Wysłany: Nie Kwi 12, 2015 21:45 [R75 CDT] Śiwy dym, czarny dym, brak mocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam serdecznie,
chciałbym podzielić się spostrzeżeniem i zapytać o radę szanowne grono. Otóż, swoim roverkiem postanowiłem zrobić trasę około 600 km całość po górach z duśym obciążeniu. Po czasie spostrzegłem dym z rury (siwy/czarny) przy dodawaniu gazu i kompletny brak mocy - aktualnie mam problem z prześcignięciem tira. Brak mocy boli do tego zwiększyło się spalanie - około 2 litrów więcej wziął w trasie.
Czy ktoś wcześniej miał do czynienia z podobnymi objawami ?
co zrobiłem:
1) zmiana paliwa na Verwę (z jakiegoś podrzędnego ON)
2) kontrola oleju - brak problemów i braków (olej OK)
3) kontrola przewodów doprowadzających powietrze - nic nie pęknięte
4) sprawdzenie co w EGR słychać - brak oleju i innego syfu (również rurki)
Ostatnio zmieniony przez fliku Nie Kwi 12, 2015 21:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 12, 2015 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj, miałem podobne objawy po dłuższej jeździe po mieście (raczej na niskich obrotach) - rozwiązaniem (jak w większości przypadków) okazało się odpięcie przepływomierza powietrza i zresetowanie BCU. Samochód odzyskał siły. Spróbuj, to chwila odkręcania i będziesz mógł coś wyeliminować
ja bym sprawdził w pierwszej kolejności:
- uszczelki na kolanku intercoolera (pod zderzakiem)
- filterek odmy
- przepływomierz powietrza
Udałbym się na jakąś diagnostykę
i masz rację ! więc - 3 razy wykonana diagnostyka - niestety NorAuto nie potrafił się zdecydować i reklamacja z mojej strony szła za reklamacją.
Co zrobili:
1) wymiana łącznika intercooler -> turbina (plastikowy element):
http://allegro.pl/rover-7...5072891134.html
po tym uznali że jest OK -> pierwsza reklamacja
2) wyczyścili wszystkie możliwe przewody dolotowe -> szacun -> dało to tylko tyle ze dymi na kolor biały (znacznie mniej) -> druga reklamacja !
3) podłączono Roverka pod komputer ! SUKCESS znaleźli przyczynę: cieknące wtryskiwacze. Wynik pomiarów (dostałem wydruk):
korekcja ilości dla cyl. 1: 2,34 mm3/skok
korekcja ilości dla cyl. 2: 0,55 mm3/skok
korekcja ilości dla cyl. 3: -1,71 mm3/skok
korekcja ilości dla cyl. 4: -1,71 mm3/skok
Teraz mam pytanie do szanownego grona - co to znaczy ? wtryskiwacz 3 i 4 mam do wymiany ? a 2 zaraz mi się skończy ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum