Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] kontrolka oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] kontrolka oleju
Autor Wiadomość
PannaPao 



Dołączyła: 20 Lis 2014
Posty: 4



  Wysłany: Czw Lis 20, 2014 23:55   [Rover 200] kontrolka oleju
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam, od maja jestem szczęśliwą posiadaczką Rovera, jest to malutki rover 200, silnik 1.4, 1999r. Tydzień temu byłam na wymianie oleju, ponieważ nie wiem kiedy poprzednio był wymieniany (poprzedni właściciel też nie wiedział..) i niby wszystko było w porządku do dziś. Gdy uruchomiłam dziś samochód cały czas świeciła mi się kontrolka oleju - uznałam, że po wymianie mógł trochę zassać czy coś (jestem laikiem niestety w tych sprawach) no i dolałam troszkę oleju, problem znikł razem z kontrolką, zadowolona z siebie pojechałam do pracy. Niestety moje szczęście nie trwało zbyt długo, bo po pracy sytuacja identyczna. Sprawdziłam poziom oleju, wszystko ok, plam pod samochodem brak także nie cieknie. Stwierdziłam, że kolejne dolewanie jest bez sensu więc wbrew kontrolce dopaliłam go i zostawiłam go odpalonego, o dziwo po jakiś 2 min. jak gdyby nigdy nic kontrolka zgasła. I teraz pojawia się pytanie czy jest to problem z olejem, czujnikiem, czy może jeszcze z jakimś innym ustrojstwem?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 20, 2014 23:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 21, 2014 00:16   

Pierwsze co, to sprawdź poziom oleju - może ucieka do obiegu chłodzenia.
Drugie - jeśli pierwsze się zgadza - trzeba sprawdzić czujnik.
A dalej to już: pompa oleju, kable, wtyczki, zwarcia, kontrolka itp.
 
 
PannaPao 



Dołączyła: 20 Lis 2014
Posty: 4



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 11:18   

Poziom oleju wczoraj już sprawdzałam chyba z 5x, niby wszystko ok, nie ubywa. Jeśli pobierał by do układu chłodzenia to chyba by mi trochę śmierdziało olejem w samochodzie no nie? A tu też nic nie czuć.. A żeby zdiagnozować czy to pompa oleju to chyba trzeba zmierzyć ciśnienie tego oleju??
Jeszcze pytanie za 100 punktów :D jak ta kontrolka się świeci, a bagnet wskazuje poziom oleju dobry to mogę jeździć normalnie? :D
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 12:05   

Czym prędzej sprawdź czy to nie wina czujnika ciśnienia oleju, jeśli to on jest winien albo jakaś jego wtyczka przetarta to niebezpieczeństwa dużego niema . Jednak gdyby okazało sie, że jest dobry to lepiej nie jeździć z niskim ciśnieniem oleju bo można załatwić cały silnik :) Najłatwiej chyba sprawdzić podmieniając na sprawny albo manometrem ale to pewnie już w warsztacie ci sprawdzą ;)
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 12:48   

NIE JEZDZIC Podjedż do najbliższego warsztatu i niech sprawdzą ciśnienie manometrem. Jeżeli ciśnienie będzie OK to jeżdzić można, ale usterkę trzeba usunąć.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 13:50   

Jak popychacze nie stukają (silnik nie wydaje dziwnych cykajacych/stukających dźwięków) to nie ma się czym przejmować, bo to pewnie tylko uwalony czujnik. Jakikolwiek defekt układu smarowania w K16 objawia się cykaniem popychaczy 3 i 4 cylindra bo są na samym końcu układu smarowania. :)
 
 
 
PannaPao 



Dołączyła: 20 Lis 2014
Posty: 4



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 14:41   

Powiem tak, że ten samochód chyba żyje swoim własnym życiem :D dzisiaj wsiadłam, odpalam kontrolki nie ma i tak kilka razy... także przypuszczam, że ta akcja mogła być spowodowana tą wymianą oleju, że sobie go trochę pobrał do filtra i mu brakowało (bo mechanik wlał niecałe 4 litry, a w książce serwisowej jest napisane, że całkowita ilość oleju do wymiany łącznie z filtrem to 4,5l), jednakże dziękuje wszystkim za odpowiedzi, wszystkie rady wezmę sobie do serca i będę go obserwować :)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 21, 2014 18:08   

MultecFSO napisał/a:
Jakikolwiek defekt układu smarowania w K16 objawia się cykaniem popychaczy 3 i 4 cylindra bo są na samym końcu układu smarowania

MultecFSO, dobrze wiedzieć, bo po wymianie na nowe dalej cykają (raczej walą i nawet gorzej). Kanały olejowe drożne więc chyba coś z ciśnieniem. Jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
poziom1989 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 77



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 18:23   

Na jakim oleju jeździsz ?
 
 
PannaPao 



Dołączyła: 20 Lis 2014
Posty: 4



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 19:05   

w tej chwili kupiłam lotosa 10W40, tak byłol napisane w książce, że on na 10W40 jeździ ;p

a jeszcze jedno pytanie, bo razem z wymianą oleju wymieniałam też płyn do chłodnicy i teraz ponoć pluje tym płynem. Czy to jest coś poważnego ??
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 20:36   

Pluje to raczej wodą z wydechu, a to akurat normalne zjawisko. Jeśli nie kopci mocno na biało a spaliny nie mają słodkawego smaku to nie ma się czym przejmować. Bardzo rzadkie zjawisko w tym silniku.
A co do tej kontrolki to łatwo sprawdzić czy to czujnik czy np. zwarcie z masą w wiązce (np. przetarty przewód) - jak zacznie się świecić odpinamy wtyczkę z czujnika, jeśli nie zgaśnie - zwarcie, jeśli zgaśnie - czujnik uwalony (oczywiście jeśli ciśnienie oleju jest ok).

Lotos 10W40 może być, ja co prawda do swojego nalałem taki tylko na okres docierania, ale jak się go stosunkowo często wymienia (czyt. do 10tyś i nie rzadziej niż co rok) to będzie ok.

Prawidłowe ciśnienie oleju (przy temperaturze 80st) :
- na biegu jałowym - 0,2MPa (2bar)
- przy 2500obr - 0,7MPa (7bar)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 22, 2014 20:33   

MultecFSO napisał/a:
Prawidłowe ciśnienie oleju (przy temperaturze 80st) :
- na biegu jałowym - 0,2MPa (2bar)
- przy 2500obr - 0,7MPa (7bar)

:ok2:
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25] iDT 03] Kontrolka oleju
nie działa
azer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 29, 2009 14:40
Brt
Brak nowych postów [220 SDi 98] kontrolka oleju
jak długo ma się świecic
doktor85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Czw Lis 08, 2007 13:12
funfel
Brak nowych postów [MG ZR IDT] Kontrolka ciśnienia oleju
bielu000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Mar 21, 2016 20:39
bielu000
Brak nowych postów [R220 sdi] kontrolka oleju
pyrzu18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Cze 06, 2011 12:25
Sajgon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink