuje 180-184KM i koło 245Nm. Sorry, ale inne wałki dałyby jakiś przyrost mocy, chociazby tak jak w silniku opla (x25xe) gdzie montaż wałków z x30xe potrafi dać nawet 20KM. Nikt nie projektowałby innych wałków, żeby uzyskać 3KM więcej mocy. Rożnica to soft w ECU i dolot (jeśli chodzi o dolot to różni się ZT/75 vs ZS). Pozatym, jesli wałki byłyby inne to anglicy wkładali by je na potęge do ZSów ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 23, 2014 13:20   

Mam blokady rozrządu wiec wiem, że na blokadach od R75 2.5 nie ustawisz MG ZT 190. Przesunięcie jest niewielkie ale jednak jest. Wszystko resztę jest takie same. Mieście na blokady, koła, itd. Ale od Marka wiem, że zmiana softu w manualu daje jakąś odczuwalna zmianę. Osobiście mam soft od ZT 180 ale na następnej sesji poproszę o zmianę tak jak jest w serii R75,ze względu właśnie na inne ustawienie wałków.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Brak nowych postów [MG ZT]Brak mocy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Sty 18, 2017 15:07
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Brak mocy
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 02, 2012 16:34
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink