Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] "Wyciek" w otworze śruby mocującej osłonę si
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] "Wyciek" w otworze śruby mocującej osłonę si
Autor Wiadomość
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 26, 2014 22:44   [R75] "Wyciek" w otworze śruby mocującej osłonę si
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam szanowne grono roverowe. :-)

Mam, być może dziwne pytanie, ale podobno kto pyta - nie błądzi, zatem...

ostatnio przy drobnych pracach konserwacyjnych (wymiana filtrów, w tym też odmy) zauważyłem, że przy zdjętej osłonie silnika z otworu śruby mocującej osłonę delikatnie "pluje" płynem (z koloru, zapachu i konsystencji wnoszę, że to ropa, choć pewności nie mam). Przy przegazowaniu "plucie" jest całkiem konkretne, co widać na załączonym zdjęciu.

Kwestia dotyczy tylko tego jednego otworu.

Pytanie: czy to normalne i jeśli nie to co mogę z tym zrobić? O.o

Pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 26, 2014 22:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 26, 2014 23:34   

Zdarza się, że jak ktoś na siłę wkręci zbyt długą śrubę robi dziurę na wylot i potrafi lecieć olej.
Nie wiem czemu tam leci ropa? Na pewno to ropa i na pewno z tego otworu?
Może pluje spod jakiegoś wtrysku albo przelewu...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 01:17   

To jest olej, i tak ma byc. Ten jeden otwor jest przelotowy i sruba musi byc wkrecona.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 07:29   

Cytat:
To jest olej, i tak ma byc. Ten jeden otwor jest przelotowy i sruba musi byc wkrecona.

To chyba mam coś zepsute ;)
U mnie nie występują takie efekty.

Skąd masz takie informacje, że to jest przelot?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 842
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 07:48   

Wielokrotnie obserwowałem pracę silnika przy zdemontowanej osłonie i nigdy nic nie rzygało :roll:

Osłona i śrubka ją mocująca jako doszczelnienie głowicy? tak trochę nie bardzo :razz:
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 08:48   

u mnie jest suchutko ,wyglada na zdjeciu na ropę szukalbym przyczyny kolo wtryskiwaczy/a
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 09:28   

Na 100%. Źródłem jest ten otwór. Jak zobaczyłem co się dzieje też najpierw szukałem źródła gdzie indziej i wszędzie jest sucho. Ostatecznie wsadziłem za kierownicę znajomego a sam stałem przy silniku i patrzyłem. Przy dodaniu gazu po prostu widać, że to się "wydobywa" stamtąd. Z resztą po wyczyszczeniu silnika i zakręceniu tylko tego otworu nic podobnego się nie dzieje, co jest ostatecznym potwierdzeniem. :-)

Tymczasem dzięki za sugestie, szukam dalej, jak odkryję przyczynę - na pewno napiszę.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 09:44   

wellman, powiem ci że mam taką samą dziurę i jak zdejmę osłonę to rzyga stamtąd olejem. Nie wiem czy tak ma być, wygląda na oryginał :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 12:28   

Ja nie tylko obserwuję ale zdarza mi się też jeździć ze zdjętą osłoną. Gdyby to miało być w standardzie mieliby to wszyscy, tylko pytanie po co miałoby to być.

Natomiast kiedyś pomagałem wymienić przepływomierz pewnemu człowiekowi spoza granicy.
Kiedy kończyliśmy montaż przed założeniem pokrywy silnika poprosiłem go żeby sprawdził.
Odpalił silnik, a tam faktycznie pluło jak wieloryb ;) Wtedy też właściciel poinformował mnie, że w serwisie w Anglii wkręcili mu przy użyciu wkrętarki dużej mocy zbyt długą śrubę. Od tego czasu tak ma.

Patrząc na szybko do RAVEa nie widzę wzmianki o takim fakcie, żeby było to na wylot ;)
Jednak te kropeczki na zdjęciu łudząco przypominają rozbryzganą ropę.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 06:51   

w oryginale nie ma przelotu. Z otworu ropa nie może sie lać tylko olej. Wkręć śrubę i zostaw, chyba ze chcesz ściągać pokrywę i szukać przy okazji tego co wpadło do silnika przy wkręcaniu tej długiej śruby
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 28, 2014 11:48   

wkręć śrubę krótką bez zakładania pokrywy silnika.

Rozgrzej auto, a potem posadź kogoś i niech do oporu wciśnie pedał gazu i przytrzyma. Znajdziesz wtedy skąd ew. wyciek ropy.

Jeśli przebiła śruba blok, to raczej nic się tam do silnika nie dostało.
Jest to na tyle cienka powierzchnia, że śruba ją przebija i rozgina.

Te ślady na zdjęciu wyglądają trochę jak ropa, stąd sugestia, że to może co innego niż rozbryzg z otworu na śrubę. Jeśli to faktycznie olej, to umyj, zakręć i pamiętaj o tym następnym razem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 28, 2014 14:04   

to mogą być ślady oleju, kiedyś odpaliłem auto i zapomniałem korek od oleju zakręcić. Bryzgało podobnie taką mgiełką
_________________
75 Red Edition
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 28, 2014 19:07   

U mnie również pryska olej z tego otworu jak odpalę bez pokrywy.
Teoria moja jest taka, że jak ktoś przykręca pokrywę bez tych podkładek gumowo-metalowych pod śrubą to śruba jest za długa i może przebić pokrywę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Wyciek oleju spod śruby mocującej pokrywe silnika
resort210 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 23, 2011 22:36
matis34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Brak nowych postów [R75]"TOAF" zapisana kopia tablicy przyrządów 1.8
Syan Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 01, 2016 19:39
Syan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink