Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Błąd P1089 Układ Napędowy (silnik gaśnie)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Błąd P1089 Układ Napędowy (silnik gaśnie)
Autor Wiadomość
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 14:32   [R75] Błąd P1089 Układ Napędowy (silnik gaśnie)
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam!
Przez kilka dni po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu ( 3400-3800 obr. ) zapala się kontrolka CHECK ENGINE i silnik momentalnie gaśnie , przy ponownym rozruchu samochód odpala i jedzie dalej , kontrolka znika albo świeci się na okrągło.
Silnik pracuje równo nie przerywa ani nie szarpie , nawet przy zapalonej kontrolce nie ma żadnych objawów ani utraty mocy.
Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd P1089 bmw O2 Sensor Circuit Slow Response in Lean Control Range (Bank 1 Sensor 2) , Obwód czujnika O2 Reakcja w zwolnionym Zakres kontroli Lean (Bank 1 Czujnik 2).
Szukałem na forum i w google ale nie wiele jest na ten temat (albo szukam nie tu gdzie potrzeba ) , i nie wiem co z tym dalej zrobić , może mieliście podobny problem.

Pzdr.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 24, 2014 14:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 15:03   

Nic mi te błędy nie mówią... trzeba by podpiąć się pod INPA i zobaczyć co on wyświetli.
Czy gaśnięcie występuje na biegu jałowym czy podczas jazdy?
Gaśnie w czasie trzymania pedału gazu w podłodze czy może gaśnie na powrocie?

Jeśli gaśnie przy odpuszczaniu, to może to kwestia zaworu zwrotnego na pompie wysokiego ciśnienia. A jak gaśnie przy dodawaniu to może kwestia pompki niskiego na grodzi (jeśli jest w ogóle w twojej opcji) lub coś z podawaniem paliwa, np. brudny filtr paliwa.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 15:22   

Tylko przy przyspieszaniu i powyżej 3400 obr. gaśnie ( ale nie za każdym razem tak się dzieje wracając z weekendu deptałem przy wyprzedzaniu dosyć mocno i ani razu się nie zapaliła ) , przy ponownym odpaleniu kontrolka znika albo świeci się cały czas Motor Fehler .
Wczoraj jadąc do pracy ok. 3 kilometrów zgasł dwa razy i kontrolka świeciła sie non stop ale samochód jechał dalej bez żadnych kłopotów , po wyjściu z pracy i odpaleniu błędu już nie było.
Olej i filtr paliwa był wymieniany równo rok temu i w tym tygodniu bedzie wymiana wszystkich filtrów , oleju i płynu chłodniczego.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:09   

wg forum bmw P1089 to od sondy lambda... ale takowej w CDT zdaje sie nie ma
_________________
75 Red Edition
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:13   

dzisiaj rano czytałem o programach do diagnostyki na forum i znalazłem właśnie INPA i CDIF2 , chyba od tego zacznę .
Najpierw diagnostyka , później filtr odmy (już zamówiony) , zawór wysokiego ciśnienia (czyszczenie),olej i filtry , zobaczymy co z tego wyjdzie .

[ Dodano: Wto Cze 24, 2014 16:13 ]
Sondy lambda raczej nie ma , patrzyłem na allegro i są tylko do benzyniaków
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:18   

cdif jest drogi, kup INPA jak przy 3400 gaśnie to ja stawiam na pompę paliwa nie daje rady i gaśnie
_________________
75 Red Edition
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:27   

Widziałem na chomiku są do sciągnięcia te dwa programy tylko nie wiem czy działają , może ktoś próbował
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:30   

Program ściągnąć to nie problem tylko kabel trzeba kupić .
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:51   

Szwagier ma wtyczkę przez złącze OBD (chyba tak to się nazywa) na Bluetooth i jakiś zwykły program na androida , tak właśnie odczytaliśmy ten błąd , dlatego potrzebuję lepszy program i spróbuję się połączyć przez Bluetooth , jak myślicie przejdzie coś takiego

[ Dodano: Wto Cze 24, 2014 16:41 ]
u nas w mieścinie chciałem go podłączyć pod program diagnostyczny , byłem u paru magików ale do takiego wynalazku nie maja to dałem sobie spokój , może we Wrocławiu ktoś ma ale muszę poszukać jak to nie wypali

[ Dodano: Wto Cze 24, 2014 16:51 ]
zacznę chyba od zaworu wysokiego ciśnienia (czyszczenie),od razu wymienię filtr odmy (zamówiony) , EGR jest zaślepiony , później olej i wszystkie filtry do wymiany i zobaczymy co z tego wyniknie
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:52   

kup kabel za 50 zł i lecisz z diagnostyką sam a nie płacisz magikom ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 16:57   

o taki kabelek chodzi
http://allegro.pl/interfe...4359527888.html
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 18:36   

w Scenicu tak miałem. Na autostradzie przy około 4 tyś samochód zgasł i sam odpalił. Mocno szarpnęło. Zaświeciły się kontroli silnika i stopu. Okazała się właśnie pompka wysokiego ciśnienia. Ale samochód jeszcze 550 km przejechał bez problemu. Błędy musiałem pod kompem skasować i jak nie wariowałem, to nić się nie pokazywało. Pompkę i tak musiałem wymienić, bo już tak brzęczała, że w samochodzie było ją słychać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 18:58   

pompka paliwa obok aku do wymiany :) miałem podobnie
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 01:08   

Zacznę chyba od Interfejsu diagnostycznego BMW , nie duże pieniądze a jeszcze nie raz może się przydać , oczywiście jak ustalę usterkę nie omieszkam o niej napisać .
Taki zamierzam kupić http://allegro.pl/bmw-usb...4352867054.html
Pzdr.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 25, 2014 02:14   

Jak przyspieszasz i nagle zaczyna szarpać to wina pompki NISKIEGO ciśnienia tej przy akumulatorze. Tylko sprawdź czy ją masz, bo w nowszych poliftach już jej nie było i jest ta w baku. Auto wtedy nie powinno gasnąć, tylko przestać przyspieszać - szarpnąć.

Jak przyspieszasz i odpuścisz chociaż na chwilę gaz, to przy powrocie paliwa zawór jak brudny odłączy Ci zasilanie. Ale wtedy powinieneś dostać komunikat o niskim ciśnieniu oleju.

Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy tj. filtry, czyszczenie zaworu.
INPA albo Ci zadziała albo nie. Więc póki co nie kupuj tylko zrób co się da na miejscu. Tym bardziej, że i tak planujesz zmianę oleju.

Możesz jeszcze odpiąć na próbę przepływomierz, ale... to raczej coś z ukł. paliwowym.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Cze 25, 2014 10:26   

Miesiąc temu wymieniałem linkę zmiany biegów wyciągałem akumulator , obudowę i filtr paliwa nie zauważyłem pompki NISKIEGO ciśnienia (nie raz tam grzebałem i nigdy nie rzuciła mi się w oczy) , po 17 będę miał samochód to zerknę.
Poczekam na filtr odmy , może jutro przyjdzie to w piątek się za to zabiorę i za zawór wysokiego ciśnienia od razu posprawdzam wszystkie kostki i zerknę czy kable czy nie są gdzieś przetarte.
Później wymiana oleju , filtrów , na weekend mam wyjazd nad jezioro to się wszystko okaże .
Wczoraj postanowiłem go trochę przedmuchać , najpierw na postoju potem na trasie 2,3,4, do 4200 obr. i tak ze trzy razy , ani sadzy ani dymu z tyłu nie zauważyłem , kontrolka check again nie zapaliła się ani razu.
Jak znam życie to zapali się przy wyprzedzaniu a wtedy może być problem.
Mam jeszcze jedno pytanie , sprawdzacie poziom oleju w skrzyni biegów , czy to będzie zbędna operacja ?
Skrzynia i biegi chodzą bez zarzutów.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 25, 2014 13:06   

Ile masz paliwa w baku? Z tego, co wyczytałem na brytyjskich forach ten błąd objawia się najczęściej przy padającej pompce w baku, gdy poziom paliwa spada poniżej 1/4 pojemności zbiornika. Objawy pasują. Możesz spróbować zatankować pod korek i zobaczyć, czy będzie lepiej.

Jeśli nie zrobi różnicy to przy okazji możesz ściągnąć też plastikową obudowę silnika i sprawdzić, czy któryś z wtrysków nie popuszcza bokiem. U mnie miałem taką historię kilka miesięcy po zakupie. Na początku też podejrzewałem pompkę. Gdy rozpędzałem się powyżej 120 na 5. biegu (na niższych nic się nie działo niezależnie od obrotów) było tylko szarpnięcie, kontrolki się zapalały, silnik gasł. Odpalałem i jechałem dalej. Czasem się działo, czasem nie. Krótko później tak się "rozruszało", że ropa zaczęła z tego wtrysku zalewać silnik i wtedy było jasne - pękło mocowanie wtrysku (to takie w kształcie Ω).
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 17:13   

Na weekend byłem nad jeziorem , miałem pół baku i nie było żadnych objawów , dopiero w poniedziałek jak jechałem do pracy to paliwa było około 1/4 baku i kontrolka zapaliła się dwa razy.
Teraz mam jeszcze mniej paliwa i na razie się nic nie dzieje , ale przyjże się temu bliżej.

[ Dodano: Pią Lip 04, 2014 17:13 ]
Więc tak panowie , wyczyściłem zawór wysokiego ciśnienia , wymieniłem filtr odmy , paliwa , powietrza , oleju (oczywiście olej też , do tego zaaplikowałem mu przepłuczkę silnika ) kabinowy i odgrzybianie ( FULL SERWIS).
Dodatkowo żeby nie było zmieniłem stację benzynową , zjechałem poniżej 1/4 baku (cisnąłem na maxa na każdym biegu ) , i na razie nic sie nie dzieje .
Minął już tydzień i wszystko jest OK , także nie jestem w stanie określić przyczyny.
Może jakieś sugestie !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zgasł silnik błąd Toaf
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Mar 01, 2018 06:24
karol77787
Brak nowych postów [R 75] Gaśnie silnik
domel101 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 29, 2013 19:10
domel101
Brak nowych postów [R75] Silnik gaśnie sporadycznie..
Pomocy...
Grzesiek_Gdynia Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 03, 2009 06:06
Grzesiek_Gdynia
Brak nowych postów [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
michalbielski Rover serii 75, MG ZT 46 Nie Wrz 07, 2014 20:45
Norbi84
Brak nowych postów [R75] Problemy z trakcją, silnik gaśnie
cycek Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Lip 31, 2008 08:48
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink