Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam!
Przez kilka dni po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu ( 3400-3800 obr. ) zapala się kontrolka CHECK ENGINE i silnik momentalnie gaśnie , przy ponownym rozruchu samochód odpala i jedzie dalej , kontrolka znika albo świeci się na okrągło.
Silnik pracuje równo nie przerywa ani nie szarpie , nawet przy zapalonej kontrolce nie ma żadnych objawów ani utraty mocy.
Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd P1089 bmw O2 Sensor Circuit Slow Response in Lean Control Range (Bank 1 Sensor 2) , Obwód czujnika O2 Reakcja w zwolnionym Zakres kontroli Lean (Bank 1 Czujnik 2).
Szukałem na forum i w google ale nie wiele jest na ten temat (albo szukam nie tu gdzie potrzeba ) , i nie wiem co z tym dalej zrobić , może mieliście podobny problem.
Pzdr.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 13:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nic mi te błędy nie mówią... trzeba by podpiąć się pod INPA i zobaczyć co on wyświetli.
Czy gaśnięcie występuje na biegu jałowym czy podczas jazdy?
Gaśnie w czasie trzymania pedału gazu w podłodze czy może gaśnie na powrocie?
Jeśli gaśnie przy odpuszczaniu, to może to kwestia zaworu zwrotnego na pompie wysokiego ciśnienia. A jak gaśnie przy dodawaniu to może kwestia pompki niskiego na grodzi (jeśli jest w ogóle w twojej opcji) lub coś z podawaniem paliwa, np. brudny filtr paliwa.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tylko przy przyspieszaniu i powyżej 3400 obr. gaśnie ( ale nie za każdym razem tak się dzieje wracając z weekendu deptałem przy wyprzedzaniu dosyć mocno i ani razu się nie zapaliła ) , przy ponownym odpaleniu kontrolka znika albo świeci się cały czas Motor Fehler .
Wczoraj jadąc do pracy ok. 3 kilometrów zgasł dwa razy i kontrolka świeciła sie non stop ale samochód jechał dalej bez żadnych kłopotów , po wyjściu z pracy i odpaleniu błędu już nie było.
Olej i filtr paliwa był wymieniany równo rok temu i w tym tygodniu bedzie wymiana wszystkich filtrów , oleju i płynu chłodniczego.
dzisiaj rano czytałem o programach do diagnostyki na forum i znalazłem właśnie INPA i CDIF2 , chyba od tego zacznę .
Najpierw diagnostyka , później filtr odmy (już zamówiony) , zawór wysokiego ciśnienia (czyszczenie),olej i filtry , zobaczymy co z tego wyjdzie .
[ Dodano: Wto Cze 24, 2014 16:13 ]
Sondy lambda raczej nie ma , patrzyłem na allegro i są tylko do benzyniaków
Szwagier ma wtyczkę przez złącze OBD (chyba tak to się nazywa) na Bluetooth i jakiś zwykły program na androida , tak właśnie odczytaliśmy ten błąd , dlatego potrzebuję lepszy program i spróbuję się połączyć przez Bluetooth , jak myślicie przejdzie coś takiego
[ Dodano: Wto Cze 24, 2014 16:41 ]
u nas w mieścinie chciałem go podłączyć pod program diagnostyczny , byłem u paru magików ale do takiego wynalazku nie maja to dałem sobie spokój , może we Wrocławiu ktoś ma ale muszę poszukać jak to nie wypali
[ Dodano: Wto Cze 24, 2014 16:51 ]
zacznę chyba od zaworu wysokiego ciśnienia (czyszczenie),od razu wymienię filtr odmy (zamówiony) , EGR jest zaślepiony , później olej i wszystkie filtry do wymiany i zobaczymy co z tego wyniknie
w Scenicu tak miałem. Na autostradzie przy około 4 tyś samochód zgasł i sam odpalił. Mocno szarpnęło. Zaświeciły się kontroli silnika i stopu. Okazała się właśnie pompka wysokiego ciśnienia. Ale samochód jeszcze 550 km przejechał bez problemu. Błędy musiałem pod kompem skasować i jak nie wariowałem, to nić się nie pokazywało. Pompkę i tak musiałem wymienić, bo już tak brzęczała, że w samochodzie było ją słychać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zacznę chyba od Interfejsu diagnostycznego BMW , nie duże pieniądze a jeszcze nie raz może się przydać , oczywiście jak ustalę usterkę nie omieszkam o niej napisać .
Taki zamierzam kupić http://allegro.pl/bmw-usb...4352867054.html
Pzdr.
Jak przyspieszasz i nagle zaczyna szarpać to wina pompki NISKIEGO ciśnienia tej przy akumulatorze. Tylko sprawdź czy ją masz, bo w nowszych poliftach już jej nie było i jest ta w baku. Auto wtedy nie powinno gasnąć, tylko przestać przyspieszać - szarpnąć.
Jak przyspieszasz i odpuścisz chociaż na chwilę gaz, to przy powrocie paliwa zawór jak brudny odłączy Ci zasilanie. Ale wtedy powinieneś dostać komunikat o niskim ciśnieniu oleju.
Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy tj. filtry, czyszczenie zaworu.
INPA albo Ci zadziała albo nie. Więc póki co nie kupuj tylko zrób co się da na miejscu. Tym bardziej, że i tak planujesz zmianę oleju.
Możesz jeszcze odpiąć na próbę przepływomierz, ale... to raczej coś z ukł. paliwowym.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Miesiąc temu wymieniałem linkę zmiany biegów wyciągałem akumulator , obudowę i filtr paliwa nie zauważyłem pompki NISKIEGO ciśnienia (nie raz tam grzebałem i nigdy nie rzuciła mi się w oczy) , po 17 będę miał samochód to zerknę.
Poczekam na filtr odmy , może jutro przyjdzie to w piątek się za to zabiorę i za zawór wysokiego ciśnienia od razu posprawdzam wszystkie kostki i zerknę czy kable czy nie są gdzieś przetarte.
Później wymiana oleju , filtrów , na weekend mam wyjazd nad jezioro to się wszystko okaże .
Wczoraj postanowiłem go trochę przedmuchać , najpierw na postoju potem na trasie 2,3,4, do 4200 obr. i tak ze trzy razy , ani sadzy ani dymu z tyłu nie zauważyłem , kontrolka check again nie zapaliła się ani razu.
Jak znam życie to zapali się przy wyprzedzaniu a wtedy może być problem.
Mam jeszcze jedno pytanie , sprawdzacie poziom oleju w skrzyni biegów , czy to będzie zbędna operacja ?
Skrzynia i biegi chodzą bez zarzutów.
Ile masz paliwa w baku? Z tego, co wyczytałem na brytyjskich forach ten błąd objawia się najczęściej przy padającej pompce w baku, gdy poziom paliwa spada poniżej 1/4 pojemności zbiornika. Objawy pasują. Możesz spróbować zatankować pod korek i zobaczyć, czy będzie lepiej.
Jeśli nie zrobi różnicy to przy okazji możesz ściągnąć też plastikową obudowę silnika i sprawdzić, czy któryś z wtrysków nie popuszcza bokiem. U mnie miałem taką historię kilka miesięcy po zakupie. Na początku też podejrzewałem pompkę. Gdy rozpędzałem się powyżej 120 na 5. biegu (na niższych nic się nie działo niezależnie od obrotów) było tylko szarpnięcie, kontrolki się zapalały, silnik gasł. Odpalałem i jechałem dalej. Czasem się działo, czasem nie. Krótko później tak się "rozruszało", że ropa zaczęła z tego wtrysku zalewać silnik i wtedy było jasne - pękło mocowanie wtrysku (to takie w kształcie Ω).
Na weekend byłem nad jeziorem , miałem pół baku i nie było żadnych objawów , dopiero w poniedziałek jak jechałem do pracy to paliwa było około 1/4 baku i kontrolka zapaliła się dwa razy.
Teraz mam jeszcze mniej paliwa i na razie się nic nie dzieje , ale przyjże się temu bliżej.
[ Dodano: Pią Lip 04, 2014 17:13 ]
Więc tak panowie , wyczyściłem zawór wysokiego ciśnienia , wymieniłem filtr odmy , paliwa , powietrza , oleju (oczywiście olej też , do tego zaaplikowałem mu przepłuczkę silnika ) kabinowy i odgrzybianie ( FULL SERWIS).
Dodatkowo żeby nie było zmieniłem stację benzynową , zjechałem poniżej 1/4 baku (cisnąłem na maxa na każdym biegu ) , i na razie nic sie nie dzieje .
Minął już tydzień i wszystko jest OK , także nie jestem w stanie określić przyczyny.
Może jakieś sugestie !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum