Wysłany: Czw Paź 17, 2013 15:58 [MG ZT-T 190] brak mocy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
witam po dłuższej nieobecności.
potrzebuję porady odnośnie braku mocy i dynamiki w moim MG.
problem zaczął się po wymianie silnika który to zniszczył się dwa dni po opuszczeniu pewnego warsztatu a dokładnie urwało się koło zębate wałka rozrządu.
silnik kupiłem jako słupek z głowicami a osprzęt został przełożony ze starego silnika. I z chwila wymiany silnika skończyły się bolączki typu wycieki oleju czy płynu chłodzącego. ( w starym silniku okazało się że były mikropęknięcia w bloku które powodowały wyciek płynu chłodzącego) .
Jednak kolejną bolączka jest brak mocy. Silnik przyspiesza jedynie na 1, 2 i 3 biegu lecz tylko do 2800-3000 obrotów. Potem zapala się check engine i prawie całkowite odjęcie mocy. czasem jednak zdarzy się, że załapie kopa na 3000 obr ale zaraz ok 4000 odcięcie ( i znowu check engine)
Na wyższych biegach przy mniejszej prędkości obrotowej silnik ledwo cięgnie i odczuwalne jest drganie silnika. Poza tym jak stoi na jałowych obrotach to słychać i czuć nierównomierną prace silnika.
Dodam, że:
- po wymianie silnika ( teraz jest od Rover 75 2,5) spalanie trochę wzrosło i jest średnio ok 12-13l w porównaniu do poprzedniego 8-10l.
- wymontowałem VISy i okazało się że ten od strony kabiny z jedna łopatką (chyba balance) był zalany olejem i ledwo kręcił (1obr na sek) a drugi (chyba power) był w środku suchutki. Zaolejonego wyczyściłem, silniczek rozmontowałem, odtłuściłem, i po złożeniu śmigał jak szalony. Po zamontowaniu i włączeniu stacyjki w 2-ie położenie załączył się (nasłuchiwał kolega) jednak w czasie jazdy próbnej check engine i tak pokazało na 2800-3000 obr.
Dziś lub jutro pojadę podłączyć się pod kompa żeby spisać nr błędów. Bo jak byłem tydzień temu to były 4 odnośnie vis (po 2 na VIS) i 2 odnośnie 1 i 6 cylindra (tylko nie pamiętam czy chodziło o wtrysk czy coś podobnego). Znajomy który wymieniał silnik podejrzewa cewki i spróbujemy je podmienić na nowe oby to wykluczyć.
Pomóżcie mi i doradźcie co może być przyczyną tych bolączek... kupę kasy już w to autko wpompowałem i chciałbym się w końcu cieszyć z przyjemności posiadania go ... i chcę w końcu się pojawić na którymś zlocie...
pzdr
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 17, 2013 15:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
podstawa to sprawdzić błędy, zapala się check to coś go boli. Jakie masz świece? kable? cewki? na pewno dobrze podpięte są przewody zapłonowe? Ktoś tu robił remont obu głowic bo miał wypadanie zapłonów, a okazało się, że kable były zamienione.
Wysłany: Pią Paź 18, 2013 07:54 Re: [MG ZT-T 190] brak mocy
joonior napisał/a:
odnośnie 1 i 6 cylindra (tylko nie pamiętam czy chodziło o wtrysk czy coś podobnego). Znajomy który wymieniał silnik podejrzewa cewki i spróbujemy je podmienić na nowe oby to wykluczyć.
na 1 cylindrze może być błędnie podpięty przewód zapłonowy i wtedy na 100% silnik chodzi nierówno. Jeśli dobrze pamiętam to powinno "krzyżowe" (po numeracji cyllindrów) świeca 1 do cewki przedniej nr 2, a świeca 3 do cewki nr 1, świeca nr 5 do cewki nr 3.
Do sprawdzenia również same świece - u mnie jedna pękła i silnik też nierówno chodził.
widziałem, że przewody zapłonowe łączą świece z cewkami na zasadzie 1-1, 2-2, 3-3.
jak tylko przestanie padać to pójdę do samochodu, przemienię kable i zobaczę co sie bedzie działo.
no i chwilę nie padało.
kable sprawdziłem i są jednak tak jak napisał mike-l.
sterownik silnika został chyba ten co był (silnik kupiłem jako słupek)
co do sond to nie wiem ile było wcześniej... ale ilość sie na pewno nie zmieniła.
zaraz zobaczę gdzie są te sondy i wcisnę się pod samochód zobaczyć jak to wygląda u mnie.
No i jeszcze zobaczyłem jeden chyba istotny szczegół.
Postanowiłem dziś zrobić jeszcze jedną jazdę próbną... na zimnym ciągnie do 2800-3000 całkiem ostro (1,2,3 bieg) a jak tylko złapał troszkę temperatury to już czuć przerywanie ( najmniejsze na 1 biegu ale to chyba oczywiste).
Na 5 biegu na granicy 2500 nie przyspiesza wcale pod delikatne wzniesienie
Zaraz jeszcze zobaczę te sondy.
SeniorA pisałeś o sterowniku silnika... jeśli nie był wymieniany (a raczej na 100% nie był) to co trzeba z nim teraz zrobić? A sondy? Czy jest różnica w ich ilości pomiędzy silnikiem 190KM z MG a 177KM z R75?
jak najłatwiej sprawdzić te sondy?
nie mam żadnych przyrządów ... ale wieczorem będę u mechanika który wymieniał mi silnik i będziemy próbowali coś zdziałać z cewkami żeby je wykluczyć... powinien mieć jakiś miernik czy coś podobnego
rozmawiałem przez tel z mechanikiem:
-sondy u mnie są 3 i sprawdzał je po wymianie silnika kompem w czasie postoju, w czasie pracy na jałowym i w czasie jazdy- pracowały ok,
-na kompie pokazało błędy spalania na 1 i 6 cylindrze ( wypadanie zapłonu).
wieczorem będę miał na sprawdzenie nową cewkę z 6 cylindra i po wymianie zobaczę jaka jest reakcja. Pokazuje 1 i 6 ale po wymianie jednej z nich powinna chyba być jakaś poprawa
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Maj 22, 2014 15:25 Re: [MG ZT-T 190] brak mocy
joonior napisał/a:
Pomóżcie mi i doradźcie co może być przyczyną tych bolączek...
Jak skończyły się Twoje problemy po przekładce silnika? Są jakieś realne minusy zmiany oryginalnego silnika 190KM na 177KM? Były jakieś problemy sterowania komputera? Znaczące pogorszenie osiągów?
Pytam nie bez powodu, mam podobną sytuację, właśnie wymieniam silnik u mechanika (miał być oryginalny od 190, ale sprzedający wysłał zwykły 177KM, być może od MG ZS).
O ile dobrze pamiętam 190 i 177 różnią się tylko wałkami rozrządu a reszta to komp.
Przełożyć wałki z swojego i mocy będzie tyle samo
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Maj 22, 2014 19:29
sknerko napisał/a:
O ile dobrze pamiętam 190 i 177 różnią się tylko wałkami rozrządu a reszta to komp.
Na angielskim forum były pracownik fabryki pisał, że tych zmian w samym silniku było więcej niz wałki rozrządu, nie mogę odnaleźć tej strony. Używał angielskiego nazewnictwa więc nie wiem czy dobrze zrozumiałem, szersze kanały dolotowe, modyfikacje w samym bloku silnika (może coś wzmocniono).
Mniejsza o to, bardziej mnie ciekawi czy będą jakieś realne problemy przez nieco inny silnik... Mój dopiero 'ożyje' dopiero za 2-3 dni.
a z tego co ja wiem, to te silniki są identyczne, co potwierdzają wyniki na hamowni. Różnica to soft i dolot ( w Zt190 taki sam jak w roverze 75, dużo lepszy niż w zs180).
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
I co z tego, że mają inny numer? rozmawiałem z ludźmi z UK co przerabiają te silniki - opinia, że są identyczne. W Polsce też rozmawiałem z człowiekiem, który mase tych motorów rozebrał i twierdzi to samo, wałki są takie same. Zresztą popatrzcie na to logicznie, seryjny 2,5 V6 generuje 173-180KM i koło 230Nm, ZT190 na rolkach pokazuje 180-184KM i koło 245Nm. Sorry, ale inne wałki dałyby jakiś przyrost mocy, chociazby tak jak w silniku opla (x25xe) gdzie montaż wałków z x30xe potrafi dać nawet 20KM. Nikt nie projektowałby innych wałków, żeby uzyskać 3KM więcej mocy. Rożnica to soft w ECU i dolot (jeśli chodzi o dolot to różni się ZT/75 vs ZS). Pozatym, jesli wałki byłyby inne to anglicy wkładali by je na potęge do ZSów
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Mam blokady rozrządu wiec wiem, że na blokadach od R75 2.5 nie ustawisz MG ZT 190. Przesunięcie jest niewielkie ale jednak jest. Wszystko resztę jest takie same. Mieście na blokady, koła, itd. Ale od Marka wiem, że zmiana softu w manualu daje jakąś odczuwalna zmianę. Osobiście mam soft od ZT 180 ale na następnej sesji poproszę o zmianę tak jak jest w serii R75,ze względu właśnie na inne ustawienie wałków.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum